(Tämä on oikeastaan palautetta eikä kysyttävää, koska en löytänyt sopivampaa kanavaa.)
Asuntomme vuokraan kuuluvan nettiyhteyden nopeutta nostettiin ja nettiyhteys lakkasi toimimasta. Yhteyden saisi välittömästi toimimaan ostamalla uuden modeemin mutta nykyisellä versiolla vasta viikon kuluttua.
Vikapalvelussa huomattiin heti, että asetukset ovat VDSL2-modeemiin eikä ADSL:ään. Näin on kerran aiemminkin käynyt mutta ongelma saatiin korjattua heti. Tällä hetkellä asetuksia ei saa vaihdettua ennen kuin "tilaus" on "ajettu läpi" eli jopa vasta 31.10. eli viikko netin katkeamisesta! Uusi VDSL2-modeemi maksaa asiakaspalvelun mukaan 60-70 € ja jos emme osta kahta modeemia, tarvitaan eri huoneissa sijaitseviin pöytäkoneisiimme USB-WLAN-sovitin, jotka maksavat 20-30 €/kpl.
Mielestäni tilanne vastaa jossain määrin sitä, että kännykkäliittymämme olisivat viikon kiinni siksi, että päivityksessä ei ole muistettu pitää asetuksia kunnossa myös ei-älypuhelimille. Modeemimme ovat jokusen vuoden vanhoja mutta täysin toimivia (ja tarkistin, että ADSL2+ -yhteensopivia) ja netin nopeus on riittävä. Teen satunnaisesti graafisia töitä kotoa käsin ja jouduin lähettämään epävarmaan kiireprojektiin liittyen viestin, että olen viikon ilman nettiä.
Asukkaiden vuokraan kuuluvan perus-halpa-nettiyhteyden pitäisi toimia, vaikka päivityksiä tehdään. Vikapalvelussa todettiin, että VDSL2-modeemi toimisi aina, mutta emme haluaisi vielä pariin vuoteen ostaa uutta elektroniikkaa, kun vanha toimii.
Noin muuten Soneran netti on toiminut luotettavasti. Asiakaspalvelu ja vikojen hoito on ollut omalla kohdallani ihan hyvää eikä kohtuuttoman jonotuksen päässä.
Sivu 1 / 1
Vielä pari mutkaa oli matkassa, mutta nyt nettiyhteys on viimein kunnossa.
Saimme ilmeisesti ensimmäisten joukossa väliaikaisesti toimivan 4G USB-modeemin korjaustöiden ajaksi (haku lähimmästä Sonera-kaupasta hetimiten vikapalveluun soiton jälkeen). Väliaikaisesta modeemista annan ison plussan!
Saimme ilmeisesti ensimmäisten joukossa väliaikaisesti toimivan 4G USB-modeemin korjaustöiden ajaksi (haku lähimmästä Sonera-kaupasta hetimiten vikapalveluun soiton jälkeen). Väliaikaisesta modeemista annan ison plussan!
Kiitos Maija palautteestasi!
Tätä kautta menee kyllä eteenpäin :)
On kyllä ollut mutkainen tie, mutta hyvä jotta homma on saatu jo kuntoon. Onneksi jotain plussaakin kaikesta huolimatta löytyi!
Jatkossa varmasti paremmin
Tätä kautta menee kyllä eteenpäin :)
On kyllä ollut mutkainen tie, mutta hyvä jotta homma on saatu jo kuntoon. Onneksi jotain plussaakin kaikesta huolimatta löytyi!
Jatkossa varmasti paremmin
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.