Skip to main content
Minunkin nopeus piti nousta 8mb, ei ole vaan noussut ja hintakin piti laskea 29e, lasku on vieläkin 33e heinäkuulta?
Täällä piti nousta 10 -> 24 ("Esimerkiksi Soneran valokuitukohteissa 10 Mbit/s-liittymien nopeudet nostetaan 24 Mbit/s-nopeuksiksi hinnan pysyessä samana") mutta ei ole näkynyt. Kesäkuussa julkaistu lehdistötiedote rohkaisi kyllä pysymään Soneran asiakkaana, mutta kovin raakileeksi on uudistus jäänyt niin toteutuksen kuin tiedotuksenkin osalta. Toivottavasti sopivat ihmiset palaavat lomilta pian ja laittavat asiat kuntoon.

Jos pilkkua viilataan niin lehdistötiedotteessa lukevan "1.7.2010 alkaen" voi tietysti tulkita monella tavalla...
sads: Laajakaistaliittymäsi viimeisin lasku on kesäkuulta eli siinä laskutetaan liittymää ajalta 1.-30.6.2010. Laajakaistaliittymissä on jälkikäteislaskutus.

Liittymän nopeus on nostettu tänään. Uusi hieman aiempaa pienempi hinta näkyy osittain seuraavassa eli heinäkuun laskussa ja elokuun lasku tulee olemaan ensimmäinen joka on kokonaan hinnalla 29,90 euroa/kk.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
tejy: Laajakaistaliittymäsi nopeusluokka on edelleen 10/10M, eikä nopeudennostoa ole tilauksessa. Jos kuitenkin olet saanut kirjeen jossa liittymäsi nopeuden luvattiin heinäkuuhun mennessä automaattisesti nousevan, kannattaa ottaa yhteyttä Asiakaspalvelun numeroon 0200 17000 tai Omien sivujen kautta palvelupyyntölomakkeella. Nopeuden nosto hoituu sitä kautta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei. En ole saanut kirjettä, vaan lukenut Soneran lehdistötiedotteen sekä mm. Panun toisella alueella kirjoittaman "Muutokset vaikuttavat kaikkiin extra- ja adsl-liittymiin pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Vantaa, Espoo ja Kauniainen). Mikäli vain edelleen asut tällä alueella, koskee nopeudennosto myös uutta osoitettasi."

Jos ei ole tarkkaa tietoa siitä milloin nopeus on kasvamassa, olisiko tietoa siitä millä aikataululla suunnitelmat luultavasti selviävät? Ymmärrän että heinäkuu on aikaa jolloin osa asioista saattaa olla vaiheessa, mutta kaiken tämän tiedotuksen jälkeen jonkinlainen ajatus aikataulusta olisi hyvä olla. Ja jos suunnitelma kaikkien liittymien nopeuden korottamisesta peruuntuu, asiakkaille olisi kohteliasta virallisesti ilmoittaa siitä ennen kuin joku innostuu kesäkuun lehdistötiedotteen perusteella ottamaan yhteyttä kuluttajavirastoon tms.

(ymmärrän kyllä kokemuksesta myös ettei asiakaspalveluhenkilöille aina kerrota kaikkea eikä kaikkea anneta kertoa)
Sama homma itsellä, tuli kaksikin kirjettä nostosta mutta edelleen omilla sivuilla 10/10M ja herjailee jotain tilauksen käsittely kesken tms. Pitänee laittaa viestiä eteenpäin josko homma toimisi sitä kautta.
tejy: Asiakkaat joita muutos koskee ovat saaneet tiedotteen postissa. Lisätietoja saat asiakaspavelustamme jättämällä joko palvelupyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0200 17000 (mpm/pvm).

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Nakke: Liittymästäsi näyttäisi olevan meneillään muutostilaus. Jos kuitenkin omilla sivuilla on edelleen näkyvissä vanha nopeus ja tilauksen käsittely on kesken suosittelen ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Voit jättää liittymäasiastasi palvelupyynnön tai soittaa asiakaspalveluumme 0200 17000 (mpm/pvm).

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa