Onneton menin uskomaan puhelinmyyjää ja nostatin nettinopeuteni 8/1:een.
Siitä murheet alkoivatkin.
Netti alkoi pätkimään välillä vähemmin, välillä enemmän,
Modeemina Telewell 510 V3b uusimmalla firmiksellä.
Kesken kaiken vaan ADSL ja Internet valot sammuvat ja modeemi tekee omiaan kunnes yhteys taas muodostuu. Hitaammalla nopeudella kaikki toimi OK.
Testattu toisella samanlaisella modeemilla, ei apuja.
Modeemin lokista:
Nov 30 17:26:28 syslog: Linesync lost
Nov 30 17:26:50 syslog: Linesync achieved
Nov 30 17:26:50 syslog: near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
Nov 30 17:26:50 syslog: near-end fast channel bit rate: 7360 kbps
Nov 30 17:26:50 syslog: far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
Nov 30 17:26:50 syslog: far-end fast channel bit rate: 736 kbps
Nov 30 17:26:50 syslog: vc=0: change the peak rate
Nov 30 17:26:57 DHCP client: Performing a DHCP renew
Nov 30 17:26:57 DHCP client: Sending discover...
Jostain syystä Linesync tippuu pois...
Muutoin linjan arvot näyttäisivät olevan suhtkoht ok:
SNR (Lähetysnopeus) 6.0 db
SNR (Vastaanottonopeus) 4.5 db
Vaimennus (Lähetysnopeus) 26.0 db
Vaimennus (Vastaanottonopeus) 42.0 db
Tein jo kerran vikailmoitusta Soneran numeroon jossa sanottiin että kaikki kunnossa ja jos asentaja tulee niin maksaa satasen jos vikaa ei löydy Soneran systeemeistä...
Mikä nyt avuksi, itku kohta pääsee.....
Sivu 1 / 1
Yleisiä ohjeita pätkimiseen löydät artikkeleista:
ADSL-yhteys pätkii
Mikäli edellämainitun ohjeen vinkeistä ei löydy ratkaisua, voit lähettää Soneran Omien Sivujen kautta Soneran Vikapalvelulle asiasta vikailmoituksen tutkittavaksi. Vikailmoituksessa kannattaa mainita että ongelmat alkoivat samaan aikaan nopeudennoston kanssa sekä se että yhteyttä on jo testattu kahdella eri modeemilla sekä muut vikaa tarkentavat tiedot.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
ADSL-yhteys pätkii
Mikäli edellämainitun ohjeen vinkeistä ei löydy ratkaisua, voit lähettää Soneran Omien Sivujen kautta Soneran Vikapalvelulle asiasta vikailmoituksen tutkittavaksi. Vikailmoituksessa kannattaa mainita että ongelmat alkoivat samaan aikaan nopeudennoston kanssa sekä se että yhteyttä on jo testattu kahdella eri modeemilla sekä muut vikaa tarkentavat tiedot.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Oireet kuulostavat aika lailla samalta kuin itsellänikin.
Käytössä samainen modeemi ja linjan nopeus myös sama. Itselläni tosin oireet alkoivat ilman liittymän nopeuden muutosta.
Tuosta linkki omaan ketjuuni. Seuraillaan jos näistä jompaankumpaan saataisi selkoa. viewtopic.php?f=53&t=1600
Käytössä samainen modeemi ja linjan nopeus myös sama. Itselläni tosin oireet alkoivat ilman liittymän nopeuden muutosta.
Tuosta linkki omaan ketjuuni. Seuraillaan jos näistä jompaankumpaan saataisi selkoa. viewtopic.php?f=53&t=1600
No niin. Sain Soneralta tekstiviestin, että liittymänne vika on korjattu jne....
No nyt ei pätki mutta nopeusprofiili on pudotettu 4M:aan. Maksan kuitenkin 8M:sta ja kauppias vannoi ja vakuutti, että kyllä tänne 8M saa....paskapuhetta siis
Taidan maksaa siis vain puolet hinnasta...
No nyt ei pätki mutta nopeusprofiili on pudotettu 4M:aan. Maksan kuitenkin 8M:sta ja kauppias vannoi ja vakuutti, että kyllä tänne 8M saa....paskapuhetta siis
Taidan maksaa siis vain puolet hinnasta...
Todennäköisesti kuparin pituus keskukselle on ollut sen verran pitkä että 8M yhteyttä ei osoitteeseesi ole saatu toimimaan luotettavasti. Puhelinmyyjillä ei ole sellaista työkalua käytössään, millä näkisi linjan pituuden, vaan he ovat käytännössä saman saatavuustiedon varassa, kuin mikä löytyy laajakaistasivuiltamme.
Tässä tapauksessa, kun yhteysnopeutta on jouduttu rajoittamaan verkon puolelta, voi liittymän nopeuden laskea vanhaan ilman erillistä veloitusta, mikäli vanha nopeus vain vielä on saatavilla. Jos käytössäsi on ollut 1M yhteys, on kuitenkin mahdollista että liittymän nopeutta ei voida siihen enää laskea. Monella alueella pienin mahdollinen nopeus uusmyynnissä, johon nopeudenmuutoksetkin lasketaan, on 2M. Tästä asiasta sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai Omien sivujen lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tässä tapauksessa, kun yhteysnopeutta on jouduttu rajoittamaan verkon puolelta, voi liittymän nopeuden laskea vanhaan ilman erillistä veloitusta, mikäli vanha nopeus vain vielä on saatavilla. Jos käytössäsi on ollut 1M yhteys, on kuitenkin mahdollista että liittymän nopeutta ei voida siihen enää laskea. Monella alueella pienin mahdollinen nopeus uusmyynnissä, johon nopeudenmuutoksetkin lasketaan, on 2M. Tästä asiasta sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai Omien sivujen lomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.