Skip to main content

nopeuden päivitys ja yhteys poikki

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Tervehdysi

Päivittelin myyntipalvelun kautta laajakaista yhteyteni 24m-> 100m perjantaina. Sunnuntaina klikkailin omien sivujen kautta ota vdsl2 modeemi ja plapla käyttöön. Siihen katkesi yhteys!

Boksina thomsonin matolaatikko (tg789vm firmis 8.8.b.a. ). Firmiksen voisi joku lukeva ja kykenevä päivittää myös. Ymmärsin ohje sivulta että tällä lodjulla pitäisi vdsl2 yhteys toimia!

Miksei toimi? Toimitusaika? Missä muussa vika?Koska toimii? Haluan kattoa viihteeltä mmkisoja!
Tätä ennen yhteys toiminu niin hyvin kun sonera voi toimia n. 2 vuotta

Terveisin: bryant123

7 kommenttia

  • May 6, 2013
Ainiin!

Unohtui kertoa. Viisas automaatti kertoi että netti yhteyteni ei toimi! No shit sherlock!

  • May 7, 2013
Hei bryant123

Kyseinen modeemi tukee VDSL2-tekniikkaa. Liittymän nopeus on kyllä nousut ja kaikki pitäisi olla nyt kunnossa täällä päästä. Modeemi ei jostain syystä hae verkon osoitetta. Voisitko resetoida Thomsonin? Reset nappi löytyy modeemin oikealta laidalta. Resettiä pitää painaa pohjassa niin pitkään, että Power valo syttyy oranssiksi. Modeemi vaatii todennäköisesti resetin, koska tekniikka on muuttunut.

Ilmoittele miten kävi. Jatketaan asian tutkimista mikäli ongelma jatkuu. En usko, että kytkennöissä tai laitteessa olisi mitään vikaa.

Päivitetään Thomson, kuhan saadaan yhteys toimimaan!

  • May 7, 2013
Pariin otteeseen softa ja nappi reset tehty ja ei vaikutusta. Yhteyttä kokeiltu kännykällä wifi ja tietokone ja digiboksi ethernet mut ei skulaa. Onkohan talon verkko niin mahtavassa kunnossa ettei sitten tuolla 100m toimi ollenkaan? 24m toimi kuitenki suht hyvin aina sunnuntaihin ja omien sivujen kautta tehtyyn modeemin vaihtoon. Ihmeellistä ja kummallista.

Modeemissa palaa jatkuvasti power ja broadband ja vilkkuen ethernet + wireless ledit

  • May 7, 2013
Hei bryant123

Broadband valo kertoo, että modeemi saa yhteyden meille päin. Modeemi näkyy kyllä linjalla, mutta jostain syystä se ei saa IP-osoitetta verkosta. Liittymässä on selvästi jotain häikkää. Asiasta pitää kirjata vikailmoitus. Voit jättää vikailmoituksen joko soittamalla 0206 90101 tai palvelupyynnön kautta Omilta sivuilta.

  • May 7, 2013
bryant123, otetaanpa edellinen komento takaisin. Modeemi hakikin nyt IP:n. Yhteyden pitäisi nyt toimia!

  • May 7, 2013
Rupesi toimimaan. Kiitoksia! Firmwaren voisi päivitellä sikäli kun siitä hyötyä vakauteen on

  • May 8, 2013
Hei Bryant123,

Hieno juttu että lähti toimimaan. Laitamme ohjelmistopäivityksen tulemaan. Laitteen pitäisi olla päivittynyt viimeistään parin tunnin päästä.