Skip to main content

Nopeuden vaihto 8M -> 24M

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moi,

Tein sopimuksen, jossa netin nopeus nostettaisiin 24 megaan (alunperin 8 megaa).
Uuden Thomson reitittimen olen saanut jo postissa, 15.5. oli arvioitu muutosaika laajakaistaliittymälle.
Eilisestä lähtien netti ei ole toiminut ollenkaan, valittaa että DSL:ssä on vikaa.
(Onko netti katkaistu soneralta kenties?) .
Ei toiminut eri johdoilla tai eri modeemeillakaan ja edellisinä päivinä oli toiminut moiteettomasti.

Olisiko jonkun asiakaspalvelusta ollut kyse tulla asentamaan uusi nopeus sinä päivänä?
Vai kuuluisi nopeuden vaihtaminen olla automaattista ja vaivatonta?

Resetoimista ja asetuksien muokkaamista ollaan jo kokeiltu.

Tilausnumero: **********
Viite: *******

5 kommenttia

  • May 16, 2013
Hei Toni94,

Pahoittelut että oli tuo netti mennyt poikki. Katkoksen ei olisi pitänyt olla kuin muutaman minuutin pituinen. Tuossa oli asetukset jääneet hieman vaiheeseen ja siitä johtui tuo katkos. Korjasimme ne ja nyt yhteys näyttää olevan ylhäällä. Varmistathan että siellä päässä alkoi yhteys myös toimia.

  • May 16, 2013
Toimii,
Näin pikaisesti tein tuossa nopeustestin, nopeus näyttää 12 megaa vaikka kuuluisi olla 24.
Muistuttaa hieman viimekertaa, kun oli käytössä soneran 24 megan netti.
Katselen vielä jos nopeus vaihtuu suurempaan.

Kiitos pikaisesta toiminnasta ja vastauksesta!

  • May 16, 2013
Hei Toni94,

Olihan sinulla jo Thomson kytkettynä. Voisit kokeilla resetoida laitteen ja tarkistaa nopeuden sen jälkeen uudelleen.

Jos nopeus jää edelleen tuohon 12M nopeustestillä niin kokeile vielä tiedostonlatauksella minkälaista nopeutta saat. Testaaminen onnistuu esim. Funetin palvelimelta. Valitse iso tiedosto tuolta ja lataa tiedostoa hetken aikaa, niin näet keskimääräisen nopeuden. Kun olet testannut niin kerro mitä nopeutta sait.

Sivuillamme on taulukko jossa voi noita latausnopeuksia käydä tulkitsemassa.

Jos yhteysnopeus ei parane ollenkaan, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää mitä olisi tehtävissä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • May 16, 2013
Latasin 1GBNull tiedoston, antoi maksimissaan 1,5mt/s, mutta siitä ei noussut.
Pitänee tehdä vikailmoitus, ellei tältä istumalta jotain voisi tehdä.

  • May 16, 2013
Hei Toni94,

Kannattaa tehdä tuo vikailmoitus niin voimme selvittää tuota hidasteluongelmaa paremmin.