Tervehdys!
Tilanne on siis seuraavanlainen. Mulla oli aikasemmin 8 meganen yhteys ja ajattelin nostaa tuon 24 megaan, kun oli hyvä tarjous soneralta!! Mutta eipä tuo nyt kovin hyvältä tunnu... Käytössäni on zyxel p-660 HW d1 modeeemi ja modeemi on adsl2+ eli tukee 24megaa. Modeemin asetuksista, status sivulta ilmoittaa nopeudeksi 8985/1003kbps eli roimasti alle luvatun. Yhteyttä on testattu toisellakin modeemilla, tulokset aivan samat. Nuo lukemat välillä vaihtelee, mutta ei ole koskaan ollut yli 9/1! Modeemin asetukset on kunnossa, ne on katsonut pari muutakin heppua ja adsl2+ on laitettu kanssa telnetin kautta. Eli vika on pistorasiasta poispäin. Noh, tietty tässä tulee minua vastaan Soneran ehdot ja palvelukuvaukset: "...Nopeus on enintään mainittu maksiminopeus, mutta pääsääntöisesti vähintään kolmasosa tästä nopeudesta..." Mitä ihmettä! Asiakkaille myydään eioota! Miksi ylipäätänsä edes sanotaan, että sinun osoitteeseen on mahdollista saada 24meganen, jos tuo ei käytännössä ole mahdollista. Voihan ne soneralla vaikka sanoa, että saat 100megaa! Ei pitäisi luvata, jos ei ole mitä tarjota! Huijareita, sanon minä. Tulen tekemään vikailmoituksen lähiaikoina ja käyvät toteamassa, että laitteet pelaa, mutta nopeus on mikä on, johtuen kaapeleista, pitkistä välimatkoista yms. Eli kärsi 2vuotta, joka on sopimusaika. Ärsyttää, kun voisi kympin vähemmäm maksaa 8megasesta, kuin nykyisestä ns.24megasesta. Jos tilanne ei korjaudu, niin voi olla varmaa, että sonera ei minun rahoistani jatkossa nauti...
Sivu 1 / 1
Jos latausnopeus jää kahdella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla testattuna 8 Mbit/s pintaan, tee liittymästä vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
Ellei nopeutta saada korjaamalla paremmalle tasolla, on liittymän nopeusluokkaa mahdollista pudottaa määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta. Ensisijaisena tavoitteena kuitenkin on löytää ja korjata mahdollinen vika verkosta.
Ellei nopeutta saada korjaamalla paremmalle tasolla, on liittymän nopeusluokkaa mahdollista pudottaa määräaikaisesta sopimuksesta huolimatta. Ensisijaisena tavoitteena kuitenkin on löytää ja korjata mahdollinen vika verkosta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.