Hei,
tilasin 24/1 M liittymän ja KotiTV-palvelun Seinäjoelle. Liittymä on toiminut alusta alkaen 8M nopeudella, eikä asialle kuulemma voi tehdä mitään, kun on vanhat johdot tai vastaavaa. (Asutaan kyllä ihan keskustassa, joten luulisin, että keskukseen ei ainakaan ole liian pitkä matka.) No, tällä nopeudella pystyn kuitenkin hyödyntämään KotiTV-palvelua, enkä ole liittymää halunnut irtisanoa. Ongelmana on, että perjantai- ja lauantai-iltaisin liittymän nopeus putoaa alle neljän megan. Kättelynopeus on tällöin 3584-3874 kbps (dataa siirtyy 3-3,5 MBs) kun se päiväsaikaan yleensä on 7800-9068 kbps. (n. 7,8-8,3 MBs).
Onko asialle tehtävissä mitään? Siis, että myös ruuhka-aikaan nopeudet saisi pysymään sillä tasolla, että pystyisin KotiTV:tä hyödyntämään.
EDIT:
Modeemina on Telewell ea510v3(c)
Ohjelmistoversio: v2.03a-dj2 (päivitetty 13.9)
Laiteversio: Annex A
Toiminnallinen tila: ADSL2+
SNR Lähetys 12.0 db
SNR Vastaanotto 10.3 db
Vaimennus Lähetys 23.3 db
Vaimennus Vastaanotto 37.9 db
Nopeus putoaa puoleen ruuhka-aikoina (Seinäjoki)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.