Skip to main content
Outoa ongelmaa...

Vielä aamulla laajakaistani toimi täydellä 24 megan nopeudellaan, mutta noin tunti sitten netti jostain syystä pätkäisi. Boottasin modeemin uudelleen, ja yhteys palautui, mutta jostain syystä se toimii vain 512 Kb/s nopeudella (Tämä tarkistettu suoraan modeemista). Olen jo pariin kertaa koettanut bootata modeemia, mutta mistään ei tunnu olevan apua.

Modeemi on Wippies Homebox Black, ja käytössä WLAN. Testaisin yhteyttä myös toisella modeemilla, mutten omista muita ADSL2+ modeemeja. Mainittakoon jo tässä, että mikään softa/rautapohjainen palomuuri ei rajoita nettiliikennettä.

Häiriöilmoituksissa ei mainittu mistään tämän alueen huoltotöistä.

Missä vika, mistä apua?
Asiaa kannattaa tiedustella Vikapalvelustamme esimerkiksi jättämällä heille soittopyynnön Omien sivujen lomakkeella. Voimme katsoa, näyttääkö liittymä verkon puolelta normaalilta. Jos, niin silloin kannattaa liittymässä testata toista adsl-modeemia.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Soitin jo vikapalveluun ja tein vikailmoituksen. Tarkoittaako se sitä, että odotettavissa on suora asentajakäynti, vai sitä, että joku soittelee tänne päin? Olisin mielelläni halunnut puhua ensin puhelimen välityksellä jollekulle, vaan automaatti joko vaati aina tekemään vikailmoituksen, tai sitten antoi yhdentekeviä ohjeita ja katkaisi puhelun.
Vikailmoitus käy ensin verkonhallinnan tutkittavana. Jos heidän mielestään asia vaatii asentajan lähettämistä paikalle, niin sitten näin tehdään. Tämä riippuu kuitenkin yleensä siitä, oletko jo testannut liittymän toimintaa toisella modeemilla. Vikailmoituksen edistymisestä lähetetään yleensä tekstiviestejä.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa