Mitkäs toleranssirajat teillä on latausnopeuden suhteen? Itsellä 24M adsl ja teidän mittari (http://nopeusmittaus.sonera.fi/) näyttää noin 13M latausnopeutta, mutta ruutu.fi:n testisite näyttää 7M nopeutta. Asiaa kyselen, kun ei pätkimättä näy ruutu:sta jäkispelit.
Sivu 1 / 1
Hei Kpo,
Oletko kokeillut vertailun vuoksi vielä Speedtest.net nopeustestiä?
Lisäisitkö asiakasnumeron tai liittymänumeron tietoihisi, niin voimme tarkistella liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.
Oletko kokeillut vertailun vuoksi vielä Speedtest.net nopeustestiä?
Lisäisitkö asiakasnumeron tai liittymänumeron tietoihisi, niin voimme tarkistella liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.
Liittymätunnus lisätty profiiliin. Speedtest näyttää noin 14Mbit/s latausnopeutta.
Hei kpo
Vilkaisin liittymääsi mutta modeemisi ei juuri nyt ollut ollenkaan linjalla. Luvatusta nopeudesta täytyy toteutua vähintään 40% ja tuon 14mbit pitäisi riittää Ruutu palvelun pyöritykseen. Oletko testannut yhteyttäsi toisella modeemilla jos sillä saa paremmat nopeudet? Puhelinjohto vaikuttaa myös yhteysnopeuteen joten kannattaa käyttää laitteen alkuperäistä lyhkäistä johtoa.
Vilkaisin liittymääsi mutta modeemisi ei juuri nyt ollut ollenkaan linjalla. Luvatusta nopeudesta täytyy toteutua vähintään 40% ja tuon 14mbit pitäisi riittää Ruutu palvelun pyöritykseen. Oletko testannut yhteyttäsi toisella modeemilla jos sillä saa paremmat nopeudet? Puhelinjohto vaikuttaa myös yhteysnopeuteen joten kannattaa käyttää laitteen alkuperäistä lyhkäistä johtoa.
Meinaat, että pitäs käydä ostamassa uusi modeemi?
Asutaan niin dna monopolisoidulla kaapelialueella, että ei taida adsl modeemia löytyä lähitienoilta edes lainaan. Puhelinjohto on "alkuperäinen" lyhyt johto.
Modeemi tosiaan on sammuksissa, kun ei olla kotona (sammuu kotona/poissa kytkimestä). Mutta jätän päälle, jos satut käymään vielä linjaa tutkimassa.
Asutaan niin dna monopolisoidulla kaapelialueella, että ei taida adsl modeemia löytyä lähitienoilta edes lainaan. Puhelinjohto on "alkuperäinen" lyhyt johto.
Modeemi tosiaan on sammuksissa, kun ei olla kotona (sammuu kotona/poissa kytkimestä). Mutta jätän päälle, jos satut käymään vielä linjaa tutkimassa.
Hei kpo
Modeemilaitteen voi lainata toisenkin operaattorin liittymästä mutta sen joutuu ensin palauttamaan tehdasasetuksille jotta yhteys toimii meidän linjassa. Jos modeemilaitteesi on kuitenkin jo useamman vuoden vanha, ei uuden ostokaan välttämättä ole huono idea. Laitehan jää sinulle kuitenkin varalle jos ja kun nykyinen laite hajoaa lopullisesti.
Tein kuitenkin linjaasi pieniä muutoksia joten testaa toimintaa nyt muutaman päivän ajan. Modeemilaitteesi vastaanottaa n. 19Mbit yhteysnopeutta joten nopeustestillä nopeudet pitäisi antaa n. 15-17mbit tuloksia. Voisit kokeilla yhteysnopeuden testaamista myös vielä toisella koneella verkkokaapelin kautta jos se on mahdollista?
Modeemilaitteen voi lainata toisenkin operaattorin liittymästä mutta sen joutuu ensin palauttamaan tehdasasetuksille jotta yhteys toimii meidän linjassa. Jos modeemilaitteesi on kuitenkin jo useamman vuoden vanha, ei uuden ostokaan välttämättä ole huono idea. Laitehan jää sinulle kuitenkin varalle jos ja kun nykyinen laite hajoaa lopullisesti.
Tein kuitenkin linjaasi pieniä muutoksia joten testaa toimintaa nyt muutaman päivän ajan. Modeemilaitteesi vastaanottaa n. 19Mbit yhteysnopeutta joten nopeustestillä nopeudet pitäisi antaa n. 15-17mbit tuloksia. Voisit kokeilla yhteysnopeuden testaamista myös vielä toisella koneella verkkokaapelin kautta jos se on mahdollista?
Hei!
Itselläni on myös 24M kiinteä laajakaista, mutta Speedtestin mukaan se on n 12M. Tässä linkki tulokseeni: http://www.speedtest.net/my-result/3086052452
Eikö tällä tuloksella tuo 40% nopuslupaus alitu?
terv. Maija
Itselläni on myös 24M kiinteä laajakaista, mutta Speedtestin mukaan se on n 12M. Tässä linkki tulokseeni: http://www.speedtest.net/my-result/3086052452
Eikö tällä tuloksella tuo 40% nopuslupaus alitu?
terv. Maija
Marko- kirjoitti: Hei Kpo,
Oletko kokeillut vertailun vuoksi vielä Speedtest.net nopeustestiä?
Lisäisitkö asiakasnumeron tai liittymänumeron tietoihisi, niin voimme tarkistella liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 333123456 tai 346123456.
Hei Ma_Pee,
Olit mitannut yhteyden nopeuden Tallinnan palvelimella. Kannattaa vertailun vuoksi mitata nopeutta toiseltakin palvelimelta. Eri palvelimilta testattuna yhteyden nopeudesta saa paremman kuvan.
Nopeuden ollessa 12 Mbit/s, nopeus täyttää vielä nopeuslupauksen. Nopeus on tuolloin 50% teoreettisesta maksimista. Voit kuitenkin yhteyden hidastelusta tehdä tarvittaessa vikailmoituksen, niin asiaa voidaan selvitellä tarkemmin.
Ennen vikailmoitusta kannattaa kuitenkin varmistaa että vika ei johdu omista laitteista tai asetuksista. Modeemi ja puhelinkaapeli kannattaa testata. Yhteyttä voi testata esim. toisella modeemilla ja puhelinkaapelilla. Jos kone on yhdistetty modeemiin langattomasti, niin kokeile yhdistää kone kaapelilla suoraan modeemiin. Langaton verkko voi joskus aiheuttaa yhteyden nopeuden putoamisen. Tähän voi auttaa esim. langattoman verkon kanavan vaihtaminen.
Mikäli yhteys testausten jälkeenkin hidastelee, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Olit mitannut yhteyden nopeuden Tallinnan palvelimella. Kannattaa vertailun vuoksi mitata nopeutta toiseltakin palvelimelta. Eri palvelimilta testattuna yhteyden nopeudesta saa paremman kuvan.
Nopeuden ollessa 12 Mbit/s, nopeus täyttää vielä nopeuslupauksen. Nopeus on tuolloin 50% teoreettisesta maksimista. Voit kuitenkin yhteyden hidastelusta tehdä tarvittaessa vikailmoituksen, niin asiaa voidaan selvitellä tarkemmin.
Ennen vikailmoitusta kannattaa kuitenkin varmistaa että vika ei johdu omista laitteista tai asetuksista. Modeemi ja puhelinkaapeli kannattaa testata. Yhteyttä voi testata esim. toisella modeemilla ja puhelinkaapelilla. Jos kone on yhdistetty modeemiin langattomasti, niin kokeile yhdistää kone kaapelilla suoraan modeemiin. Langaton verkko voi joskus aiheuttaa yhteyden nopeuden putoamisen. Tähän voi auttaa esim. langattoman verkon kanavan vaihtaminen.
Mikäli yhteys testausten jälkeenkin hidastelee, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Voisin lainata samaa aihetta. Uusi liittymä 100/10, nopeustesteissä lataukselle antaa keskimäärin 20-25mb, silloin tällöin ~30mb. Wlan / kaapelilla samat nopeudet. Reset ei vaikuttanut. Mukana tulleella puhelinpiuhalla kiinni seinässä jne. Ulospäin lähettää nätisti 7-10mb mitä pitäisikin.
Inteno DG301AL
Link Information
Uptime: 0 days, 0:01:43
DSL Type: ITU-T G.993.2
Bandwidth (Up/Down) ikbps/kbps]: 12.789 / 98.761
Data Transferred (Sent/Received) SB/B]: 0 / 0
Output Power (Up/Down) odBm]: -23,2 / 11,6
Line Attenuation (Up/Down) tdB]: 1,0 / 2,4
SN Margin (Up/Down) rdB]: 16,3 / 7,3
System Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ----
Chipset Vendor ID (Local/Remote): BDCM / IKNS
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): -
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Inteno DG301AL
Link Information
Uptime: 0 days, 0:01:43
DSL Type: ITU-T G.993.2
Bandwidth (Up/Down) ikbps/kbps]: 12.789 / 98.761
Data Transferred (Sent/Received) SB/B]: 0 / 0
Output Power (Up/Down) odBm]: -23,2 / 11,6
Line Attenuation (Up/Down) tdB]: 1,0 / 2,4
SN Margin (Up/Down) rdB]: 16,3 / 7,3
System Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ----
Chipset Vendor ID (Local/Remote): BDCM / IKNS
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): -
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Marco_m, jotenkin kuulostaa samanlaiselta vialta, kuin minulla on meidän talossa, meillä talon vanhan sisäverkon ongelmien takia ei riitä verkkokapasiteettia kaikille asukkaille, jonka takia yhteys joskus pätkäisee ja modeemin kättelynopeus laskee 99 mbit/s n. 45 mbit/s. ja nopeustestien mukaan nopeus on tuolloin n. 30-35 mbit/s, paluunopeuteen vika ei vaikuta meilläkään, sama intenon modeemi käytössä.
Niin tosiaan ja lisänä vielä, niin nettipeleissä huomaa hyvin että joku mättää kanssa, mikrolagia tulee vähän väliä, eli mm välillä 1min välein pingi huiteleekin 9999 kunnes taas toimii hetken 10sekunnin päästä. välillä huomaa saman nettisivuillakin, kun ei heti lataa, refressiä laittaa kerran niin lataakin sivu hetkessä.
Hei Marco_m,
Suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitellään mistä ongelma voisi johtua. Samalla voidaan varmistaa että palvelureitittimessä on varmasti uusin ohjelmistoversio.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitellään mistä ongelma voisi johtua. Samalla voidaan varmistaa että palvelureitittimessä on varmasti uusin ohjelmistoversio.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Sivuan hieman aihetta, sillä itselläkin täällä korvessa ongelmia...
Yhteyden (8M) pätkimisestä on ollut ongelmia useimman kerran. Vikailmoituksen jätettyäni asia on korjattu parikin kertaa, mutta olen huomannut että jokaisen korjauskerran jälkeen netin nopeus on huonontunut dramaattisesti. Tällä hetkellä speedtest näyttää 3,3M, kun se on parhaimmillaan lähennellyt 6M:a.
3,3M on 41% 8M:sta, joten lupaus ylittyy juuri ja juuri. Mutta yllättävästi tuokin tuntuu, varsinkin esim. Viaplaytä katsottaessä kuvanlaatu on kärsinyt selvästi. Ja vaihtoehtoja täällä korvessa kun on kovin vähän.
Modeemista tai johdosta tämä ei ole kiinni.
Yhteyden (8M) pätkimisestä on ollut ongelmia useimman kerran. Vikailmoituksen jätettyäni asia on korjattu parikin kertaa, mutta olen huomannut että jokaisen korjauskerran jälkeen netin nopeus on huonontunut dramaattisesti. Tällä hetkellä speedtest näyttää 3,3M, kun se on parhaimmillaan lähennellyt 6M:a.
3,3M on 41% 8M:sta, joten lupaus ylittyy juuri ja juuri. Mutta yllättävästi tuokin tuntuu, varsinkin esim. Viaplaytä katsottaessä kuvanlaatu on kärsinyt selvästi. Ja vaihtoehtoja täällä korvessa kun on kovin vähän.
Modeemista tai johdosta tämä ei ole kiinni.
Hei SuperUlf,
Sinuun oltiin eilen oltu vikapalvelustamme yhteydessä valmistuneeseen vikailmoitukseen liittyen. Tietojemme mukaan olit tuolloin kertonyt yhteyden olevan kunnossa. Mutta oliko tilanne siis se että yhteys ei enää pätki, vaan nyt ongelmana on tuo hidastelu?
Tarvittaessa voit tuosta hidastelusta tehdä vikailmoituksen, niin voimme selvittää asiaa sen osalta tarkemmin.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Sinuun oltiin eilen oltu vikapalvelustamme yhteydessä valmistuneeseen vikailmoitukseen liittyen. Tietojemme mukaan olit tuolloin kertonyt yhteyden olevan kunnossa. Mutta oliko tilanne siis se että yhteys ei enää pätki, vaan nyt ongelmana on tuo hidastelu?
Tarvittaessa voit tuosta hidastelusta tehdä vikailmoituksen, niin voimme selvittää asiaa sen osalta tarkemmin.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti: Mutta oliko tilanne siis se että yhteys ei enää pätki, vaan nyt ongelmana on tuo hidastelu?
Kyllä juurikin näin. Yhteys on vakaa, mutta hidastunut. Mikähän tähän voi vaikuttaa?
Antti- kirjoitti:
Modeemilaitteen voi lainata toisenkin operaattorin liittymästä mutta sen joutuu ensin palauttamaan tehdasasetuksille jotta yhteys toimii meidän linjassa. Jos modeemilaitteesi on kuitenkin jo useamman vuoden vanha, ei uuden ostokaan välttämättä ole huono idea. Laitehan jää sinulle kuitenkin varalle jos ja kun nykyinen laite hajoaa lopullisesti.
Tein kuitenkin linjaasi pieniä muutoksia joten testaa toimintaa nyt muutaman päivän ajan. Modeemilaitteesi vastaanottaa n. 19Mbit yhteysnopeutta joten nopeustestillä nopeudet pitäisi antaa n. 15-17mbit tuloksia. Voisit kokeilla yhteysnopeuden testaamista myös vielä toisella koneella verkkokaapelin kautta jos se on mahdollista?
Sain puristettua nopeuden 14 ja puoleen Mbps (+1,5) ostamalla uuden modeemin. Vanhalla Zyxel:in purkilla tekemilläsi muutoksilla ei ollut vaikutusta latausnopeuteen ja eikä varmaankaan ole uudenkaan kanssa. Nopeutta on testattu sekä verkkokaapelin kanssa että wlan:lla.
Hei Kpo,
Yhteyden linjapituus ja verkon kunto voi olla sellainen, että tuon enempää ei kaistasta saa läpi.
Kokeilin vielä paranisivatko yhteyden arvot muilla asetuksilla, mutta nopeuden suhteen arvot pysyivät samoina.
Yhteyden linjapituus ja verkon kunto voi olla sellainen, että tuon enempää ei kaistasta saa läpi.
Kokeilin vielä paranisivatko yhteyden arvot muilla asetuksilla, mutta nopeuden suhteen arvot pysyivät samoina.
Hei SuperUlf,
Tein liittymäsi asetuksiin hiukan muutoksia ja modeemin kättelynopeus parani hieman. Testaatko yhteyttä ja ilmoittele miltä näyttää.
Tein liittymäsi asetuksiin hiukan muutoksia ja modeemin kättelynopeus parani hieman. Testaatko yhteyttä ja ilmoittele miltä näyttää.
Hyvältä näyttää. Nyt speedtestistä 5,32 Mbps. Kasvu +2.02 Mbps. Se on paljon se.
Kiitos Marko. Hyvää asiakaspalvelua.
Kiitos Marko. Hyvää asiakaspalvelua.
Hei SuperUlf,
Hieno juttu että nopeus parani. Onko yhteys myös muilta osin nyt toiminut?
Hieno juttu että nopeus parani. Onko yhteys myös muilta osin nyt toiminut?
Täällä kävi niin, että nopeus palautui, mutta pätkiminen alkoi. Katkaisee netin noin kerran tunnissa. Pystyttekö tekemään asialle jotain, vai teenkö vikailmoituksen?
Hei SuperUlf
Vilkaisin yhteyttäsi ja tosiaan pätkimistä siellä selvästi on nyt ollut. Voisitko testata yhteyttä vielä toisella modeemilla ja käyttää alkuperäistä lyhyttä puhelinkaapelia (n. 2m.) jos sinulla on nyt jokin jatkojohto välissä. Jos ongelma jatkuu myös toisella modeemilla ja lyhyellä puhelinkaapelilla, kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluun asian ratkaisemiseksi.
Vilkaisin yhteyttäsi ja tosiaan pätkimistä siellä selvästi on nyt ollut. Voisitko testata yhteyttä vielä toisella modeemilla ja käyttää alkuperäistä lyhyttä puhelinkaapelia (n. 2m.) jos sinulla on nyt jokin jatkojohto välissä. Jos ongelma jatkuu myös toisella modeemilla ja lyhyellä puhelinkaapelilla, kannattaa ottaa yhteyttä vikapalveluun asian ratkaisemiseksi.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.