Skip to main content

Note 2 - Pääsy mobiiliverkkoon?

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Jouluksi tuli ostettua Note 2 Soneran Fiksu Plus Netti liittymän kera. Mutta ongelmia löytyy. Wifi toimii aivan mainiosti mutta 3g verkkoon olen päässyt vain 2 kertaa. Olen käynyt läpi kaikki osat "MMS- ja internetasetukset (Android)" vinkissänne monta kertaa (luulisin että en tehnyt virheitä). Mutta en saa mobiiliverkkoa toimimaan.

Kuten sanoin olen päässyt 2 kertaa 3g verkkoon, viimeksi eilen illalla huomasin että yhtäkkiä pääsinkin sisään ilman että tein mitään erikoista asetuksille, mutta hupi loppuikin siihen. Nyt taas sama asia, ei mitään.

Onko puhelimessa, liittymässä vai miehen taidoissa vikaa? Mitä tehdä?

7 kommenttia

  • December 27, 2012
Moi Zebbee! 3G-verkossa on isompaa vikaa Länsi-Suomessa, joten todennäköisesti ongelmat johtuvat tästä. Vika on tiedossamme ja pyrimme korjaamaan sen mahdollisimman pian. Lisätietoja löydät häiriötiedotteestamme.

  • December 28, 2012
Täällä ihan sama ongelma ollut eilisestä lähtien... Liittymäni vaihtui Soneraan 27 pvä., eikä netti ole toiminut puhelimessa minuuttiakaan. Wapilla toimii ihan simppelit sivut hetken aikaa, mutta internet-asetuksilla en saa lainkaan toimimaan. Olen mielestäni manuaalisesti asentanut ne oikein ja tarkistanut ne moneen kertaan. Länsi-Suomen alueella on ongelmia, siis tästäkö vika johtuu? Ja mistä tiedän, milloin vika on korjattu, vai olenko laittanut asetukset kuitenkin väärin?

  • December 28, 2012
Moi jekuherranen81! Todennäköisesti tämä johtuu Länsi-Suomea vaivaavasta viasta. Ilmoittelemme muun muassa nettisivuillamme sekä facebookissa, kun vika saadaan korjattua. Toki voit vielä tarkistaa asetukset sivuiltamme löytyvät ohjeen avulla.

  • December 28, 2012
Mutta ette siis voi tarkistaa teidän kauttanne onko minulla asetukset oikein vai ei? Erikoisinta tässä on se, että miehelläni on myös sonera joka toimii moitteettomasti kuten minullakin vielä eilen toimi saunalahti ennen soneraan vaihtamista ja nyt tosiaan ei toimi.... Mistä siis maksan tällä hetkellä,siitä että odotan että saatte mahd. vian kuntoon joskus tai sitten ei? On mahdotonta ajatella, etteikö tällaisista tapauksista tulisi teille valtavasti reklamaatioita.....

  • December 28, 2012
jekuherranen81: Jotta voisimme tarkistaa asetuksesi, tulisi puhelin olla ihan konkreettisesti tässä meillä. Etäyhteyttä ei puhelimiin voi ottaa joten asetusten tarkistaminen ei täältä käsin onnistu. Luulenpa että asetukset ovat kuitenkin oikein mikäli yhteys on jossain kohtaa onnistunut ja että vika johtuu tästä yliesestä ongelmasta. Uskon kyllä että tämä harmittaa sekä sinua että muita samalla ongelma alueella asuvia. Nyt vain toivotaan, että vika saadaan pian korjatuksi.

  • December 29, 2012
Suoraan lainattu Viestintäviraston sivuilta:

"Matkapuhelin/laajakaistaliittymäni kuuluvuus/nopeus ei ole hyvä. Mitkä ovat oikeuteni?
Jos palvelun laatu tai toimitustapa ei vastaa sovittua, on palvelussa virhe. Ensimmäisenä sinun tulisi olla yhteydessä operaattoriin ja vaatia virheen korjaamista. Mikäli virhettä ei korjata tai sitä ei tehdä kohtuullisessa ajassa, on sinulla oikeus hinnanalennukseen. Myös virheestä aiheutuneista vahingoista voi saada korvausta.

Jos sopimusrikkomus on olennainen, on sinulla lisäksi oikeus purkaa sopimus. Jotta virheeseen voisi vedota, on siitä ilmoitettava kohtuullisessa ajassa. Mikäli operaattorin kanssa syntyy riitaa esim. virheen korvaamisesta, voit ottaa yhteyttä oman alueesi kuluttajaneuvojaan. Kuluttajaneuvoja voi toimia apuna neuvotteluissa ja avustaa tarvittaessa valituksen tekemisessä Kuluttajariitalautakuntaan. Lisätietoja on Kuluttajaviraston internet-sivuilla. Laajakaistaliittymän nopeuden voi mitata nettimittarissa, jossa on myös nopeuteen liittyvää tietoa.

Laajakaista/puhelinliittymäni on poikki. Mitkä ovat oikeuteni?
Kuten edellä, ongelma voi johtua palvelun virheestä. Lyhyet katkokset tai esim. tekstiviestin lähetyksen epäonnistuminen eivät vielä ole virheitä, vaan katkoksen on oltava yhtäjaksoinen tai toistuva. Erona edelliseen kysymykseen on se, että virheen perustuessa palvelun keskeytykseen voit olla oikeutettu vakiohyvitykseen. Hyvitys on määrältään vähintään 20 euroa kultakin alkavalta keskeytysviikolta, yhteensä enintään 160 euroa. On kuitenkin hyvä huomata, että operaattorilla on oikeus tilapäisesti keskeyttää palvelu välttämättömien verkon rakennus- tai kunnossapitotöiden vuoksi. Tällöin oikeutta vakiohyvitykseen ei ole, mutta jos palvelu on tällaisesta syystä keskeytetty kalenterikuukaudessa yhteensä 48 tunnin ajan, voit vaatia kuukauden perusmaksun hyvitystä."

Mihin voin tehdä virallisen reklamaation?

  • December 31, 2012
Hei jekuherranen81: Olemme saaneet nyt 3G-verkossa olleen harmillisen vian kuntoon joten netin pitäisi sinullakin toimia. Reklamaation voit lähettää meille sivustollamme olevalla lomakkeella.