Tere lukija tai jopa vastaaja.
Kemin Sonera myi aikaisemmin 24 kk. paketin 8 / 1 Mt. netin 24 kk. sopimuksella, joka päättyi
elokuussa 2013, hinta oli sopimuksen mukainen.
Eli vielä syyskuussa 2013 hinta ilman alv. oli 24,31 e./ kk.
Sitten se nousi lokakuussa n. +7,3 % tuohon 26,08 e./ kk.
Nyt se nousi marraskuun lasku +75 % tuohon 42,54 e./ kk.
Ja nämä nousut ilman mitään ennakko ilmoitusta ???
Netissä Kemin alueella näkyy vielä juuri tänään 07.01.2014 Soneran tarjous 24 kk. sopimuksella.
"Sonera Laajakaista ADSL 8 Mbit/s - Nopea ja luotettava kiinteä laajakaista
Paketin hinta
19,90 €/kk 1. vuosi
Tarjous: ensimmäiset 12 kk 19,90 €/kk ja jälkimmäiset 12 kk 29,90 €/kk, 24 kk sop. Tarjousehdot
Normaalihinta: alk. 30,14 €/kk
Sopimuskauden (24 kk) kokonaishinta: alk. 597,60 €
Sonera Laajakaista on kodin kiinteä laajakaista. Tasaisen luotettavan ja nopean internetyhteyden ansiosta koko perhe voi surffata netissä yhtäaikaa. "
Ja kun minulla ei ole mitään salattavaa niin laitan vielä haun millä hain
"Saatavuuskysely tehty osoitteella Mäkiruonalankatu 32, 94700 Kemi"
Kesäkuussa tuli kännyyn joku tarjous laajakaistan jatko sopimuksesta,
johon vastasin asianmukaisesti ohjeen mukaan.
Vastaus siihen oli, että en ole "Pääkäyttäjä" ota yhteytta Sonera Asiakaspalveluun.
Palveluahan ei ole, mistä sopisi esim. jatkosta tai laskun oikeellisuudesta tai laskun
perusteista.
Tämähän ei ole oikeastaan rahakysymys vaan oikeanmukaisuus kysymys, kun yleensä
informoidaan etukäteen hinnan nousuista, että asiakas voi päättää mitä tekee.
Tälläinen "puskista" toiminta on kyllä tyypillistä operaattoreilta ja kun poistaa suoran
asiakspalvelun voidaan "hämärähommat" piilloutua tavoittamattomiin.
Luultavasti tämä poistetaan tai ei ainakaan vastata. Risto.
Nyt kun DNA alka tekemään mastoa 4g tuohon 3 km. päähän suoralla näköyhteydellä
panee miettimään operaattorin vaihtoa ja liittymän vaihtoa langallisesta langattomaan.
Sivu 1 / 1
Niin se +75 % nousu ALV kanssa onkin 52,75 e.
Jos normaalihinta on n. 30 e. / kk alv:neen.
Kannatta sanoa irti ja olla vaikka kk. prepaid-netillä
1 - 2 kk. jonka kk. maksu on pyöreästi 40 e. / kk.
(Saunalahti) jonka jälkeen palata ed. viestin tarjoukseen
säästää 24 kk. (2 v.) yli 100 e.
Suvulla on kyllä noita operaattoreiden "mokkuloita" joten se
ei ongelma 3g verkkoon.
Edelleenkään en ymmärrä tuota Soneran myynti logikkaa.
Joulu mainoksissa "Miksi vain uusille asiakkaille tarjotaan
etuja". No minulle ei ainakaan.
Risto
Jos normaalihinta on n. 30 e. / kk alv:neen.
Kannatta sanoa irti ja olla vaikka kk. prepaid-netillä
1 - 2 kk. jonka kk. maksu on pyöreästi 40 e. / kk.
(Saunalahti) jonka jälkeen palata ed. viestin tarjoukseen
säästää 24 kk. (2 v.) yli 100 e.
Suvulla on kyllä noita operaattoreiden "mokkuloita" joten se
ei ongelma 3g verkkoon.
Edelleenkään en ymmärrä tuota Soneran myynti logikkaa.
Joulu mainoksissa "Miksi vain uusille asiakkaille tarjotaan
etuja". No minulle ei ainakaan.
Risto
Säästö siis yli 1000 e. (näppäily virhe) eikä vaivaiset 100.
Risto
Risto
Hei Risto! Kun määräaikainen sopimus päättyy, niin sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana listahintojen mukaisesti. Toki haluamme tarjota asiakkaille edullisempaa jatkosopimusta ja lähetämme myös viestin sopimuksen päättymisestä.
Varmasti saadaan sinullekin hyvä tarjous laitettua. Asia tulisi tosin hoitaa puhelimitse. Voimmeko pirauttaa sinulle?
Varmasti saadaan sinullekin hyvä tarjous laitettua. Asia tulisi tosin hoitaa puhelimitse. Voimmeko pirauttaa sinulle?
Minullahan ei mitään salaista, tiedä sitten "hämäräheikkeillä" joten:
Voi pirauttaa, milloin vain, kunhan soittajan numero näkyy.
Asikas numero on: 1004011214
LIITTYMÄNUMERO: 333-822445
yhteystiedot sieltä löytynevät.
Varattu kyllä, kun on niin vaikeaa asiakaspalvelua Soneralla, puhelin neuvottelu jonka sain vasta ajaksi 16.01.2014 klo 12 varaustunnuksella tunnus: 1096222151
Jos contacti sieltä ennen niin voin sen hm... irtisanomis aikeeni perua joka oli tarkoitus tuossa yhteydessä tehdä.
Tutkin itsekkin omaa alkuperäistä sopimusta lokakuulta 2011, jolloin listahinta oli alv kanssa 52,32 e./kk.
No Kemin listahinnat on nyt 30,14 e./kk.
Lisäksi, kun sopimushetkellä, sopimuksessa on tuo hinta 52,35 e. (äskeinen alv nosto nosta sen 52,75)
kerrotaan sopimuskauden päättymisen jälkeen, ellei irti-sanota, toistaiseksi voimassa olevana.
Sopimuksessa "hämäräheikkien" muotoilemassa ei sanota, että jatkuu kulloistenkin lista-hintojen mukaan. Sopimuksessa ei myöskään sanota, että jatkuu sopimushetken lista-hintojen mukaan toistaiseksi.
No nythän on selvä ristiriita, laskuttaja pitää kahden vuoden takaista lista-hintaa (tarkistin laskuarkistosta) joka ei ole voimassa oikeana eikä sovella tietysti nykyisin voimassa olevaa.
Ja kun minulla on sms-viestin vaihto todistettavasti tallella kesältä 2013 yrityksestä jatkaa tarjotulla sopimuksella ja palvelun tarjoaaja torjui sen ja kun lasku-arkistossa käy ilmi se, että olen PÄÄKÄYTTÄJÄ, olisi palvelun tarjoaja pitänyt ottaa kirjallisesti yhteyttä minuun.
Kuluttaja suojelussa oltiinkin sitä mieltä, että rahastus mikä rahastus, erittäin tyypillistä toimintaa ei vain Sonera vaan muillakin vastaavilla operaattoreilla. Eri toteen iäkkäämpiä henkilöitä kohtaan.
(Nuorethan jättää laskun maksamatta, operaattorit sulkevat liittymän. Jonka jälkeen nuori maksaa laskun ja ei tule merkintää rekisteriin, ei tarvi vaivautua irtisanomaan, kun on niin vaikeaa se touhu. Mailmalla onkin päästy irti sopimus-liittymistä ja on käytössä prepaid, ehkäpä se on suomenkin tie).
Lisäksi, kun asiasta informoin, vika-ilmoituksen kautta (oli vikaa yhteydessä ei toiminut sovittujen rajojen puitteissa nopeuden osalta edes Soneran omalla nopeustestillä) tästä sopimuksen jatkamisen eväämisestä. Kaveri ei ottanut kantaa vain löi luurin korvaan. Että silleen ja semmoista pasiakaspalvelua. Tietysti on nämä nopeus asiat itsellä jossain määrin hallussa/tiedossa. Sen verran tekniikan miehiä ammatin ja harrastuksenkin osalta.
Lopuksi, kyllä kannattaa myös "kauppiaankin" olla rehellinen ja toimia oikein vaikka tunnetusti kaupankäynti perustuu asiakkaan oikeanlaiselle pettämiselle.
Minä pyrin kaikessa rehellisyyteen, en piiloudu minnekkään "hämärähommien" taakse.
Jäädään odottelemaan yhteyden ottoa tai sitten viimeistään 16.01.2014 klo 12.
Voi pirauttaa, milloin vain, kunhan soittajan numero näkyy.
Asikas numero on: 1004011214
LIITTYMÄNUMERO: 333-822445
yhteystiedot sieltä löytynevät.
Varattu kyllä, kun on niin vaikeaa asiakaspalvelua Soneralla, puhelin neuvottelu jonka sain vasta ajaksi 16.01.2014 klo 12 varaustunnuksella tunnus: 1096222151
Jos contacti sieltä ennen niin voin sen hm... irtisanomis aikeeni perua joka oli tarkoitus tuossa yhteydessä tehdä.
Tutkin itsekkin omaa alkuperäistä sopimusta lokakuulta 2011, jolloin listahinta oli alv kanssa 52,32 e./kk.
No Kemin listahinnat on nyt 30,14 e./kk.
Lisäksi, kun sopimushetkellä, sopimuksessa on tuo hinta 52,35 e. (äskeinen alv nosto nosta sen 52,75)
kerrotaan sopimuskauden päättymisen jälkeen, ellei irti-sanota, toistaiseksi voimassa olevana.
Sopimuksessa "hämäräheikkien" muotoilemassa ei sanota, että jatkuu kulloistenkin lista-hintojen mukaan. Sopimuksessa ei myöskään sanota, että jatkuu sopimushetken lista-hintojen mukaan toistaiseksi.
No nythän on selvä ristiriita, laskuttaja pitää kahden vuoden takaista lista-hintaa (tarkistin laskuarkistosta) joka ei ole voimassa oikeana eikä sovella tietysti nykyisin voimassa olevaa.
Ja kun minulla on sms-viestin vaihto todistettavasti tallella kesältä 2013 yrityksestä jatkaa tarjotulla sopimuksella ja palvelun tarjoaaja torjui sen ja kun lasku-arkistossa käy ilmi se, että olen PÄÄKÄYTTÄJÄ, olisi palvelun tarjoaja pitänyt ottaa kirjallisesti yhteyttä minuun.
Kuluttaja suojelussa oltiinkin sitä mieltä, että rahastus mikä rahastus, erittäin tyypillistä toimintaa ei vain Sonera vaan muillakin vastaavilla operaattoreilla. Eri toteen iäkkäämpiä henkilöitä kohtaan.
(Nuorethan jättää laskun maksamatta, operaattorit sulkevat liittymän. Jonka jälkeen nuori maksaa laskun ja ei tule merkintää rekisteriin, ei tarvi vaivautua irtisanomaan, kun on niin vaikeaa se touhu. Mailmalla onkin päästy irti sopimus-liittymistä ja on käytössä prepaid, ehkäpä se on suomenkin tie).
Lisäksi, kun asiasta informoin, vika-ilmoituksen kautta (oli vikaa yhteydessä ei toiminut sovittujen rajojen puitteissa nopeuden osalta edes Soneran omalla nopeustestillä) tästä sopimuksen jatkamisen eväämisestä. Kaveri ei ottanut kantaa vain löi luurin korvaan. Että silleen ja semmoista pasiakaspalvelua. Tietysti on nämä nopeus asiat itsellä jossain määrin hallussa/tiedossa. Sen verran tekniikan miehiä ammatin ja harrastuksenkin osalta.
Lopuksi, kyllä kannattaa myös "kauppiaankin" olla rehellinen ja toimia oikein vaikka tunnetusti kaupankäynti perustuu asiakkaan oikeanlaiselle pettämiselle.
Minä pyrin kaikessa rehellisyyteen, en piiloudu minnekkään "hämärähommien" taakse.
Jäädään odottelemaan yhteyden ottoa tai sitten viimeistään 16.01.2014 klo 12.
No niin Asiakaspalvelu soitti +35820017000 numerosta varattuna aikan, tosin 5 min. etuajassa. Ystävällistä kyllä sms-viesti tyuli tuntia aiemmin, että on puhelin neuvottelu 16.01.2014 klo 12 Sonera-asiakaspalvelussa.
Ja mikä yllätti, heillä olikin tarjolla sopu-hintainen yhteys, jos otan sen kahdeksi vuodeksi ja näin sovittiin.
Siinä on kyllä vielä kuin varalla merkitty listahinta 52,75 e. mikä on yli kaksinkertainen nyt sovittuun.
Mutta pidetään silmällä tammikuun alkuun 2016, ettei pääse Sonera laskutus yllättämään.
Asia on loppuun käsitelty.
PS. Radio uutisoi tänään, että Kuluttajavalitus on erittäin ruuhkaantunut kaikkien valitusten osalta operaattoreista, joten kannattaa uhrata aikaa omalle operaattorille ja selvittää asia. Kaikkeahan ei voi saada vaikka torilla huutaisi, mutta ylimääräisin pienin kustannuksin se voi onnistua.
Ja mikä yllätti, heillä olikin tarjolla sopu-hintainen yhteys, jos otan sen kahdeksi vuodeksi ja näin sovittiin.
Siinä on kyllä vielä kuin varalla merkitty listahinta 52,75 e. mikä on yli kaksinkertainen nyt sovittuun.
Mutta pidetään silmällä tammikuun alkuun 2016, ettei pääse Sonera laskutus yllättämään.
Asia on loppuun käsitelty.
PS. Radio uutisoi tänään, että Kuluttajavalitus on erittäin ruuhkaantunut kaikkien valitusten osalta operaattoreista, joten kannattaa uhrata aikaa omalle operaattorille ja selvittää asia. Kaikkeahan ei voi saada vaikka torilla huutaisi, mutta ylimääräisin pienin kustannuksin se voi onnistua.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.