Skip to main content

Nyt on ongelmia

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Moi.

Elikkäs minulla on 8/1 netti. Normaalisti latausnopeus pyörii siellä reilussa kuudessa megassa, mutta nyt parin viikon ajan nopeus vaihtelee siten, että nopeus on joko 1 mega ja välillä sen 6. Tämä liittymä minulla on noin neljän vuoden ajan eikä ennen ole moista ongelmaa ollut. Yleensä nopeus laskee noin neljän aikoihin iltapäivällä ja palautuu siinä kymmenen paikkeilla takaisin. Modeemi tuskin kuitenkaan on rikki, koska se kuitenkin toimii!!! Eli pystyisittekö hiemen selvittelemään asiaa, koska tämä alkaa jo hieman rassaamaan.

7 kommenttia

  • February 11, 2013
Hei Jumaala1

Olit näköjään jättänyt asiasta jo kerran vikailmoituksen. Silloin asentaja oli todennut, että vika jäisi sisäverkkoon tai omiin laitteisiisi? Yhteyttä kannattaa testata toisella modeemilla. Modeemin toimivuutta ei voi testata mitenkään muuten kuin testaamalla toisella laitteella. Sisäverkko on taloyhtiön/isännöitsijän vastuulla. Oletko kysynyt isännöitsijältä sisäverkon kunnosta? Jos kyseessä on vanhempi valo, voi sisäverkko olla huonossa kunnossa.

Olit tehnyt myös alustavan vikailmoituksen 7.2. Voit aktivoida vikailmoituksen tekstiviestillä, mutta sitä ennen kannattaa varmastaa, että vika ei jää sisäverkkoon tai omiin laitteisiisi.

  • February 16, 2013
Ongelma jatkuu edelleen. Sitä on vissiin joku käyny tsekkailemassa, mutta kuten olen sanonut niin ongelma on vaan iltaisin ja tänään (lauantaina) koko päivän.. Ongelmaa ei ole löydetty koska joku on sitä päivällä katsonut, kun ongelmaa ei ole ollut.. Eli tällä hetkellä download nopeus 1,5 megaa. Tätä on nyt kestänyt jo kaksi viikkoa..

  • February 18, 2013
Hei Jumaala1,

Liittymäsi vikailmoitus on vielä avoinna. Vika on siirretty asentajalle, mutta asentaja ei ole vielä kuitannut vikaa korjatuksi. Eli vian korjaus on vielä siis kesken.

  • February 21, 2013
Nyt on netti toiminut normaalisti kolmen päivän ajan ja tuli myös tekstiviesti että asentaja on käynyt. Olisi mukava saada tietää mikä oli ongelma kun kolme viikkoa sitä kuitenkin kesti? Jonkin näköinen kompensaatio laskussa olisi myös mielestäni suotavaa.

  • February 22, 2013
Hei Jumaala1,

Asentaja oli käynyt yhteyden testaamassa talon jakamolta ja sinne yhteys toimii normaalisti. Asentaja ei ollut verkosta vikaa löytänyt.

Aikaisemmin tekemällä vikailmoituksella asentaja oli myös käynyt testaamassa yhteyden jakamolle asti ja tuolloin tulos ollut sama. Asentaja oli lisäksi todennut vian jäävän sisäverkkoon.

Ongelma voisi mahdollisesti johtua siis taloyhtiön kaapeleista, puhelinkaapelista tai modeemista.

Mikäli olet siis omat laitteesi testannut ja niissä ei vikaa ole, niin suosittelen kääntymään taloyhtiön puoleen sisäverkon vian selvittämiseksi.

Hyvityksiin liittyen suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

  • March 12, 2013
Nyt tätä samaa ****** on kestänyt reilun kuukauden! En vaan ole enää jaksanut siitä purnata koska en ole apua siihen saanut. Olen kokeillut kolmella eri modeemilla eri piuhoilla ja kaikilla sama juttu. Tälläkin hetkellä netti toimii normaalisti, mutta odottelen että kello tulee taas 16-17 niin netin downstream laskee noin 1700-1800 kbps. Sama tapahtuu joka ikinen arki-ilta. Modeemin resestointi ei auta kunnes kello tulee 22-23. Silloin kun resetoin modeemin netti toimii taas normaalisti. Sama on yleensä viikonloppuisin, mutta voi kestää koko viikonlopun kellonajasta riippumatta. Eli kerätkää nyt ******** ne viisaat päät yhteen ja ratkaiskaa tämä ongelma!!! Jos näette jostain yhteyden katkeamisen ajankohdat niin voitte katsoa kuinka usein joudun modeemia resetoimaan ja toivomaan että jos se vaikka auttaisi. Ja olisi todella mukava jos se asentaja voisi vaikka ihan sisällä tulla käymään silloin kun ongelma on aktiivinen. Ei sitä ongelmaa huomaa varmaan mistään jos sitä korjaa silloin ku kaikki toimii.

  • March 12, 2013
Hei Jumaala1,

Suosittelen olemaan vikapalveluun yhteydessä ja tekemään uuden vikailmoituksen.

Vikapalvelu 0206 90101 (mpm/pvm), ma–pe klo 8–20, la 9–16.30.
Voit jättää vikailmoituksen myös sivujemme kautta.