Tietokoneen vaihto on edessä. Saanko vanhan Outlook expressin tiedot, viestit ja ryhmät jotenkin siirrettyä webmail-postin puolelle ja miten vaihto käytännössä tapahtuu? Webmailin puolella on muutama viesti. Miten ne ovat sinne menneet, kun Outlook on kuitenkin käytössä? Mikäli otan Outlookin käyttöön myös uuteen koneeseen, mistä saan imuroitua ohjelman? Miten saan siirrettyä käyttämäni Sonera- tietoturvan uuteen koneeseen?
Sivu 1 / 1
velsuk kirjoitti: Saanko vanhan Outlook expressin tiedot, viestit ja ryhmät jotenkin siirrettyä webmail-postin puolelle ja miten vaihto käytännössä tapahtuu?
Tee Outlook Expressiin IMAP-tili ja siirrä/kopio viestit sinne nykyiseltä POP3-tililtä*. Outlook Expressin IMAP-tilin viestit kopioituvat palvelimelle kun synkronoit tilin Outlook Expressin asetuksista. Täyden synkroinnin jälkeen palvelimelle jää kaikki samat viestit mitä IMAP-tilillä on, kunhan vain tila palvelimella riittää.
*Oletan että käytössäsi on nyt POP3-tili koska kerroit että palvelimella (eli webmailissa) ei ole juurikaan viestejä, sillä POP3 oletusasetuksilla siirtää viestit palvelimelta tietokoneelle.
HUOM! IMAP-tilin käyttö vaatii että osoitteesi tila Soneran sähköpostipalvelimella on vähintään 500 Mt. Jos osoitten tila on 10 Mt tai 50 Mt, saat suurennettua tilan Omien sivujen kautta. Tilan suurentaminen arvoon 500 Mt on maksuton.
velsuk kirjoitti: Webmailin puolella on muutama viesti. Miten ne ovat sinne menneet, kun Outlook on kuitenkin käytössä?
Olisikohan jossain vaiheessa Outlook Expressissä ollut tiliasetuksissa valittuna "Jätä viestistä kopio palvelimelle" tai sitten webmailissa on itse tehtyjä kansioita ja viestit ovat niissä. POP3-tili tyhjentää vain Saapuneet-kansion.
velsuk kirjoitti: Mikäli otan Outlookin käyttöön myös uuteen koneeseen, mistä saan imuroitua ohjelman?
Outlook on osa MS Office - ohjelmapakettia ja Outlook Express tuli aiemmin Windows-käyttöjärjestelmän mukana. Molemmat ovat Microsoftin ohjelmia, joten kannattaa tarkistaa heidän sivuiltaan onko siellä sähköpostiohjelma ladattavissa. Vaihtoehtona voisi toisaalta olla ilmainen Mozilla Thunderbird.
velsuk kirjoitti: Miten saan siirrettyä käyttämäni Sonera- tietoturvan uuteen koneeseen?
Sonera Tietoturvaa ei voi siirtää tietokoneelta toiselle, mutta voit asentaa ohjelman uudelle koneelle. Lisenssiavainta ei tarvitse tilata uudelleen, vaan asennus tehdään nykyisellä lisenssillä. Sonera Tietoturvan asennustiedoto on ladattavissa täältä ja samalla sivulla on linkki asennusohjeisiin.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ei onnistunut Outlookin kanssa mikään. Uuttakaan ei saa imuroitua, kun Win 7 ei tunnu käyvän tulostimille eikä OE:lle. Mozillan Thunderbirdin sai imuroitua, mutta siihen ei tunnu käyvän mikään tiedossa oleva Soneran salasana. Saakohan tämän kotikoneen sähköpostin salasanan jostain selville, jos se kävisi? Edit: soitin asiakaspalveluun ja pyysin uuden salasanan. Sekään ei kuitenkaan kelpaa :)
Edit2: Nyt yritän taas saada sitä Soneran palvelinta pelittämään. Sain jo kaikille posteille salasanat, nyt pitäisi sitten arpoa, miten se IMAP- tili tehdään Outlookiin ja miten käytännössä synkronointi tehdään.
Edit2: Nyt yritän taas saada sitä Soneran palvelinta pelittämään. Sain jo kaikille posteille salasanat, nyt pitäisi sitten arpoa, miten se IMAP- tili tehdään Outlookiin ja miten käytännössä synkronointi tehdään.
Ohjeet ja vinkit -sivullemme on kerätty ohjeita eri sähköpostiohjelmien vaatimiin asetuksiin liittyen. Liitän alle suorat linkit ohjeisiin joissa on neuvottu asetuksien määritteleminen sähköpostiohjelmiisi:
1. IMAP-sähköpostitilin luominen Outlook Express -ohjelmaan.
2. IMAP-sähköpostitilin luominen Thunderbird -ohjelmaan.
Jos et saa sähköpostia toimimaan IMAP-asetuksilla, kannattaa varmistaa, että sähköpostiosoitteesi koko on 500 Mt:ua, sillä IMAP-tuki on käytössä vain tämän kokoluokan sähköpostilaatikossa. Voit tarkistaa sähköpostiosoitteen koon seuraavasti:
- Kirjaudu Omille Sivuille sähköpostiosoitteesi tunnuksilla.
- Kirjautumisen jälkeen, valitse Liittymänhallinta -valikko.
- Valitse seuraavaksi Sähköpostilaatikot ja Asetukset valikot, jolloin pääset sivulle jolta näet sähköpostiosoitteesi kokoluokan.
- Jos sähköpostiosoitteesi kokoluokka on 10 Mt tai 50 Mt, voit nostaa sivun kautta sähköpostiosoitteen koon maksutta 500 Mt kokoon.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
1. IMAP-sähköpostitilin luominen Outlook Express -ohjelmaan.
2. IMAP-sähköpostitilin luominen Thunderbird -ohjelmaan.
Jos et saa sähköpostia toimimaan IMAP-asetuksilla, kannattaa varmistaa, että sähköpostiosoitteesi koko on 500 Mt:ua, sillä IMAP-tuki on käytössä vain tämän kokoluokan sähköpostilaatikossa. Voit tarkistaa sähköpostiosoitteen koon seuraavasti:
- Kirjaudu Omille Sivuille sähköpostiosoitteesi tunnuksilla.
- Kirjautumisen jälkeen, valitse Liittymänhallinta -valikko.
- Valitse seuraavaksi Sähköpostilaatikot ja Asetukset valikot, jolloin pääset sivulle jolta näet sähköpostiosoitteesi kokoluokan.
- Jos sähköpostiosoitteesi kokoluokka on 10 Mt tai 50 Mt, voit nostaa sivun kautta sähköpostiosoitteen koon maksutta 500 Mt kokoon.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sain IMAPin pelittämään myös uudessa koneessa, osoitekirja näkyy vain vanhan koneen IMAPissa mutta uuteen on jo latailtu manuaalisesti osoitteita. Siten uuden koneen kanssa pärjää kyllä. Mutta; sähköposti tyhjentelee viestejä omin päin, vaikka asetukset pitäisi olla ihan kohdallaan. Tilit ovat 500-megaisia ja sulkeminen tapahtuu sääntöjen mukaan. Uskallanko käyttää postia, avatessa saattaa olla tallella vain joku ikivanha viesti ja muut hävinneet. Vai tulevatko mahdollisesti joskus taas takaisin bittiavaruudesta?
Kanattaa vielä tarkistaa, ettei millään käyttämälläsi sähköpostiohjelmalla ole käytössä POP3 -tiliasetuksia.
POP3 -sähköpostien noutotavassa sähköpostiohjelma noutaa palvelimellamme olevat viestit asiakkaan tietokoneelle ja samalla poistaa noudetut viestit palvelimeltamme (ellei POP3 -asetukissa ole valittu jätä viesteistä kopio palvelimelle -valintaa). Palvelimeltamme poistetut viestit eivät näy https://webmail.inet.fi -sivumme tai IMAP-sähköpostitilin kautta.
Mikäli ongelmassa on kyse siitä, että jokin sähköpostiohjelmasi on noutanut viestit palvelimeltamme POP3 -tiliasetuksilla, hävinneet viestit löytyvät todennäköisesti kyseisen sähköpostiohjelman kansioista.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
POP3 -sähköpostien noutotavassa sähköpostiohjelma noutaa palvelimellamme olevat viestit asiakkaan tietokoneelle ja samalla poistaa noudetut viestit palvelimeltamme (ellei POP3 -asetukissa ole valittu jätä viesteistä kopio palvelimelle -valintaa). Palvelimeltamme poistetut viestit eivät näy https://webmail.inet.fi -sivumme tai IMAP-sähköpostitilin kautta.
Mikäli ongelmassa on kyse siitä, että jokin sähköpostiohjelmasi on noutanut viestit palvelimeltamme POP3 -tiliasetuksilla, hävinneet viestit löytyvät todennäköisesti kyseisen sähköpostiohjelman kansioista.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.