Skip to main content

[OK] Laajakaista Kaapeli Yhteys Ongelmia

  • December 11, 2014
  • 17 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Eli meillä on Soneran Laajakaista Kaapeli liittymä,Mutta Thompson tökkii eli vähän väliä menettää nettiyhteyden (Ainakin langattomalla) eli meillä on se Thompson mikä tulee kaapeli laajakaistan mukana


    Nopeus: 10/2

17 kommenttia

  • July 6, 2012
Hei samip!

Ikävä kuulla yhteysongelmista. Suosittelen, että tutustut ensimmäiseksi ohjeisiin ja vinkkeihin kaapeliliittymän vikatilanteissa.

Mikäli ongelma ei ratkea em. ohjeiden avulla, sinun kannattaa ottaa yhteyttä Tekniseen Asiakaspalveluumme ja jättää asiasta vikailmoitus.

Hauskaa viikonloppua!

  • July 9, 2012
Okei,Latasin Sonera Internet Avustajan että tietää jos on jotain häikkää ja Tänään huomasin yhden oudon jutun siinä modeemissa eli Portti 25565/TCP on auki ja kun monta yhteyttä tulee läpi niin Modeemi katoaa verkosta (Langaton ei katkea mutta mihinkään ei pääse) ja ainastaan käynnistäminen uudelleen auttaa




p.s Miten vieras verkon saa kytkettyä pois käytöstä?

  • July 10, 2012
Hei samip

samip kirjoitti:
Okei,Latasin Sonera Internet Avustajan että tietää jos on jotain häikkää ja Tänään huomasin yhden oudon jutun siinä modeemissa eli Portti 25565/TCP on auki ja kun monta yhteyttä tulee läpi niin Modeemi katoaa verkosta (Langaton ei katkea mutta mihinkään ei pääse) ja ainastaan käynnistäminen uudelleen auttaa


Oletko kokeillut yhteyttä ilman langatonta?

samip kirjoitti:
p.s Miten vieras verkon saa kytkettyä pois käytöstä?

Mitä tarkoitat vierasverkolla? Tarkoitatko Windowsin lähiverkon määrittämistä?

  • July 10, 2012
Arttu- kirjoitti:
Hei samip

[quote="samip":pdqo0ki2]Okei,Latasin Sonera Internet Avustajan että tietää jos on jotain häikkää ja Tänään huomasin yhden oudon jutun siinä modeemissa eli Portti 25565/TCP on auki ja kun monta yhteyttä tulee läpi niin Modeemi katoaa verkosta (Langaton ei katkea mutta mihinkään ei pääse) ja ainastaan käynnistäminen uudelleen auttaa


Oletko kokeillut yhteyttä ilman langatonta?

samip kirjoitti:
p.s Miten vieras verkon saa kytkettyä pois käytöstä?

Mitä tarkoitat vierasverkolla? Tarkoitatko Windowsin lähiverkon määrittämistä?[/quote:pdqo0ki2]


Eli tarkoitan sitä vierasverkkoa mikä on Modeemissa jo eli samalla modeemilla on kaksi SSID:eetä Ja Ethernetillä ei ole mahdollista testata (Ei ole tarpeeksi pitkää johtoa tietokone on yläkerrassa ja modeemi alakerrassa ja välissä noin 100Metriä)

  • July 11, 2012
Hei samip

Yhteyttä täytyy testata ethernet-kaapelin kanssa, koska langattoman verkon ongelmissa emme juuri pysty auttamaan. Kyse on omasta sisäverkosta. Modeemin asetuksia muokkaamalla voi kokeilla löytää ratkaisua ongelmaan. Mitään suoraa ratkaisua en osaa sanoa tähän.

Modeemin asetusten muokkaamiseen saat apua Helpson palvelusta, 0600 10100, ma-pe 8-21, la 9-17.

  • July 11, 2012
Arttu- kirjoitti:
Hei samip

Yhteyttä täytyy testata ethernet-kaapelin kanssa, koska langattoman verkon ongelmissa emme juuri pysty auttamaan. Kyse on omasta sisäverkosta. Modeemin asetuksia muokkaamalla voi kokeilla löytää ratkaisua ongelmaan. Mitään suoraa ratkaisua en osaa sanoa tähän.

Modeemin asetusten muokkaamiseen saat apua Helpson palvelusta, 0600 10100, ma-pe 8-21, la 9-17.


Kuka idiootti käyttää jotain helpsonia mikä velottaa saakelista per minuutti? Ja eikös muuten ollut niin että ennen kun tekee mitään muuta niin sitähän olisi pitänyt ensiksi testata ethernetillä että toimiiko laite olenko oikeassa?


p.s Se ei kyllä ole meidän omasta sisäverkossa koska sisäverkko toimii aina hyvin mutta kun meillä on Thompsonin langaton versio (Eli langaton tukiasema on Thompson) ja haluaisin "vieras" verkon pois käytöstä

  • July 12, 2012
Hei samip

Testaamalla ethernetin kautta, pystyy rajaamaan ongelmaa. Jos yhteys toimii moitteettomasti ethernet-kaapelin kanssa, vikaa jää todennäköisesti langattomaan. Vika voi olla modeemin tai tietokoneen päässä.

Hallintapanelin kautta vieras-verkon saa pois käytöstä. Mikä Thomsonin malli sinulla oli käytössä?

  • July 15, 2012
Arttu- kirjoitti:
Hei samip

Hallintapanelin kautta vieras-verkon saa pois käytöstä. Mikä Thomsonin malli sinulla oli käytössä?


Eli Thompsonin malli on TCW770.


p.s Pystyykö thompson laittamaan usbeen kautta esim muistitikun jakoon?

  • July 16, 2012
Hei samip,

sinulla olevaan modeemimalliin on saatavissa uusi ohjelmistoversio. Se voidaan ladata modeemiisi verkon kautta. Ole asiasta yhteydessä Vikapalveluumme, ohjeet olit jo saanut aiemmin tässä keskusteluketjussa.

En usko, että USB-paikka toimii esim. tikun sisällön jakamiseen.

  • July 16, 2012
Tanja kirjoitti:
Hei samip,

sinulla olevaan modeemimalliin on saatavissa uusi ohjelmistoversio. Se voidaan ladata modeemiisi verkon kautta. Ole asiasta yhteydessä Vikapalveluumme, ohjeet olit jo saanut aiemmin tässä keskusteluketjussa.

En usko, että USB-paikka toimii esim. tikun sisällön jakamiseen.


Eli eikö sitä ohjelmistoa voi siihen itse päivittää?

  • July 17, 2012
Eli päivitys modeemiin on tehty. Mutta Mitkä ovat ipv6 DNS palvelinten iposoitteet?



    Switch mode: IPv4+IPv6 Mode
    IPv6 Address: fe80::226:24ff:feef:2fef/64
    Mutta Network --> Lan -> lukee:
    Network Configuration:
    IPv6 Address: Unspecified
    IPv6 Prefix: ::

  • July 17, 2012
Hei samip,

me käytämme IPv4 -osoitteita. Palvelimet -ohjesivultamme löydät meillä tuettujen palveluiden palvelimien osoitteet.

  • July 17, 2012
Tanja kirjoitti:
Hei samip,

me käytämme IPv4 -osoitteita. Palvelimet -ohjesivultamme löydät meillä tuettujen palveluiden palvelimien osoitteet.


Eli onko ipv6 osoite silti reititetty? eli jos esim laitan googlen ipv6 osoitteet pitäisikö toimia?

  • July 17, 2012
Hei samip,

http://ipv6test.google.com/

Kyllä pitäisi toimia. Testaamalla saat sen selville.

  • July 17, 2012
Tanja kirjoitti:
Hei samip,

http://ipv6test.google.com/

Kyllä pitäisi toimia. Testaamalla saat sen selville.


Juu kyllä toimii tuo mutta mitäs nämä ovat kuvaan linkki ---> http://dl.dropbox.com/u/71259765/screen ... 0modem.jpg

  • July 18, 2012
Hei samip,

laitevalmistajalta saat lisätietoja laitteen erityisominaisuuksista. Saat melkoisen paljon selville myös laitteen manuaalista. Tämän minun laittaman manuaalin pitäisi olla sama kuin minkä sait laitteen mukana. Kuvankaappauksesi kohtaa käsitellään sivulla 40.

  • July 18, 2012
Tanja kirjoitti:
Hei samip,

laitevalmistajalta saat lisätietoja laitteen erityisominaisuuksista. Saat melkoisen paljon selville myös laitteen manuaalista. Tämän minun laittaman manuaalin pitäisi olla sama kuin minkä sait laitteen mukana. Kuvankaappauksesi kohtaa käsitellään sivulla 40.


Eipäs ole mainintaa asiasta!