Skip to main content
Hei ! Perjantai illasta asti on kaista hidastunut tai loppunut kokonaan.Modeemini on Langaton450. Kaikki testit käskevät ottamaan yhteyttä liittymän tuottajaan. Liitettävyyttä ei ole ollenkaan tai se on niin huono ettei saa sivuja vaihdettua ollenkaan, aikaraja tulee vastaan. Tänä aamuna sain modemin resetoimalla toimimaan paremmin. Onkos teillä jokin selitys asialle ? On nimittäin kallista maksaa 39€ kuukaudessa toimimattomasta liittymästä. Tähän asti on toiminut suhteellisen hyvin. Arvelin vain että jos saisitte omilla toimillanne parannusta asiaan. Terveisin Johanna
Olen myös taistellut saman ongelman kanssa. Soneran laajakaistan nopeuteni pitäisi olla 8 mb, ainakin maksan sellaisesta joka kuukausi. Minulla on kiinteä ADSL-modeemi. Kun yhteys tökkii, vaihdan aina nettitikkuun, jonka jälkeen kaikki taas sujuu. Äsken testasin molempien nopeuden. nettititkku: latausnopeus 2.83 ja lähetysnopeus 0.34, vastaavat arvot langallisella laajakaistalla 6.78 ja 0.87.
Selvennykseksi, että nettitikku on Saunalahden.
Mitä järkeä on maksaa käyttämättä jäävästä yhteydestä? Olen ns."naimisissa" Soneran kanssa vielä vuoden ja kyllä harmittaa. Nettitikku on ainakin oman kokemukseni mukaan toiminut aina ja toimii muuallakin kuin tässä asunnossa, kun taas laajakaista on vain tässä asunnossa ja erittäin epävarma. Hankin nettitikun vuoden alussa juuri siitä syystä, että kyllästyin ainaisiin laajakaistaongelmiin.
nikjoh: Jos olet rajannut ongelman omien laitteidesi ulkopuolelle, kannattaa liittymästä jättää vikailmoitus.

amara: Pätkimisongelmaan löydät ohjeita Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme. Jos näistä ohjeista ei ole apua, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus.

Vikailmoituksen voitte jättää joko soittamalla vianrajausautomaattiin tai lähettämällä sen Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa