Skip to main content

Oma webbipalvelin tai postipalvelin 3G -verkkoon ?

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Saanko laittaa palvelimen 3G-nettitikulla verkkoon liitetylle koneelle ? Käytän yksinomaan Linuxia ja Apache (webbipalvelin) on usein käytössä. Soneran oma vastaus kiitos :)

1 kommentti

  • December 28, 2009
Sonera Tiedonsiirtopalvelut –palvelukuvauksesta löytyy tämä teksti: "Matkapuhelinverkon tiedonsiirtoyhteyttä ei saa käyttää ns. vertaisverkkoliikenteeseen tai vastaavaan tiedostojen jakamiseen sen aiheuttaman kuormituksen vuoksi."

Liikkuva laajakaista - liittymissä on inbound-liikenne estetty, joten käytännössä palvelimen pito liittymässä ei onnistu, koska ulkoa verkosta aloitettu ja liittymään tulevaksi tarkoitettu liikenne ei pääse perille.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu