Asun siis huoneistossa, johon on vedetty Soneran valokuitu. Ohjeen mukaan minun pitäisi pystyä tilaamaan liittymä itsepalvelulla, kun liitän koneen verkkokortin datapistorasiaan. Kaikki liitännät ovat paikallaan ja kone tunnistaa "paikallisen verkon", ja lähettää hitaasti informaatiota, mutta ei ota mitään vastaan. Windows ei löydä ratkaisua ongelmaan. Minusta tuntuu, että vika on verkkosovittimessa tai sen asetuksissa. En ole kuitenkaan keksinyt minkäänlaista ratkaisua. Huoneiston entisellä asukaalla on ollut mahdollisesti liittymä, joka on sittemmin sanottu irti. Kone on Presario CQ61. Mitä voin tehdä tässä tilanteessa vai voinko tehdä mitään?
Sivu 1 / 1
Kun huoneistossa on Sonera Laajakaista Extra-liittymä ja käytössä Ethernet-liityntätapa, pitäisi selaimen ohjautua automaattisesti Verkkokauppaan, josta liittymän voi tilata.
Kannattaa vielä tarkistaa ohjeen Liittymätyypin muutos Extraksi kohdat ongelman ratkaisemiseksi.
(Ohjeen alussa on puhetta ADSL-modeemin poistamisesta käytöstä, mutta ne voi ohittaa)
Varsinkin mahdollisen huoneistojakamon kytkentä kannattaa tarkistaa.
Mikäli ongelma ei ratkea, Soneran Vikapalvelu palvelee numerossa 0206 90101 (mpm/pvm)
ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Kannattaa vielä tarkistaa ohjeen Liittymätyypin muutos Extraksi kohdat ongelman ratkaisemiseksi.
(Ohjeen alussa on puhetta ADSL-modeemin poistamisesta käytöstä, mutta ne voi ohittaa)
Varsinkin mahdollisen huoneistojakamon kytkentä kannattaa tarkistaa.
Mikäli ongelma ei ratkea, Soneran Vikapalvelu palvelee numerossa 0206 90101 (mpm/pvm)
ma–pe 8–20 ja la 9–16.30.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.