Yhteys ollut lauantai aamusta poikki ja oli vielä tiistai aamunakin, mitä olen kavereilta kysynyt heillä on ollut soneran yhteyksissä takkuilua ja hidastelua ongelma siis Kemissä ristikankanaan alueella. Ainoita epätodennäköisiä syitä miksi vika olisi täällä päässä modeemi olisi rikki tai oravat hyppivät puhelinlangoilla. Eli olisiko mahdollista että aura olisi pistänyt rikki jonkun poksin missä ne valopiuhat kulkee tjms.
muutamia viikkoja sitten yhteys nostettiin 1/512sta --> 24/1 netti toimi moitteettomasti ja antoi 500-900KBps ja downia 90kbps, modeemi ei löydä DSL ja routerin loopback testikin feilaa vpi/vci asetukset ovat kohdallaan 0/33, modeemi yrittää laittaa 8/35 mutta ne saa vaihdettua.
Jos ei ala toimimaan yhteys niin pitää viedä modeemi kaverille testattvaksi tai käydä ostamassa joku halpis modeemi ja testata sitä kämpillä.
ps. niin monta kertaa ollut sama ongelma että tunnistan vian vaikka unissani joko modeemi rikki tai noi vci vpi arvot päin. 78 sekunttia maksaa 10 senttiä tuonne vikapuhelimeen joten ei kiitos puheentunnistukselle.
Modet poistakaa tää viesti jos on epäselvä yritän sitten kämpillä kirjoitella uutta kun netti toimiii, eh eh.
Sivu 1 / 1
Tiedossamme ei ole, että Kemin alueella olisi isompaa ongelmaa laajakaistayhteyksissä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa liittymässä tosiaan testata toista modeemia. Jos toisellakaan modeemilla ei tilanne parane, kannattaa liittymästä sitten tehdä vikailmoitus.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Tiedossamme ei ole, että Kemin alueella olisi isompaa ongelmaa laajakaistayhteyksissä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa liittymässä tosiaan testata toista modeemia. Jos toisellakaan modeemilla ei tilanne parane, kannattaa liittymästä sitten tehdä vikailmoitus.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Joo tosiaan DSL valo ei pala! Mutta modeemi toimii, ja en jaksa alkaa soittamaan kalliisiin numeroihin ainakaan vielä missä joku äänentunnistus judenssi ottaa mun tietoja vastaan se maksaa rahaa vähintään monia kymmeniä senttejä.
Eikö ole mitään ilmaista vikailmoitus systeemiä?
ps. tässä hommassa olen pihi ihan periaate syystä
Juhani91 kirjoitti: [quote="Sonera-asiantuntija":210yatmw]Tiedossamme ei ole, että Kemin alueella olisi isompaa ongelmaa laajakaistayhteyksissä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa liittymässä tosiaan testata toista modeemia. Jos toisellakaan modeemilla ei tilanne parane, kannattaa liittymästä sitten tehdä vikailmoitus.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Joo tosiaan DSL valo ei pala! Mutta modeemi toimii, ja en jaksa alkaa soittamaan kalliisiin numeroihin ainakaan vielä missä joku äänentunnistus judenssi ottaa mun tietoja vastaan se maksaa rahaa vähintään monia kymmeniä senttejä.
Eikö ole mitään ilmaista vikailmoitus systeemiä?
ps. tässä hommassa olen pihi ihan periaate syystä[/quote:210yatmw]
Samaa mieltä kanssasi. Onnistunee vikailmoituksen teko kaverin koneelta...
Mikäli et voi hoitaa asiaasi verkossa, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme jättämällä palvelupyynnön Omilla Sivuilla (vaatii sisäänkirjautumisen). Asiakaspalvelijat käsittelevät asiasi mahdollisimman nopeasti ja ottavat sinuun yhteyttä, kun asia on hoidettu.
Tämä lainattu TS:n sivuilta...
Muuten on hommat firmassa hoidettu aika tökerösti..mennään maksavasta asiakkaasta mahdollisimman kauas tai tavoittelemattomiin.. Kai se on sitä ruotsalaista systeemiä..aivan samaa toteuttaa Vattenfall!
Juhani91: Kuten merinen tuossa jo totesikin, niin liittymästä voi jättää vikailmoituksen myös Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Juhani91: Kuten merinen tuossa jo totesikin, niin liittymästä voi jättää vikailmoituksen myös Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Joo yritin vaihtaa salasanaa tuonne OMAT SIVUT palveluun mutta valittaa salasanan pituudesta 8-14 merkkiä ja niistä merkeistä mistä salasanassa saa käyttää. Mutta voihan olla että salasana vaihtuu vasta tuntien sisällä tai joskus. Mitä siellä vikailmoituksessa täytetään? Millaisia kysymyksiä?
ps. salasanani sisältää 11 merkkiä pieniä kirjaimia ja muutamia numeroita joten vika ei ole täällä taaskaan!!!
Vikailmoituslomakkeella kysytään tarkempia tietoja ongelmasta ja sammalla ohjeistaan eri toimenpiteissä, jotka voivat auttaa ongelmaan. Lopuksi lomakkeella kysytään mm. yhteystietojasi ja tiedon liittymän asennusosoitteesta.
Jos Omien Sivujen salasanan vaihto ei onnistu, tarkista vielä varmuuden vuoksi, että kaikki uuden salasanan ehdot täyttyvät:
- 8-14 merkkiä
- Salasanassa on oltava vähintään 2 numeroa tai erikoismerkkiä. Erikoismerkkejä ovat: ( ) * + , - . ; ? _ `
- Sama merkki saa esiintyä korkeintaan kolme kertaa
- Salasana ei saa olla osa käyttäjätunnusta
- Ei skandinaavisia kirjaimia (å, ä, ö)
- Isot ja pienet kirjaimet tarkoittavat eri asiaa
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos Omien Sivujen salasanan vaihto ei onnistu, tarkista vielä varmuuden vuoksi, että kaikki uuden salasanan ehdot täyttyvät:
- 8-14 merkkiä
- Salasanassa on oltava vähintään 2 numeroa tai erikoismerkkiä. Erikoismerkkejä ovat: ( ) * + , - . ; ? _ `
- Sama merkki saa esiintyä korkeintaan kolme kertaa
- Salasana ei saa olla osa käyttäjätunnusta
- Ei skandinaavisia kirjaimia (å, ä, ö)
- Isot ja pienet kirjaimet tarkoittavat eri asiaa
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Vikailmoituslomakkeella kysytään tarkempia tietoja ongelmasta ja sammalla ohjeistaan eri toimenpiteissä, jotka voivat auttaa ongelmaan. Lopuksi lomakkeella kysytään mm. yhteystietojasi ja tiedon liittymän asennusosoitteesta.
Jos Omien Sivujen salasanan vaihto ei onnistu, tarkista vielä varmuuden vuoksi, että kaikki uuden salasanan ehdot täyttyvät:
- 8-14 merkkiä
- Salasanassa on oltava vähintään 2 numeroa tai erikoismerkkiä. Erikoismerkkejä ovat: ( ) * + , - . ; ? _ `
- Sama merkki saa esiintyä korkeintaan kolme kertaa
- Salasana ei saa olla osa käyttäjätunnusta
- Ei skandinaavisia kirjaimia (å, ä, ö)
- Isot ja pienet kirjaimet tarkoittavat eri asiaa
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Pahoittelen omaa mokaani mutta, hieman naurettavaa että ei saa sama kirjain esiintyä kolmea kertaa jos on muuten vahva salasana . Olin varmaan niin tohkeissani että en lukenut kaikkia kriteerejä, eilen kysyin kemissä joltain soneran mieheltä onko kemissä päin ollut ongelmia laajakaistan kanssa ja sano että myrsky olisi katkonut jotain linjoja. Tiedä sitten.
Ja eihän sitä voi muistaa sähköpostiosoitetta mikä on annettu joskus iät sitten, tämän vikailmoituksen jättäminen voisi olla helpompaa. Eikä tälläistä ajan kusemista kiukaille.
Juhani91 kirjoitti:
Pahoittelen omaa mokaani mutta, hieman naurettavaa että ei saa sama kirjain esiintyä kolmea kertaa jos on muuten vahva salasana . Olin varmaan niin tohkeissani että en lukenut kaikkia kriteerejä, eilen kysyin kemissä joltain soneran mieheltä onko kemissä päin ollut ongelmia laajakaistan kanssa ja sano että myrsky olisi katkonut jotain linjoja. Tiedä sitten.
Ja eihän sitä voi muistaa sähköpostiosoitetta mikä on annettu joskus iät sitten, tämän vikailmoituksen jättäminen voisi olla helpompaa. Eikä tälläistä ajan kusemista kiukaille.
Hyvä, että salasanan vaihto -asia selvisi.
Omille Sivuille kirjautumisessa käyttäjätunnuksena toimii tosiaan, joko Internet -liittymäsi sähköpostiosoite tai käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus löytyy, esimerkiksi laajakaista -liittymäsi laskun tiedoista. Omille Sivuille voi kirjautua myös matkapuhelinasiakkaanamme, jolloin käyttäjätunnuksena toimii Sonera-matkapuhelinliittymän numero.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.