Skip to main content

Ongelma datayhteydessä.

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Hei, ostin muutama päivä sitten Lumia 520 puhelimen. Ensikäynnistyksessä en määritellyt mitään verkko-ominaisuuksia, koska vanhalla liittymällä en aiemmin surffaillut. Tänään sitten kävin Soneran liikkeessä ottamassa uuden Startti liittymän, jonka piti tulla voimaan kun puhelimen käynnistin uudelleen. Nyt kuitenkaan en pääse verkkoon.

Käytössä näkyy olevan Soneran verkko ja datayhteys, mutta en siltikään saa yhteyttä mihinkään hakupalveluun, kauppaan tai mihinkään muuhunkaan. Uudelleenkäynnistyksestä ei ole ollut apua.

1 kommentti

  • August 12, 2013
Hei Grimm,

pahoittelen ongelmia puhelimesi datayhteydessä sekä viivästynyttä vastausta.

Mikäli ongelma ei ole poistunut, tässä voi kokeilla vaihtamalla väliaikaisesti Yhteysosoitetta puhelimen Asetusten kautta:

1. Valitse Yhteysosoitteen sivulla operaattoriksi TeleFinland aktiiviseksi
2. Käynnistä puhelin uudelleen
3. Valitse Yhteysosoitteen sivulla operaattoriksi takaisin Sonera aktiiviseksi
4. Käynnistä puhelin uudelleen

Tämän jälkeen voit testata datayhteyden toimivuutta. Mikäli edellisestä ohjeesta ei ole apua, tulee asetukset laittaa puhelimeen manuaalisesti. MMS- ja internetasetukset löydät seuraavan polun kautta:

www.sonera.fi => Asiakastuki => Ohjeet ja vinkit => Avautuvan sivun hakukenttään kirjoitetaan MMS-asetukset ja valitset kohdan MMS-asetukset Nokia Lumiaan.

Toivottavasti näillä ohjeilla saat datayhteyden toimimaan puhelimessasi. Mikäli ohjeista ei kuitenkaan ole apua, voit käydä puhelimesi kanssa uudelleen samassa Soneran liikkeessä, jossa kävit aikaisemminkin. Toki missä tahansa Soneran liikkeessä puhelimesi ja sim-kortti voidaan testata.


Ystävällisin terveisin

Tapani V