1.Käyttäessäni sähköpostia omien sivujen tai Webmailin kautta, ja kun yritän lisätä sähköpostiin liitteen, niin tulee aina ilmoitus ” Istunto on aikakatkaistu. Jos haluat jatkaa, sinun on kirjauduttava uudelleen”, eikä minkään liitteellisen postin lähetys onnistu. Tämä ongelma on esiintynyt jo muutaman viikon ajan, eikä liitteen koolla ole mitään väliä. Tietokoneen kello ja aikavyöhyke ovat oikein, käyttöjärjestelmä on Vista Home ja selain IE 8.
Windows maililla liitteellisen viestin lähetys kyllä onnistuu, mutta saako lähetetyt viestit näkymään myös omilla sivuilla. Saapuneet viestit näkyvät kummassakin, eikä toisesta ohjelmasta poistetut saapuneet viestit hävitä niitä toisesta ohjelmasta.
2.Kun yritän asentaa koneelleni Soneran Internet avustajan, niin Norman virustorjuntaohjelmani herjaa, että W32/DLoaderOZVG on troijalainen ja estää asennuksen. Missä vika.
Sivu 1 / 1
1. Katkeaako yhteys webmailiin aina liitteitä lisättäessä riipppumatta siitä, kuinka kauan istunto on kestänyt? Jos istunnon kestolla ei ole merkitystä aikakatkaisuun, voit jättää sähköpostistasi vikailmoituksen Omien sivujen vikatilannelomakkeen kautta. Viestissä kannattaa mainita samat asiat mitkä olet maininnut täällä.
Tällä hetkellä tosin sähköpostien lähetyksessä mail.inet.fi -palvelimen kautta on hidasteluongelmaa, joka myös voi olla syypää lähetysongelmiin.
Jos käytät IMAP4-protokollaa sähköpostiohjelmassasi, löytyvät lähetetyt viestit myös webmailista. Jos käytössäsi on ollut POP3-protokollaa käyttävä sähköpostitili, voit korvata sen IMAP4-tilillä. Löydät ohjeet tilin luontiin Ohjeet ja vinkit -sivustoltamme.
2. Virustorjunta- ja spyware-ohjelmat luokittelevat erään Sonera Internet Avustajan tiedoston virukseksi ja pyrkivät sen poistamaan. Jos haluat asentaa Sonera Internet Avustajan koneellesi, sinun kannattaa muuttaa Normanin asetuksia niin, että ohjelma kysyy mielestään saastuneen tiedoston löydettyään, että mitä sille tehdään. Tässä tapauksessa voit ohittaa kyseisen tiedoston puhdistuksen/poiston.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Tällä hetkellä tosin sähköpostien lähetyksessä mail.inet.fi -palvelimen kautta on hidasteluongelmaa, joka myös voi olla syypää lähetysongelmiin.
Jos käytät IMAP4-protokollaa sähköpostiohjelmassasi, löytyvät lähetetyt viestit myös webmailista. Jos käytössäsi on ollut POP3-protokollaa käyttävä sähköpostitili, voit korvata sen IMAP4-tilillä. Löydät ohjeet tilin luontiin Ohjeet ja vinkit -sivustoltamme.
2. Virustorjunta- ja spyware-ohjelmat luokittelevat erään Sonera Internet Avustajan tiedoston virukseksi ja pyrkivät sen poistamaan. Jos haluat asentaa Sonera Internet Avustajan koneellesi, sinun kannattaa muuttaa Normanin asetuksia niin, että ohjelma kysyy mielestään saastuneen tiedoston löydettyään, että mitä sille tehdään. Tässä tapauksessa voit ohittaa kyseisen tiedoston puhdistuksen/poiston.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Lisäkysymys sähköpostitileistä:
Olen käyttänyt POP protokollaa molemmissa sähköpostiasetuksissa ja määritellyt kummassakin, että kopio viestistä jää palvelimelle, mutta omilla sivuilla ei Windows Maililla lähetettyä viestiä kuitenkaan näy.
Jos muutan tilin IMAP4'ksi, niin mitä tapahtuu vanhoille viesteille häviävätkö ne jonnekin, vai onko ne edelleen tallessa omalla koneella tai palvelimella.
Olen käyttänyt POP protokollaa molemmissa sähköpostiasetuksissa ja määritellyt kummassakin, että kopio viestistä jää palvelimelle, mutta omilla sivuilla ei Windows Maililla lähetettyä viestiä kuitenkaan näy.
Jos muutan tilin IMAP4'ksi, niin mitä tapahtuu vanhoille viesteille häviävätkö ne jonnekin, vai onko ne edelleen tallessa omalla koneella tai palvelimella.
bintang kirjoitti: Lisäkysymys sähköpostitileistä:
Olen käyttänyt POP protokollaa molemmissa sähköpostiasetuksissa ja määritellyt kummassakin, että kopio viestistä jää palvelimelle, mutta omilla sivuilla ei Windows Maililla lähetettyä viestiä kuitenkaan näy.
Jos muutan tilin IMAP4'ksi, niin mitä tapahtuu vanhoille viesteille häviävätkö ne jonnekin, vai onko ne edelleen tallessa omalla koneella tai palvelimella.
Jätä viesteistä kopio palvelimelle -asetus jättää kopion palvelimelle vain tietokoneelle noudetuista saapuneista viesteistä, ei sähköpostiohjelman kautta lähetetyistä viesteistä.
IMAP4 -sähköpostitilin käyttöönottaminen ei vaikuta Windows Mail -ohjelman paikalliseen 'Saapuneet'-kansioon tai sen sisältöön. Aiemmin POP3 - tavalla tietokoneellesi noudetut sähköpostiviestit säilyvät tässä kansiossa ennallaan.
IMAP4 -tilin avulla näet Windows Mail-ohjemassa palvelimellamme olevat sähköpostiviestit samaan tapaan kuin https://webmail.inet.fi -sivummekin näyttää. Samoin, jos poistat jonkin viestit IMAP4 -tilin kautta, viesti häviää myös suoraan palvelimen saapuneet -kansiosta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.