Skip to main content
Vaihdoin äskettäin liittymäni vanhasta Oma Sonerasta Surffilauta 3G:hen. Tässä välissä vaihdoin epähuomiossa yhdeksi päiväksi liittymäni 4G liittymään, mutta koskan se ei toimi iPhone4:ssa vaihdoin siis udelleen tuohon Surffilautaan.
Tätä ennen iOS 7 lataamisen jälkeen iMessage oli toiminut oikein. Liittymän vaihtamisen jälkeen en ole saanut iMessagea toimimaan. Liittymäni 3G yhteys toimii kyllä normaalisti.
Omilla sivuillani näen, että tekstiviesteistä on mennyt veloitusta tekstiviestipaketista huolimatta, joten aktivointiviestejä on tainnut puhelimestani lähteä. Missään vaiheessa kativointia ei ole nyt kuitenkaan tullut viestiä aktivointiviestin mahdollisesta maksullisuudesta.
iMessagen päälle kytkemisen jälkeen puhelin jää odottamaan.., mutta aktivointi ei koskaan valmistu. Klikatessa "käytä Apple ID:tä iMessagen lähettämiseen" joutuu salasanan täydentämään. Sen jälkeen kun painaa "kirjaudu sisään" tulee viesti "Ei voitu kirjautua sisään. Tarkista verkkoyhteys ja yritä uudelleen".
Olen laittanut aika-asetuksen automaattiseksi, tyhjentänyt verkkoasetukset, käynnistänyt puhelimen uudelleen ja yrittänyt aktivoida iMessagea lentokonetilan kanssa pelaamalla.
Mitäköhän sitten?
Hei MNA!

Kyseistä ongelmaa ilmeni kun IOS 7-päivitys julkaistiin. Voi olla, että ongelma liittyy vielä verkkopakettiin. Voisitko ensimmäisenä kokeilla nollata verkkoasetuksia. Eli mene Asetukset-Nollaa- Nollaa verkkoasetukset ja uudelleen käynistys. Tämän lisäksi kannattaa tutustua Applen sivuilta löytyvään ohjeistukseen: http://support.apple.com/kb/TS3970?viewlocale=fi_FI&locale=fi_FI
Kiitos vastauksestasi.
Kerroin kuitenkin viestissäni kokeilleeni jo tyhjentää=nollata verkkoasetukset. Tämä ei auttanut. Outoa on myös se, että latasin iOS 7:n jo ennen liittymän vaihtamista ja sen jälkeen ongelmia ei ollut ennenkuin vaihdoin liittymän. Lisäksi olen ladannut päivityksen iOS 7:aan joka korjaa iMessagen ongelmia.
Lisäksi olen selannut jo tunteja ohjeita aktivointiongelmiin.. Ettekö te näe onko verkkopaketissa vielä ongelmia vai ei? 3G toimii kyllä puhelimessa muuten ihan hyvin.
Hei MNA!

Mobiilidatasi toimii ihan normaalisti, mutta resetoimme paketin täältä päästä. Jos voisit käynistää puhelimen uudelleen. Pahoittelen, ongelma kuullostaa hyvin vahvasti softa-pohjaiselta ja suosittelen kääntymään ongelmassa Applen puoleen jos ei vieläkään korjaantunut ongelma.


Löysin pikaisella googlauksella vielä yhden vinkin, jota kannattaa kokeilla, keskustelu löytyy täältä sivulta 35: https://discussions.apple.com/thread/5318987?start=510&tstart=0

I followed this forum and tried everything but nothing has worked until I came up with my own solution! I am sharing it in case it works for others.



I was able to fix this issue after two days of "waiting for activation".



Here is my guess of what is causing the problem:

- Your phone tries tell iMessage server that it should activate your number.

- Based on where you live (region/country) your request gets picked up by different servers (UK vs US vs France for example).

- The server that picks up the request sends a text message to your phone to confirm that the number really belongs to you. Depending on which server has been assigned to you, you may be getting the text message from a different country code.

- Your iPhone monitors the text messages that come in. When the iMessage activation text message comes in your iPhone doesn't show you that message.



What we are trying to do with the fix below is to tell iMessage to use a different server to send your activation message.



Go to Settings > Messages



Tap on your apple id.



When prompted enter your apple id and password.



Change your location/region (I changed it from US to UK).



Go back and now everything should be working fine!



Don't forget to change your region back to US afterwards.

Ilmeisesti joku vika oli tuossa mobiilidatassa kuitenkin. Tekemänne resetoinnin jälkeen iMessage alkoi toimia heti uudelleenkäynnistyksen jälkeen.
Kiitoksia tästä.

Vastaa