Skip to main content
Netti pätkii jopa 10 min välein, välillä saattaa olla pitkäänki yhteys poikki.
Ongelmat alko muuton jälkeen, vanhassa asunnossa netti toimi ilman mitään ongelmaa, uudessa osoitteessa ongelmia on päivittäin.

Kone löytää langattoman verkokon ja yhdistää siihen, mutta ilmoittaa ettei verkkoyhteyttä.
Kaapelimodeemissa ei tällöin pala valoa kaapeliyhteyden kohdalla.

Onkohan vika modeemissa vai jossain muualla?
Modeemi NetGear cg834wg, Soneralta ostettu nettiliittymän mukana.
Jos yhteys vanhassa osoitteessasi on samoilla laitteilla toiminut normaalisti, lienee vika nyt yhteydessä, jolloin liittymästä kannattaa jättää vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää joko soittamalla numeroon 0206 90101, tai Omien sivujen lomakkeella.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
hirveästi oli apua, tarjosi ratkaisuksi seuraavaa, eikä päästä enää eteenpäin.


Kun yhteys pätkii, ilmoittavatko modeemin valot yhteyden katkeamisesta.
Kyllä
Ei
Kyllä?
Testaa kaapeleiden liitoskohdat ja testaa toisella kaapelilla jos mahdollista.
Onko käytössäsi langaton (WLAN) yhteys tietokoneen ja modeemin välillä?
Kyllä
Ei
Kyllä?
Testaa yhteys verkkokaapelilla langattoman yhteyden sijaan. Jos yhteys toimii verkkokaapelilla mutta ei silloin, kun käytössä langaton yhteys, jää vika langattoman verkon asetuksiin. Tietokoneongelmissa saat apua maksullisesta Helpson-tuesta, josta lisätietoa osoitteessa www.sonera.fi/helpson.
Yhtettä kannattaa tässä tapauksessa testata siten, että tietokone yhdistetetään suoraan modeemiin verkkokaapelilla. Jos yhteys toimii tällöin moitteettomasti, laajakaista -yhteyden puoli on oikein toiminnassa. Ongelma jää tällöin todennäköisesti modeemisi ja tietokoneesi väliseen langattomaan yhteyteen.

Jos häiriö kuitenkin jatkuu, vaikka tietokone on yhdistetty suoraan verkkokaapelilla modeemiin, voit jatkaa vikailmoituslomakkeen täyttämistä valitsemalla Onko käytössäsi langaton (WLAN) yhteys tietokoneen ja modeemin välillä -kysymykseen vaihtoehdon Ei.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa