Tilasin noin 3 viikkoa sitten kaapeliyhteyden asuntooni, enkä ole vieläkään saanut yhteyttä toimimaan. Aluksi minulla oli vanha kaapelimodeemi jonka kanssa ei toiminut, käytin laitetta Soneran liikkeessä testattavana ja he sanoivat että toimii. Eipä tullut yhteyttä. No sitte kokeilin kaverin modeemilla päästä ja sillä yhteys muodostui, joten ostin sitten uuden kaaplimodeemin (Thomson). Sanoivat liikkeessä, että pari tuntia menee, että saavat aktivoitua modeemin käyttöön, mutta nyt on mennyt jo 2 vuorokautta eikä yhteyttä näy. Modeemissa on 4 valoa, Cable Activity, Cable Link, PC Link, Internet, joista Cable Link vilkkuu tasaisesti ja PC Link hiukan epätasaisemmin. En modeemin merkkiä tiedä, koska laitteen laatikossa ei lue muuta kuin Thomson, digital broadban cable modem, enkä ohjevihkosestakaan löytänyt viitteitä laitteen merkistä.
Mikä tässä nyt voisi siis olla vikana. Olen yrittänyt soittaa Soneran teknisen tukeen, mutta ei oikein innosta jonottaa paria tuntia.
Sivu 1 / 1
Ja nyt löysinkin tuon laitteen merkin ja se on Thomson TCM420.
Saattaa olla ettei uuden modeemin MAC-numero ole oikein tallennettuna järjestelmässämme tai numeroa ei ole vaihdettu lainkaan. Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa onko liittymäsi modeemin MAC-numero vaihdettu hiljattain.
Toinen vaihtoehto on että soitat Asiakaspalveluun 0200 17000 ja pyydät tarkistamaan onko liittymäsi tietoihin tallennettu uuden kaapelimodeemisi MAC-tunnus oikein.
Vika voi johtua jostain muustakin, mutta modeemin vaihdon yhteydessä väärin tallennettu MAC-numero tuli ensimmäisenä mieleen.
Toinen vaihtoehto on että soitat Asiakaspalveluun 0200 17000 ja pyydät tarkistamaan onko liittymäsi tietoihin tallennettu uuden kaapelimodeemisi MAC-tunnus oikein.
Vika voi johtua jostain muustakin, mutta modeemin vaihdon yhteydessä väärin tallennettu MAC-numero tuli ensimmäisenä mieleen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.