Skip to main content

Ongelmia netin/boxin kanssa.

  • December 11, 2014
  • 17 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Terve,

elikkäs ongelma on tällä hetkellä että en saa internettiäni toimimaan. En edes pääse Thomson TG789 sisälle.. http://192.168.1.254/ tai http://192.168.1.1/ ei toimi ollenkaan. Onko boxi kenties rikki?

17 kommenttia

  • April 12, 2013
Hei g0di

Oletko kokeillut resetoida Thomsonia? Reset-nappia löytyy laitteen oikealta sivulta. Nappia pitää painaa pohjassa niin pitkään, että Power-valo syttyy oranssiksi.

  • April 12, 2013
Olen kokeillut resetoida, olen myös kokeillu teidän laatikon mukana tulevat johdot, omat johdot hyllystä.. En pääse mitenkään boxiin sisälle..

  • April 12, 2013
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan liittymääsi. Katsotaan näkyykö liittymässä mitään eloa.

  • April 12, 2013
En ole vielä saanut yhtäkään laskua joten en tiedä asiakasnumeroani. Eikä sitä ole tuossa adsl boxin lähetteessäkäään..

Ps. nyt löysin liittymänumeron ja lisäsin sen asiakasnumeroni tilalle, en tiedä auttaako tuo..

No siinä on viiva joten se ei edes toimi... 346-****** siinä se on jos auttaa..

  • April 12, 2013
Sinun pitää jättää viiva (-) pois. Asiakasnumerokenttää voi syöttää vain numeroita.

Tarkistin liittymäsi tilan ja modeemia ei näy linjalla. Tämän ei pitäisi vaikuttaa hallintasivulle pääsemiseen. Liittymäsi on edelleen 2/2 nopeudella. Nopeus nousee vasta 17.4.

Modeemi on ollut linjalla vielä hetki sitten. Yhteys näyttää pätkineen aikaisemmin. Kuinka pitkä puhelinjohto sinulla on käytössä modeemista puhelinpistokkeelle?

  • April 12, 2013
Paketin mukana tullut noin 2-2,5m pitkä..

Ongelman ratkominen saa jatkua huomenna.. Heitän vaikka aamusta format c: niin jos sitten ei rupea toimimaan niin oksat poies! no einy, mut ärsyttävää tää o...

ps. format nyt tulee ihan tarpeeseen samalla...

  • April 13, 2013
Noniin, formatointi tehty ja ei apua..Mietin että onko tämä oikea modeemi? Koska eikös kaapeli yhteydet pitäisi tulla tuosta TV:n kaapelista? Eikä puhelinlangan kautta?

Kokeillut nyt 3x eri puhelinjohtoa, 3x eri lähiverkkojohtoa.. 2x eri puhelinpistoketta..

Paketteja yrittää lähettää mutta vastaanota ei yhtäkään.....

  • April 15, 2013
Hei G0di,

Lisäätkö liittymänumerosi asiakastietoihisi asiakasnumeron paikalle. Lisääminen onnistuu Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Kun lisäät liittymänumeron 346-123456, niin jätä "-" merkki välistä pois. Eli liittymänumero on silloin muodossa 346123456.

  • April 15, 2013
Noin, liittymänumero lisätty nyt kunnolla.. Modeemi ei vieläkään toimi..

  • April 16, 2013
Hei G0di,

Olitko siis kokeillut jo seuraavia toimenpiteitä.

Paina reset paniketta 30 sekuntia pohjassa. Power valo jää palamaan oranssina/punaisena. Sammuta Thomson ja käynnistä uudelleen.

Kytke tietokone kaapelilla suoraan Thomsonin keltaiseen ethernet porttiin kiinni.
Avaa selain ja kirjoita osoiteriville Thomsonin hallintapaneelin osoite 192.168.1.1

Kun yrität avata hallintapaneelia, niin minkälaisen ilmoituksen saat?

Saako tietokoneesi 192.168.1.x alkuisen IP-osoitteen? Jos saa jonkun muun, niin minkälaisen?

Palaako Thomsonissa Broadband valo vihreänä? Palaako tai vilkkuuko internet valo vihreänä myös?

  • April 16, 2013
Broadband ja internet valot palavat vihreänä, myös ethernet.

Kun laitan repair, tulee vain "renewing your ip" address ja mitään ei tapahdu, cmd ja ipconfig -release ja -renew eikä sekään auta.. Ja kone saa 192.168.1x alkuisen ip:n..

  • April 16, 2013
Hei G0di,

Thomsoniin asti yhteys näyttää toimivan nyt, mutta näytti siltä että Thomsoniin ei ole tällä hetkellä liitettynä muita laitteita.

Oliko tietokone nyt siis ethernet kaapelilla yhdistettynä Thomsonin keltaiseen porttiin? Eihän tietokoneeseen ole asetettuna kiinteitä IP-osoitteita?

Kun menet selaimella osoitteeseen 192.168.1.1, niin aukeaako Thomsonin hallintapaneeli näkyviin?

  • April 16, 2013
Ei ole tällä hetkellä kiinni ethernet portissa, koska jos laitan ethernet porttiin johdon mokkula joka on teiltä lopettaa jostain syystä toimintansa.

192.168.1.1 valittaa "This webpage is not available Google Chrome could not load the webpage because 192.168.1.1 took too long to respond. The website may be down, or you may be experiencing issues with your Internet connection."

IE sanoo page cannot be displayed.

  • April 16, 2013
Hei G0di,

Jotta pääsisit tuon Thomsonin hallintapaneeliin, niin tietokoneen pitää olla yhdistettynä Thomsoniin kaapelilla tai langattomasti.

Jos olet nyt siis mokkulayhteyden varassa, niin et pääse Thomsonin hallintapaneeliin käsiksi tuolla 192.168.1.1 osoitteella.

Jos otat mokkulan irti koneesta ja kytket koneen kaapelilla Thomsoniin, niin pääsetkö silloin hallintapaneeliin käsiksi? Mikä IP-osoite silloin koneellesi tulee?

Liittymäsi tilaus on vielä kesken ja sen pitäisi mennä huomisen aikana läpi. Eli yhteysnopeuden pitäisi nousta silloin.

  • April 16, 2013
Kun otan mokkulan irti, boottaan boksin ja laitan verkkopiuhan boksin ja koneen väliin. Ip:ksi tuli 192.168.1.x

Sitten kun johdot on kiinni ja annan winukan itse yrittää etsiä asetuksia, siinä onnistumatta. Laitan Network Connectionssista Local Area Connectioniin kohdan "repair" josta ei myöskään ole apua. Sitten kokeilin vielä "dos" vai miksä tota nyt sanotaan.. komentoriviltä? "ipconfig -release" ja "ipconfig -renew" ja siitäkään ei ole apua.. tulee tuota samaa ei saada yhteyttä jaadijaadijaadaaa..

En siis ole kertaakaan päässyt modeemin hallintapaneeliin, en 3x eri johdoilla ja miljoonalla boottaamisella.. Boottaamisesta ei ole ollut mitään hyötyä/vaikutusta..

  • April 17, 2013
Hei G0di,

Tarkistimme ja näyttäisi edelleen siltä että Thomsonissa ei ole ollut liitettynä WLAN yhteyden tai ethernetin kautta mitään laitetta.

Oletko testannut että saat tietokoneen yhdistettyä ethernetin kautta johonkin toiseen reitittimeen tai modeemiin?

Kannattaa varmistaa että verkkokorttia ei ole kytketty pois päältä. Jos mahdollista niin voisit kokeilla liittää toista tietokonetta Thomsoniin.

Liittymän tilaus on nyt mennyt läpi ja nopeus on nyt noussut. voisit myös kokeilla kytkeä Viihteen Motorola digiboxia Thomsonin keltaiseen porttiin ethernet kaapelilla. Palvelun pitäisi nyt olla toiminnassa.

Jos ongelma ei näytä ratkeavan niin suosittelen ottamaan yhteyttä vikapalveluumme niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • April 18, 2013
Nyt toimii, en tiedä miksi tai miten, mutta se nyt toimii...