Isän puolesta kyselen. Ongelmana on yhteyden katkeaminen pöytäkoneella muutaman muutaman minuutin kulutta. ADSL-modeemina on Telewellin EA510 v3, pöytäkone on kaapelilla kiinni ja kannettava on wlanin kautta. Yhteys on 1M/512k. Palomuurina Windowsin omat kummassakin, ei muita käytössä. Wlan toimii toisella koneella (kanettavalla Vista) kokoajan ilman mitään ongelmia vaikka pöytäkoneen "netti" ei toimi. Omituista tässä on se että vain netissä surffaaminen ei onnistu, Messengerillä yhteys toimii kokoajan samoin sähköposti(Eudora). Vain nettisivut tökkii. Selain jää lataamaan sivustoa mutta mitään ei tapahdu vaikka kuinka pitkään odottaa. Kaikkia mahdollisia selaimia on kokeiltu, kaikilla sama tulos. Modeemin tai koneen uudelleen käynnistäminen auttaa, mutta taas parin minuutin kuluttua yhteys menee poikki.
Yhteyden katketessa ei edes modeemin sisään pääse muuttamaan/tutkimaan asetuksia pöytäkoneelta. Kaikki näyttää olevan kunnossa verkkoasetuksissa, samoin XP ei herjaa mistään viasta verkkoyhteydessä. Mitkään korjaustoimenpiteet ei toimi koska yhteys näyttää olevan kunnossa.
Mitäpä tehdä?
Ongelmia netin käytön kanssa Telewell EA510 v3
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.