Skip to main content
Hei!

Oletteko törmänneet seuraavaan ongelmaan:

Soneran sähköpostini toimii hyvin tietokoneeltani mutta kun yritän
lähettää puhelimeni kautta mailia, lähetys ei onnistu.
Vastaanotto onnistuu normaalisti mutta lähetys ei jostain syystä enää onnistu.
Se on ennen onnistunut ja ilman että olen mennyt säätämään mitään,
lähetys ei enää toimi.

Lähtevän postin palvelin on mail.inet.fi.

Virheilmoitus on tarkista verkko ja tilitiedot.

Apuja otetaan vastaan!

Kiitos! 🙂
Onko käytössäsi Soneran vai jonkin toisen operaattorin matkapuhelinliittymä?

Sähköpostin lähetysasetukset määräytyvät sen mukaan, minkä operaattorin liittymä on käytössä. Jos käytössäsi on Soneran laajakaista tai matkapuhelin -liittymä, voit käyttää viestien lähetyksessä meidän palvelintamme ja postiasetuksia. Jos taas käytössäsi on jonkin toisen operaattorin liittymä, lähetysasetuksina olisi käytettävä kyseisen operaattorin lähtevän postin palvelinta.

Jos käytössäsi on Soneran -littymä, voit käyttää sähköpostin lähetyksessä mail.inet.fi -palvelintamme. Voit tarkistaa oikeat sähköpostiasetuksimme täältä.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Puhelimessani käytössä on Elisan datapakettiliittymä. Tietokoneellani käytössä on Soneran laajakaista. Näin ollen ongelma on ilmeisesti Elisan päässä?
Olen kokeillut muuttaa lähtevän postin palvelin moneen kertaan ja monella eri tavalla mutta ei tullu onnistuvan.
Osaatko sanoa miten minun kannattaisi tässä edetä?

Kiitos jo etukäteen!
Elisan lähtevän postin palvelin on tietojeni mukaan smtp.kolumbus.fi, joten kannattaa koittaa asettaa tämä palvelin matkapuhelimesi lähtevän postin palvelimeksi. Jos asetuksissa kysytään lähtevän postin palvelimen porttia, se on todennäköisesti portti 25.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa