Haluaisin korvauksen ja hyvän selityksen Soneran toistuvasta mokailusta ja huonosta asiakaspalvelusta 1½ vuoden tuplanetti-sopimuskauden aikana. Olen asunut sopimuskauden aikana kolmessa eri osoitteessa ja jokaisessa on tullut Soneran puolesta joku ongelma ja 2/3 tapauksista syy on ensin vieritetty meille, jolloin meille on tullut turhia kustannuksia ja vaivaa.
1. Asunto ” Oho, asennettiin sun laajakaista naapuriin”
Olin tehnyt sopimuksen tuplanetistä ja Soneralta tuli ilmoitus, että laajakaistani on nyt asennettu. Yhteys ei toiminut, joten otin yhteyttä asiakaspalveluun. Pari päivää myöhemmin asentaja soitti, että laajakaistani oli asennettu ensin väärään osoitteeseen, todennäköisesti naapuriin, mutta asia on nyt korjattu.
2. Asunto ” Hups, otettiin väärä johto seinästä”
Laajakaistayhteys lakkasi toimimasta. Otimme yhteyttä Soneran asiakaspalveluun, josta sanottiin, että yhteyden pitäisi toimia, joten vika täytyy olla meidän modeemissa. Veimme modeemin Soneran myymälään testattavaksi ja se toimi moitteettomasti. Otimme uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun ja lopulta selvisi, että asentaja olikin ottanut väärän johdon irti.
3. Asunto osa 1. ” Sori, myytiin teille yhteys, jota ei voi asentaa teille” sekä osa 2. ” Siis kyllä me se asennettiin, teidän laitteissa on jotain vikaa”
Teimme muuttoilmoituksen 3.10. netissä, koska ”Laajakaistan muutto on helppoa. Siirrämme laajakaistaliittymän uuteen kotiisi puolestasi. Tee vain laajakaistan muuttoilmoitus, niin otamme sinuun yhteyttä viimeistään seuraavana arkipäivänä.” [u:1jc5hymc]Viikkoa myöhemmin[/u:1jc5hymc] (10.10.) asiakaspalvelusta otettiin yhteyttä ja tarjottiin Soneran viihdepakettia, jonka saisi nyt samaan kk-hintaan (29,90€/kk). Teimme sopimuksen (välihuomautuksena: Tämän 3.asunnon liittymää koskevat sopimuspaperit lähetettiin 1.asunnon osoitteeseen) ja liittymä luvattiin asentaa viikon kuluttua. Tarvittavat laitteet (digiboxi, uusi modeemi yms) toimitettiin ajoissa ja tuli viesti, että ne pitää kytkeä päälle asennuspäivää varten. Asennuspäivänä (17.10.) asiakaspalvelusta soitettiin, ettei luvattua yhteyttä pystytäkään asentamaan meille, joten meidän pitää palata takaisin vanhaan tuplanetti-sopimukseen ja odottaa jälleen viikko asennusta, sekä roudata kaikki toimitetut digiboxit, modeemit, johdot yms Postiin ja lähettää takaisin. Viikon kuluttua (24.10.), uutena asennuspäivänä, yhteys ei alkanut toimia, eikä luvattua teksiviestiä asennuksesta kuulunut. Soitin seuraavana päivänä asiakaspalveluun ja kerroin asiakaspalvelija AP1:lle ongelmani. AP1 sanoi, että liittymä on asennettu, joten yhdistää vikapalveluun AP2:lle. Selitin AP2:lle saman tarinan, johon AP2 totesi vian olevan varmasti meidän liian pitkässä (n. 4m) puhelinjohdossa ja käski soittaa uudestaan suoraan vikapalveluun, jos vika ei lyhyemmällä puhelinjohdolla korjaannu. Noh, ei korjaantunut. Soitin suoraan vikapalvelun numeroon, mutta robotti yhdisti minut silti asiakaspalveluun, jolloin selitin AP3:lle taas saman tarinan. AP3 totesi saman, minkä muutkin, yhteys on asennettu ja yhdisti vikapalveluun AP4:lle. Selitin AP4:lle jälleen saman tarinan, jolloin AP4 ilmoitti, että vika on sitten meidän modeemissa. Sanoin, että modeemi on vasta kesällä käyty testauttamassa ja toimi vielä edellisessä osoitteessa. Kysyin myös, miksi tekstiviestiä asennuksesta ei ole tullut. En saanut vastausta. Jouduimme siis jälleen menemään Soneran myymälään testauttamaan modeemin, jossa ei taaskaan ollut mitään vikaa. Laitoin Soneralle vikailmoituksen ja seuraavana päivänä tuli viesti ”Arvioitu liittymänne viankorjausaika on 2.11. …Asentaja on teihin yhteydessä.” Asentaja ei ole ollut yhteydessä, eikä luvattua tekstiviestiä asennuksesta ole tullut. Huomasimme vaan sattumalta, että modeemiin on vihdoin syttynyt laajakaistavalo ja yhteys toimii.
Teillä meni siis kuukausi hoitaa tämä lupaamanne ”helppo” laajakaistan muutto!
Kaiken kruunasi se, että tuplanettiin kuuluva mokkula, jonka varassa siis olimme tämän kuukauden ja joka toimi-ei toiminut-toimi- ei toiminut ja silloin kun toimi niin lähinnä vain 2G-verkossa, ilmoitti 26.10. ”Netti-palvelun kuukausimaksuun sisältyvä käyttöraja on täynnä ja nopeus on nyt hidastettu. Nopeus palautuu 11.11.2012.” Eli käytännössä mokkulakaan ei enää toiminut. Olimme siis ilman toimivaa nettiyhteyttä 26.10.- 2.11.
Ja tästä kaikesta Sonera ystävällisesti muisti meitä lokakuun laajakaistalaskulla 29,90€.
Nyt kaivattaisiin äärimmäisen hyviä perusteluja, mistä hyvästä jouduin maksamaan tuon summan, kun siitä luvattua palvelua ei ole saatu! Ja miksi ylipäätään maksaisin enää tuollaista summaa 8 Megan laajakaistasta ja mokkulasta, joka ei jaksa toimia, jos kerta samaan hintaan saisi Viihdepaketin, jossa 3x nopeampi yhteys ja paljon paljon muuta?
Ongelmia vähän joka asiassa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.