Skip to main content
Eilen sähköt katkesivat talostamme useaan otteeseen ja sen jälkeen nettiyhteys lakkasi toimimasta. Olemme yrittäneet kaikki keinot saada se toimimaan, mutta nyt loppui nekin.
Olemme yrittäneet sammuttaa virrat koneesta että modeemista, irrottaneet johdot seinästä, soittaneet sonerapalveluun missä testattiin että yhteytemme toimii, vaihtaneet puhelinjohdon, irrottaneet piuhat koneesta ja modeemista ja takaisin, ajaneet sonera avustajan noin kymmenen kertaa eikä se pysty ratkaisemaan arvoitusta. Kone nähtävästi tunnistaa kuitenkin edelleen modeemin, ei ainakaan siitä mitään mainitse ettei? Puhuu vain lähiverkosta? Kokeilimme läppäriin modeemia (missä on langaton yhteys muuten ja olemme reitittimen kanssa olleet samassa verkossa välillä) mutta sekin pääsi sillä vain lähiverkkoon mitä se sitten tarkoittaakaan? Dns palvelin ei toimi ilmoittaa myös jossain testissä.
Eli onko modeemi voinut vioittua sähkökatkoksista?
Yksi keino, jolla modeemin toimintaa pystyy testaamaan on testata modeemia toisen omaa liittymää vastaavan ja toimivan Sonera Laajakaista -liittymän kautta. Jos modeemi ei toimi toisessakaan liittymässä, herää epäilys, että modeemissa voi olla jokin vika tai jokin asetus väärin.

Vaihtoehtoisesti omassa liittymässäsi voi testata toista modeemia. Jos jollain tuttavallasi on käytössä samanlainen Sonera Laajakaista -liittymä kuin sinulla, voi tiedustella, jos tuttavan modeemia olisi mahdollista testata sinun liittymässäsi. Jos yhteys toimii liittymässäsi tuttavan modeemilla, mutta ei omallasi, ongelma rajoittuu todennäköisesti modeemisi puolelle.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa