Skip to main content
Tiedustelen onko muita Soneran asiakkaita Kangasalan Huutijärven alueella?
Itselläni Huawein langaton mokkula, jolla voi jakaa yhteyden useampaan tietokoneeseen.
Syksystä 2013 alkaen ollut yhteysongelmia enemmän ja enemmän. Viime päivinä nettiyhteys eivät toimi kuin hetkittäin ja silloinkin vain muutaman minuutin kerrallaan. Mokkulan näytöstä näkee, että kenttävoimakkuus vaihtelee ja että kenttä katoaa kokonaan vähän väliä..
Mokkula siis toimii, mutta ei saa yhteyttä verkkoon koko aikaa. Itsellä melko suora yhteys Herttualassa sijaitsevaan lähimpään mastoon. Mielestäni vika on mastossa !!
Siis miten onko muilla samanlaisia ongelmia?
Hei Tapassi!

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin tarkistaa liittymää ja lähimastoa tarkemmin . Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.



Oletko katsonut mokkulan asetuksista, että 3g on pakotettuna? Jos verkkoa ei ole pakotettu tiettyyn, nii se voi aiheuttaa hyppimistä verkkojen välillä ja käytössä se näkyy juurikin yhteyden häviämisenä ja nopeuden vaihteluna.
Menee noi kaikki laskut maksupalvelun kautta jne.. En nyt tähän hätään keksi mistä asiakasnron löytäisin..
Mutta mokkulassa on asetuksena se "pakotus", eli 3G ja valinnat manuaalina..
Yhteysongelmat viime syksystä alkaen pikkuhiljaa lisääntyneet ja ihan viime päivinä katkeilee muutaman minuutin välein.
Mokkulan näyttöä seuraamalla näkee että hetkittäin täydet "tolpat", hetken päästä tyhjää..
Pitänee tutkailla jokunen pv ja sitten vaikka riitelyn kautta laittaa sopimus poikki. Kuluttaja-asiamiehen mukaan kys liittymän voi katkaista sopimuksesta huolimatta, kun aiemmin on toiminut ja nykyään ei. Mokkulan sijainti ollut aina sama, ympäristössä ei uusia rakennuksia, sisällä huoneistossa ei uusia sähkölaitteita tms häiritsevää..
Aiemmin ollut (liki 20v) hyvin tyytyväinen Soneran palveluihin, mutta nyt jossain tökkii 😞
Etsiskelen AS. NROA
Lisäsin profiiliini asiakasnron. (tosin en näe siinä itse kuin 2 ensimmäistä nroa)
Heippa tapassi,

Varmistathan että lisäämässäsi asiakasnumerossa ei ole mitään välilyöntejä taikka viivoja, mekään emme näe kuin nuo 2 ensimmäistä numeroa.
No nyt pitäisi näkyä as. nro kokonaan...
Ongelmani poistui Soneralta saadun uuden nettitikun myötä... Ainakin toistaiseksi. Mutta...
Nykyinen uusi tikku on USB-mallia, eli pitää liittää USB:iin, saadakseen virtaa. Edellinen oli Huawein ns itsellinen, omalla akulla varustettu, eikä tarvinnut USB-liittämistä (oma akku ja Wifi-yhteys) ja jakoi yhteyden 1-5 eri laitteeseen, mm TABLETTIIN, jossa ei ole mitään liitäntöjä. Nyt menee tabletti myyntiin tarpeettomana, ellei sitten halua pelata sillä pasianssia. Huoks..
tapassi: No hyvä mikäli alkuperäinen ongelma ratkesi tuolla uudella tikulla. Säästä tabletti vielä, jos liikut jossain missä on wifi niin silloinhan sitä voi käyttää normisti. Ja kuka tietää jos ostat vielä joskus itse jakavan reitittimen niin silloin voit taas tabia käyttää.

Vastaa