Hei!
Nettiyhteys ei toimi. Onko linja kunnossa?
Eihän voi olla teidän toimesta suljettu?
Sivu 1 / 1
Samaan ongelmaa Piikkiössä, adsl-linja "kadonnut" tänään klo. 15 aikoihin.
Kissat: Liittymässäsi on modeemi verkossa ja ADSL-yhteys modeemin ja keskittimen (Soneran verkkolaite) välillä on auki. Modeemisi ei kuitenkaan vastaa testipaketteihin. Yleensä tähän on syynä väärä VPI- tai VCI-arvo modeemissa. Oikea VPI-arvo on 0 ja VCI-arvo 33.
Soneran verkon ADSL-asetukset Ohjeet ja vinkit - sivuilla.
Ensimmäisenä toimenpiteenä suosittelen modeemin resetointia laitteen käyttöohjeen mukaisesti. HUOM! Jos kyseessä on langattomalla lähiverkolla (WLAN) varustettu modeemi, resetointi todennäköisesti nollaa myös WLAN-suojauksen. Ellei resetointi auta, asetukset olisi tarkistettava ja tarvittaessa muutettava modeemin hallintasivulta. Ohjeet modeemin käyttöohjeessa.
Ellet saa yhteyttä toimimaan, on helpoin tapa vian rajaukseen testus toisella ADSL-modeemilla. Ellei sekään saa internet-yhteyttä auki, on mahdollista että vika jää Soneran verkkoon.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Soneran verkon ADSL-asetukset Ohjeet ja vinkit - sivuilla.
Ensimmäisenä toimenpiteenä suosittelen modeemin resetointia laitteen käyttöohjeen mukaisesti. HUOM! Jos kyseessä on langattomalla lähiverkolla (WLAN) varustettu modeemi, resetointi todennäköisesti nollaa myös WLAN-suojauksen. Ellei resetointi auta, asetukset olisi tarkistettava ja tarvittaessa muutettava modeemin hallintasivulta. Ohjeet modeemin käyttöohjeessa.
Ellet saa yhteyttä toimimaan, on helpoin tapa vian rajaukseen testus toisella ADSL-modeemilla. Ellei sekään saa internet-yhteyttä auki, on mahdollista että vika jää Soneran verkkoon.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Dumlir: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin nopeusongelmaan liittyen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti: Dumlir: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin nopeusongelmaan liittyen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Lisäsin as.numeron.
Yhteyttä oon testannu 2 eri modeemilla, kumpikin sanoo linjan olevan poikki. Naapurilla myös netti poikki.
Dumlir: ADSL-liittymäsi vikailmoitus on edelleen avoin. Yhteys näyttäisi kuitenkin toimivan eli korjaus verkossa lienee jo tehty.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.