Skip to main content

Onko yleistä: Huawei E5776:n USB-liityntä pätkii?

  • December 11, 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Koekäytössä/vertailussa DNA:n Sierra ja Soneran Huawei. Tarkoitus käyttää pöytäkoneella USB-liittymän kautta.

Kahden päivän käytön jälkeen Huawein USB-yhteys pätkii, vika on joko laitteessa tai johdon laitteen puoleisessa päässä (päätelty heiluttelemalla -> on/off). Mahtaako tämä olla yleinen vika?

6 kommenttia

  • July 4, 2013
Moi jkeinonen,

Yleisesti vikaa ei täällä ole tiedossa tuosta laitteesta ja googlailemallakaan en näin äkkiseltään vastaavia kuvauksia löytänyt. Johtoa kannattaa toki kokeilla vaihtaa ja jos mahdollista, tarvittaessa toimittaa laite (johtoineen päivineen) takuuaikana huoltoon. Huollosta pystyvät myös arvioimaan ongelmaa.

Yleisesti laitteen pitäisi toimia usb:n kautta paremmin kuin wlanilla, mutta jos itse tietokone on kovin vanha, usb voi olla hidas ja laite näin toimia huonosti.

Nettitikkujen huoltoprosessiin liittyen ohjeita löytyy sivuiltamme täältä.

  • July 4, 2013
Kiitos vastauksesta, Lila (liekö oikea nimesi vai firman väreistä tullut...)

Vaihdoin nyt DNA:n Mokkulasta USB-johdon ja seuraan tilannetta. :-) Oletan, että johdon tai laitteen saa vaihtaa 14 vrk:n aikana toimimattomuuden johdosta... muuten taitaa DNA voittaa tämän kisan.

Olisi myös fiksua, jos myymälöistänne saisi aina huollon ajaksi jonkun tikun; muutenhan voi joutua olemaan ilman koko nettiyhteyttä.

  • July 4, 2013
Pidän peukkuja, että johdon vaihtaminen auttaa ongelmaan. Moisen uusiminen on aika helppo ratkaisu kuitenkin :)

Ja toki, koska tyytyväisyystakuuaikana sopimuksen voi purkaa ilman sen kummempia selityksiä, voit ottaa vaikka kokonaan uuden sopimuksen ja laitteen nykyisen tilalle.

Sonera Kaupasta on myös usein huollon ajaksi mahdollista saada lainalaite, jos sopivia laitteita vain kyseisestä Kaupasta juuri tuolloin löytyy (kunhan eivät ole päässeet siis erityisen huoltorynnistyksen vuoksi loppumaan kesken).

  • July 5, 2013
Nyt laite ei toimi enää lainkaan USB-yhteydellä, ei saa yhteyttä tietokoneeseen. Ensin yhteys katkeili ja laite jopa resetoi LTE-yhteyden vähän väliä, nyt siis totaalisesti seis. WLAN toimii. Palautan laitteen ja yritän uudelleen.

Tai onko mahdollista saada poikkeusta kytkykauppatarjoukseen, siis ottaa vain Soneran 4G Max hintaan 14,90/kk? Jolloin ostaisin DNA:n mokkulan, jonka käyttöliittymä ja yleinen tuntumakin ovat suoraan sanoen PALJON Huaweita paremmat... Perustelu: negatiivinen käyttökokemus.

  • July 9, 2013
Moi vielä jkeinonen,

Meillä kun on tarjolla nuo kaksi muutakin 4G-päätelaitetta, en usko että pystymme taipumaan 14,90e-tarjoukseen ilman määräaikaisuutta. Voit tietysti kysäistä vielä vaihtoehtoja Sonera Kaupasta tai myyntipalvelustamme maksuttomasti puh. 0800 133133.

Aito 4G Max 19,90e/kk ei kauhean paha hinta ole sekään rajattomasta 4G-yhteydestä :)

  • July 9, 2013
Kiitos, kävin vaihtamassa laitteen ja toivon, että kestää vähän paremmin...