Sain 'senkin onnenpekka asut valokuiruosoitteessa 10M' tarjouksen. 'onnenpekka.fi'ssä ei ole moista tarjousta. Nykyisellä operaattorillani on 1kk irtisamomisaika. Tekeekö onnenpekka irtisanomisen, jos tilaan 10M yhteyden?
Olisi kivempaa asioida sähköpostitse. Miksei se ole mahdollista?
Sivu 1 / 1
Vaihtotilaus onnistuu vain silloin kun vaihdat adsl-liittymästä toiseen adsl-liittymään, joten tässä tapauksessa sinun täytyisi itse irtisanoa liittymäsi nykyiselle operaattorille. Sonera Laajakaista Extra -liittymän voit tilata esimerkiksi soittamalla maksuttomaan myyntipalvelunumeroomme 0800 133133.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Minulla on toisen operaattorin adsl liittymä vai tarkotatko, että Sonetan liittymästä toiseen Sonera liittymäään siirryttäessä?
Tässä tapauksessa meidän ei ole mahdollista irtisanoa aiemman operaattorisi ADSL-liittymää puolelestasi liittymämme tilauksen yhteydessä. Tämä johtuu siitä, että liittymäsi tyyppi ja tekniikka vaihtuu muutoksen yhteydessä (Nykyisen operaattorisi ADSL-liittymä vaihtuisi Laajakaista Extra -liittymäämme).
Sellaisissa tilanteissa joissa liittymäsi tyyppi ei muutu, eli tilaisit meiltä Soneran ADSL -liittymän nykyisen operaattorisi ADSL-liittymän tilalle, nykyisen liittymäsi irtisanominen voidaan tehdä liittymämme tilauksen yhteydessä puolestasi. Tällöin kuitenkaan liittymän käyttöosoite ja omistaja ei saa muuttua muutoksen yhteydessä.
Tässä tapauksessa sinun olisi siis itse tehtävä nykyisen liittymäsi irtisanominen. Sonera Laajakaista Extra -littymämme tilauksen voi tehdä myyntipalvelumme 0800 133133 numeron kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Sellaisissa tilanteissa joissa liittymäsi tyyppi ei muutu, eli tilaisit meiltä Soneran ADSL -liittymän nykyisen operaattorisi ADSL-liittymän tilalle, nykyisen liittymäsi irtisanominen voidaan tehdä liittymämme tilauksen yhteydessä puolestasi. Tällöin kuitenkaan liittymän käyttöosoite ja omistaja ei saa muuttua muutoksen yhteydessä.
Tässä tapauksessa sinun olisi siis itse tehtävä nykyisen liittymäsi irtisanominen. Sonera Laajakaista Extra -littymämme tilauksen voi tehdä myyntipalvelumme 0800 133133 numeron kautta.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Toimiiko vanha ADSL-modeemini mahdollisen uuden liittymän kanssa?
Jos talon Laajakaista Extra on toteutettu ADSL-tekniikalla, niin nykyinen ADSL-modeemisi todennäköisesti toimii myös Laajakaista Extra-yhteydellä. Modeemi tosin saattaa vaatia joidenkin asetusten muuttamista, mutta vain ellei laite hae automaattisesti oikeita asetuksia ulkoverkolle eli WAN-yhteydelle. Nopeuksien täysi hyödyntäminen vaatii ADSL 2+ yhteyttä tukevan modeemin.
Jos talossa on erillinen Cat5/6 data-kaapelointi eli ethernet-verkko, et tarvi Laajakaista Extran käyttöön modeemia lainkaan.
VDSL2-kohteissa taas VDSL2-modeemi on tarpeen. Sen voi tarvittaessa tilata liittymän kanssa samalla kertaa eli soitto Myyntipalvelun numeroon 0800 133133 ja nämä asiat selviävät.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos talossa on erillinen Cat5/6 data-kaapelointi eli ethernet-verkko, et tarvi Laajakaista Extran käyttöön modeemia lainkaan.
VDSL2-kohteissa taas VDSL2-modeemi on tarpeen. Sen voi tarvittaessa tilata liittymän kanssa samalla kertaa eli soitto Myyntipalvelun numeroon 0800 133133 ja nämä asiat selviävät.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Samaan aiheeseen laitan.
Sain Onnenpekka tarjouksen kotiini, jossa sanottiin, että asun valokuitukohteessa. Kuitenkaan sivuiltanne ei löydy mahdollisuutta, kuin ADSL tilaukseen taloyhtiööni. Mitään palvelunumeroa en myöskään löydä, josta voisin tiedustella, onko tieto väärä vai onko taloyhtiääni tehty muutostöitä. Mitään kaivuria en ole piuhaa nähnyt piuhaa maahan kaivavan.
Eli mistäs nyt löytäisin oikeaa tietoa, onko koko liittymää minulle edes tarjolla? Tällä hetkellä itselläni ADSL ja puolivuotta sitten muu ei ollut edes mahdollista.
Sain Onnenpekka tarjouksen kotiini, jossa sanottiin, että asun valokuitukohteessa. Kuitenkaan sivuiltanne ei löydy mahdollisuutta, kuin ADSL tilaukseen taloyhtiööni. Mitään palvelunumeroa en myöskään löydä, josta voisin tiedustella, onko tieto väärä vai onko taloyhtiääni tehty muutostöitä. Mitään kaivuria en ole piuhaa nähnyt piuhaa maahan kaivavan.
Eli mistäs nyt löytäisin oikeaa tietoa, onko koko liittymää minulle edes tarjolla? Tällä hetkellä itselläni ADSL ja puolivuotta sitten muu ei ollut edes mahdollista.
Jos saatavuussivumme näyttävät, että osoitteessasi ei ole saatavuutta Sonera Laajakaista Extra -liittymillemme, osoitteesi taloyhtiötä ei todennäköisesti ainakaan vielä ole liitetty valokuituverkkoomme.
Asiasta voi kuitenkin vielä tiedustella, esimerkiksi maksuttoman myyntipalvelumme 0800-133133 numeron kautta, jolloin asiaa pystytään varmistamaan tarkemmin.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiasta voi kuitenkin vielä tiedustella, esimerkiksi maksuttoman myyntipalvelumme 0800-133133 numeron kautta, jolloin asiaa pystytään varmistamaan tarkemmin.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Hei!
Tarkistin sivuiltanne, olenko onnenpekka. Vastaus oli, että osoitteeseen ei tällä hetkellä saa soneran laajakaistaa. Miten se on mahdollista kun olen teidän laajakaista asiakkaanne? Tosin alapuolelle tuli ilmoitus, että Onnenpekkana saat kuitenkin kaksi etuseteliä jotka voin käyttää laitekaupassanne.
Tarkistin sivuiltanne, olenko onnenpekka. Vastaus oli, että osoitteeseen ei tällä hetkellä saa soneran laajakaistaa. Miten se on mahdollista kun olen teidän laajakaista asiakkaanne? Tosin alapuolelle tuli ilmoitus, että Onnenpekkana saat kuitenkin kaksi etuseteliä jotka voin käyttää laitekaupassanne.
Sama täällä, en ole kuulemma Soneran asiakas vaikka maksetaan 51e / kk 1mb p******* linjasta. Alkaa suoraan sanoen kyrpiä miten täällä soneralla hommat hoidetaan ja varsinkin jos et satu asumaan taajaman alueella. Onkohan tämä samanlaista jos sattuu joskus saamaan tänne korpeen valokuidun että hinnaksi lyödään 90e kuussa jotta voit nettiin surffata.
TiinaK: osoitteeseesi on saatavilla Sonera ADSL-liittymä nopeusluokissa 2M/512k ja 8/1M. Laajakaista Extran saatavuutta ei ole.
Saatavuuskyselyn osoitehaku sonera.fi - sivulla ei ilmeisesti toimi osoitteesi kohdalla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Saatavuuskyselyn osoitehaku sonera.fi - sivulla ei ilmeisesti toimi osoitteesi kohdalla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tarkoittaako tämä sitten sitä, että sonera laajakaista-asiakkaana en olekaan onnenpekka? Haluan minulle luvatut tv-kanavat ja muut etuudet joita laajakaista-asiakkaille mainoksessa luvataan.
TiinaK kirjoitti: Tarkoittaako tämä sitten sitä, että sonera laajakaista-asiakkaana en olekaan onnenpekka? Haluan minulle luvatut tv-kanavat ja muut etuudet joita laajakaista-asiakkaille mainoksessa luvataan.
Koti TV on saatavilla Laajakaista Extra - liittymiin (paitsi ei kaapelitelevisioverkon kautta) ja 24/1M - nopeusluokan ADSL-liittymiin. Osoitteeseesi on ADSL-saatavuus nopeusluokkaan 8/1M asti, joten Koti TV - palvelua ei liittymään saa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.