Sonera mainostaa TV:ssä, että jos on Soneran laajakaista niin on ONNENPEKKA jne. Kun menee ko soneran sivuille: http://www.sonera.fi/onnenpekka ja laittaa osoitteensa ja postinumeronsa, niin tulee vastaus ETTEI KO OSOITTEESEEN OLE SAATAVISSA LAAJAKAISTAA?????? Eihän se ole ollut kuin kohta kymmenen vuotta. Onko vastauksessa mitään järkeä?? Ja MIHIN TV-mainos oikein perustuu, kun mainoksen ehtona on VAIN Soneran kiinteä laajakaista, joka siis on!
No Soneran asiakaspalvelu ei kovin hääppöinen ole, kun ei ketään ihmistä saa mistään käsiin eikä Telering liikkeessäkään osata asiaan sanoa mitään!
Sivu 1 / 1
Koti TV on saatavilla Laajakaista Extra - liittymiin (paitsi ei kaapelitelevisioverkon kautta) ja 24/1M - nopeusluokan ADSL-liittymiin.
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistan ja Koti TV:n saatavuuden osoitteeseesi. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistan ja Koti TV:n saatavuuden osoitteeseesi. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kyse ei muuten ole vain mainoksen ongelmasta, vaan nuo tarjousehdot ovat jokseenkin hämäriä myös yhtiön omilla nettisivuilla. Ilmeisesti vain Sonera itse osaa tulkita niitä oikein. Tässäpä oma tarinani Soneran Onnenpekasta:
Tilasin Soneran nettikaupasta kiinteän laajakaista EXTRA liittymän paljolti juurikin tarjouksessa mainittujen ilmaisten kanavapakettien ja Koti-TV palvelun takia. Sen verran hyviltä nuo vaikuttivat. Toki nettiliittymää tarvittiin muutenkin, mutta tuskin olisin sitä Soneralta ottanut johtuen vanhoista kokemuksista kyseessä olevan firman kanssa. Netistä tilausta tehdessäni en tiennyt, että kyseiset tarjoukset liittyvät Onnenpekka-kampanjaan, vaan nuo "Huippuedut" tarjottiin samalla sivulla, jossa Internet liittymä oli mahdollista kätevästi tilata. Missään ehdoissa ei lukenut, että tarjous ei koskisi kaapeliliittymiä, vaan ehtojen mukaan oli kyse vain uuden laajakaista EXTRA liittymän tilaamisesta, jolloin kaikki palvelut tulevat kaupan päälle.
No, netti tuli, mutta oheispalveluja ei. Lähetin kyselyn asiakaspalveluun, josta soitettiin parin päivän päästä, että laitetaan koti-TV:t ja kanavapaketit tulemaan. Viisi minuuttia myöhemmin sitten kuitenkin tekstiviestillä peruttiin koko homma. Kaapeliliittymään ei kuulemma saa noita lisäpalveluja, sanottiin.
Soitin tietenkin vihaisena asiakaspalveluun, että mitäs tämä nyt on. Ensimmäiseksi sain vastauksen, että liittymään ei saa kyseisiä palveluja, koska tämän kyseisen asiakaspalvelijan koneella ei ole sellaista kohtaa, jossa palvelut voisi aktivoida. Tarpeeksi valitettuani asiakaspalvelija kuitenkin yhdisti eteenpäin, mutta sain kuulla vain samat asiat uudestaan. Ei saa, ei. Pitäisi hankkia kalliimpi ADSL, että saisin ne palvelut, jotka laajakaistatarjouksen yhteydessä Soneran omilla nettisivuilla luvattiin. Todettuani, että en halua maksaa mitään lisää, koska sopimus on sopimus ja kyseessä on Soneran moka, minut yhdistettiin vieläkin yhdelle henkilölle, joka kehotti keskustelun päätteeksi tekemään reklamaation asiasta.
Nyt on kuukausi kulunut reklamaation tekemisestä ja mitään ei ole kuulunut. Kuluttajaneuvojan mielestä asia on aivan yksiselitteinen: Sonera vastaa omista sopimusehdoistaan. En kuitenkaan ymmärrä miten asian käsittelyssä voi mennä näin pitkään. Ensimmäinen laskukin tuli jo sähköpostilaatikkoon eli laskut ainakin napsuvat ajallaan, vaikka asiakkaita on muutoin varaa kyykyttää ihan miten halutaan. Kauankohan Sonera katselisi sellaista touhua, että maksan vain puolet laskusta kompensaationa sille, että puolet luvatuista palveluista ovat edelleen matkalla?
Surullisinta tässä koko hommassa on se, että en voi edes irtisanoa liittymää, koska olen sitoutunut asiakkaaksi 24 kuukauden ajaksi. Toki sopimusrikkomus on pätevä syy sopimuksen purkuun, mutta ennen sitä pitää antaa Soneralle mahdollisuus korjata sopimusrikkomus. Jos asia korjaantuu, niin tuntuu kuitenkin kovin karulta olla naimissa seuraavat kaksi vuotta firmaan, johon on luotto mennyt jotakuinkin täysin. Tuttuni tiivisti asian oivallisesti: "Sonera on loistava palveluntarjoaja tasan niin kauan, kunnes tulee ongelmia." Tähän voin yhtyä täysin. Eli Sonera, olisiko aika hieman tsempata?
Tilasin Soneran nettikaupasta kiinteän laajakaista EXTRA liittymän paljolti juurikin tarjouksessa mainittujen ilmaisten kanavapakettien ja Koti-TV palvelun takia. Sen verran hyviltä nuo vaikuttivat. Toki nettiliittymää tarvittiin muutenkin, mutta tuskin olisin sitä Soneralta ottanut johtuen vanhoista kokemuksista kyseessä olevan firman kanssa. Netistä tilausta tehdessäni en tiennyt, että kyseiset tarjoukset liittyvät Onnenpekka-kampanjaan, vaan nuo "Huippuedut" tarjottiin samalla sivulla, jossa Internet liittymä oli mahdollista kätevästi tilata. Missään ehdoissa ei lukenut, että tarjous ei koskisi kaapeliliittymiä, vaan ehtojen mukaan oli kyse vain uuden laajakaista EXTRA liittymän tilaamisesta, jolloin kaikki palvelut tulevat kaupan päälle.
No, netti tuli, mutta oheispalveluja ei. Lähetin kyselyn asiakaspalveluun, josta soitettiin parin päivän päästä, että laitetaan koti-TV:t ja kanavapaketit tulemaan. Viisi minuuttia myöhemmin sitten kuitenkin tekstiviestillä peruttiin koko homma. Kaapeliliittymään ei kuulemma saa noita lisäpalveluja, sanottiin.
Soitin tietenkin vihaisena asiakaspalveluun, että mitäs tämä nyt on. Ensimmäiseksi sain vastauksen, että liittymään ei saa kyseisiä palveluja, koska tämän kyseisen asiakaspalvelijan koneella ei ole sellaista kohtaa, jossa palvelut voisi aktivoida. Tarpeeksi valitettuani asiakaspalvelija kuitenkin yhdisti eteenpäin, mutta sain kuulla vain samat asiat uudestaan. Ei saa, ei. Pitäisi hankkia kalliimpi ADSL, että saisin ne palvelut, jotka laajakaistatarjouksen yhteydessä Soneran omilla nettisivuilla luvattiin. Todettuani, että en halua maksaa mitään lisää, koska sopimus on sopimus ja kyseessä on Soneran moka, minut yhdistettiin vieläkin yhdelle henkilölle, joka kehotti keskustelun päätteeksi tekemään reklamaation asiasta.
Nyt on kuukausi kulunut reklamaation tekemisestä ja mitään ei ole kuulunut. Kuluttajaneuvojan mielestä asia on aivan yksiselitteinen: Sonera vastaa omista sopimusehdoistaan. En kuitenkaan ymmärrä miten asian käsittelyssä voi mennä näin pitkään. Ensimmäinen laskukin tuli jo sähköpostilaatikkoon eli laskut ainakin napsuvat ajallaan, vaikka asiakkaita on muutoin varaa kyykyttää ihan miten halutaan. Kauankohan Sonera katselisi sellaista touhua, että maksan vain puolet laskusta kompensaationa sille, että puolet luvatuista palveluista ovat edelleen matkalla?
Surullisinta tässä koko hommassa on se, että en voi edes irtisanoa liittymää, koska olen sitoutunut asiakkaaksi 24 kuukauden ajaksi. Toki sopimusrikkomus on pätevä syy sopimuksen purkuun, mutta ennen sitä pitää antaa Soneralle mahdollisuus korjata sopimusrikkomus. Jos asia korjaantuu, niin tuntuu kuitenkin kovin karulta olla naimissa seuraavat kaksi vuotta firmaan, johon on luotto mennyt jotakuinkin täysin. Tuttuni tiivisti asian oivallisesti: "Sonera on loistava palveluntarjoaja tasan niin kauan, kunnes tulee ongelmia." Tähän voin yhtyä täysin. Eli Sonera, olisiko aika hieman tsempata?
Missään ehdoissa ei lukenut, että tarjous ei koskisi kaapeliliittymiä, vaan ehtojen mukaan oli kyse vain uuden laajakaista EXTRA liittymän tilaamisesta, jolloin kaikki palvelut tulevat kaupan päälle.
Sonera Koti TV:tä ei tosiaan ole saatavilla kaapelilaajakaistaan, eli Extra/Kaapelimodeemi-liittymään. Kaapelitalouksiin on saatavilla maksukanavat Kaapeli-TV:n kautta ja näihin tuotteisiin on omat tarjouksensa.
Nyt on kuukausi kulunut reklamaation tekemisestä ja mitään ei ole kuulunut.
Reklamaatiot käsitellään saapumisjärjestyksessä ja tällä hetkellä reklamaatioiden käsittelyaika on yli kuukausi. Toivottavasti olet omaasi saanut jo vastauksen.
T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Hyvä kun tuli muiltakin palautetta:
"Kyse ei muuten ole vain mainoksen ongelmasta, vaan nuo tarjousehdot ovat jokseenkin hämäriä myös yhtiön omilla nettisivuilla. Ilmeisesti vain Sonera itse osaa tulkita niitä oikein. Tässäpä oma tarinani Soneran Onnenpekasta:"
Taidan jättää asian, tulee tavallisesta TV:stä tarpeeksi ohjelmaa jos sitä yleenäskään ehtii katselemaan ja käsitykseni Soneran asiakaspalvelusta on aika alhaalla. Mielenkiintoinen tapaus oli kun Sonera on nostanut laajakaistansa nopeuksia aina silloin tällöin, eli nopeudet kasvoivat 1 MB > 2 MB > 8 MB ja lasku pysyi aina tuossa samassa kalleimmassa luokassa, kunnes kävin Telering-myymälässä ja he tarkastivat meidän laajakaista nopeutemme joka oli 2 MB, mutta lasku 8 MB:n mukaan. Näin oli ollut jo vuoden!!! Ei siinä Sonera mitenkaan asiaa pahoitellut, hykerteli vain käsiään kun rahaa tuli aj asiakas maksoi!!! Mahtoivat pitää hulluna, mutta näitä taitaa olla muitakin. Kun maksu oli saatu oikeaan luokkaan, ajattelin joski sittenkin nostaisi tuota nopeutta 8 MB:hen, vaan ei toiminut, maksut kyllä toimivat. Soneran tekniikka mittasi moneen kertaan linjoja ja totesi, ettei yli 4 MB:n nopeus mene läpi häiriöttä ja laski nopeuden 4 MB:hen, mutta maksu oli tietenkin 8 MB:n mukaan, kun ei ole välihinnoittelua - haha haa!!! Onneksi sitten sain taisteltua itselleni takaisin tuon 2 MB:n nopeuden, joka pääsääntöisesti toimii. Mutta ei riitä tuohon laajakaista tarjoukseen.
Jos on oikein nopea lukemaan TV-mainoksen pienellä olevan tekstin, niin siinähän kaikki on. Täyttä asiakkaan kusetusta!!
Pahinta on se, että kaikilla kilpailijoilla on samoja ongelmia, joten on tyytyminen tähän, kun sitä välttämättä tarvitsee.
Soneran asiakaspalvelu on muutenkin sieltä syvältä, josa haluaa jonkun kanssa oikeasti asiasta keskustella vaikka kuinka rakentavassa hengessä, ei sellaista henkilöä saa mistään käsiin, joka oikeasti jostain tietää. Puhelintuki yritysasiakkaallekin, joka olen, on kyllä toisi surkea. Telering myymälä on hieman parempi, JOS paikalla sattuu olemaan asian osaavan henkilö. Aina näin ei suinkaan ole, eikä saa asiaansa hoidettua.
Että näin mennään
"Kyse ei muuten ole vain mainoksen ongelmasta, vaan nuo tarjousehdot ovat jokseenkin hämäriä myös yhtiön omilla nettisivuilla. Ilmeisesti vain Sonera itse osaa tulkita niitä oikein. Tässäpä oma tarinani Soneran Onnenpekasta:"
Taidan jättää asian, tulee tavallisesta TV:stä tarpeeksi ohjelmaa jos sitä yleenäskään ehtii katselemaan ja käsitykseni Soneran asiakaspalvelusta on aika alhaalla. Mielenkiintoinen tapaus oli kun Sonera on nostanut laajakaistansa nopeuksia aina silloin tällöin, eli nopeudet kasvoivat 1 MB > 2 MB > 8 MB ja lasku pysyi aina tuossa samassa kalleimmassa luokassa, kunnes kävin Telering-myymälässä ja he tarkastivat meidän laajakaista nopeutemme joka oli 2 MB, mutta lasku 8 MB:n mukaan. Näin oli ollut jo vuoden!!! Ei siinä Sonera mitenkaan asiaa pahoitellut, hykerteli vain käsiään kun rahaa tuli aj asiakas maksoi!!! Mahtoivat pitää hulluna, mutta näitä taitaa olla muitakin. Kun maksu oli saatu oikeaan luokkaan, ajattelin joski sittenkin nostaisi tuota nopeutta 8 MB:hen, vaan ei toiminut, maksut kyllä toimivat. Soneran tekniikka mittasi moneen kertaan linjoja ja totesi, ettei yli 4 MB:n nopeus mene läpi häiriöttä ja laski nopeuden 4 MB:hen, mutta maksu oli tietenkin 8 MB:n mukaan, kun ei ole välihinnoittelua - haha haa!!! Onneksi sitten sain taisteltua itselleni takaisin tuon 2 MB:n nopeuden, joka pääsääntöisesti toimii. Mutta ei riitä tuohon laajakaista tarjoukseen.
Jos on oikein nopea lukemaan TV-mainoksen pienellä olevan tekstin, niin siinähän kaikki on. Täyttä asiakkaan kusetusta!!
Pahinta on se, että kaikilla kilpailijoilla on samoja ongelmia, joten on tyytyminen tähän, kun sitä välttämättä tarvitsee.
Soneran asiakaspalvelu on muutenkin sieltä syvältä, josa haluaa jonkun kanssa oikeasti asiasta keskustella vaikka kuinka rakentavassa hengessä, ei sellaista henkilöä saa mistään käsiin, joka oikeasti jostain tietää. Puhelintuki yritysasiakkaallekin, joka olen, on kyllä toisi surkea. Telering myymälä on hieman parempi, JOS paikalla sattuu olemaan asian osaavan henkilö. Aina näin ei suinkaan ole, eikä saa asiaansa hoidettua.
Että näin mennään
Täälläkin on hieman hämmentynyt Onnenpekka-asiakas. Kun netistä tarkistin, että olenko juuri minä onnenpekka, niin osoitekyselyn jälkeen sivu ilmoittaa, että olet onnenpekka!!! Jihuu, saan siis kanavapaketit laajakaistan kylkiäisinä ilmaiseksi: "Tarjoamme sinulle URHOtv totalin ja MTV3-kanavapaketin ihan ilmaiseksi. Sitten laajakaistan kytkennän jälkeen parin viikon kuluttua kyselin, että milloinkohan ne kanavapaketit tulevat, ja sieltähän ilmoitettiin, että ei 8 megan liittymään niitä saakaan vaan pitäisi olla 24 megan liittymä. Eikös tämä ole oleellinen tieto ja se olisi pitänyt ilmoittaa heti tuossa sivulla, jossa ilmoitettiin virheellisesti minun olevan ONNENPEKKA... kysyn vaan? Laajakaistan hintahan ei ole paha, mutta kun kilpailevilta firmoilta oli samaan aikaan myös aikalailla hyviä tarjouksia, niin olisi ehkä vaakakuppi kääntynyt toisen firman suuntaan, jos tämä ei-onnenpekka-tarjous olisi ollut selkeästi tiedossa.
ceedee: sonera.fi-sivujen saatavuuskysely antaa alustavan saatavuustiedon. Onkohan käynyt niin, että osoitteeseesi ei olekaan ollut mahdollista kytkeä 24M nopeutta johtopituuden takia. Tarjouksen sisältö olisi kyllä pitänyt asiakaspalvelussa ilmoittaa, mikäli olit nimenomaan kiinnostunut Koti TV:stä. 8M nopeuteen ei tosiaan ole mahdollista kyseistä palvelua saada.
T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Anu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.