Skip to main content

Optisen äänen ongelma

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 46 katselukertaa

Vuokrasin koti-tv:n kautta "The Mechanic"- elokuvan HD-versiona, mutta optisen liitännän kautta ei tule ääntä, vain surinaa. HDMI:n kautta ääni tulee oikein. TV kanavilta ääni tulee normaalisti myös optisen liitännän kautta. Mikähän mättää?

4 kommenttia

  • July 20, 2011
Millainen laitekokoonpano käytössäsi on TV- ja äänentoistolaitteiden osalta ja miten olet yhdistänyt eri laitteet toisiinsa?

Yhtenä ongelmanratkaisukeinona voit koittaa ensin Motorola IPTV-digiboksin resetointia tehdasasetuksille. Tämän toimenpiteen voi tehdä Koti TV:n ongelmatilanteet -artikkelissa olevalla Digiboksin resetoiminen -ohjeella. Toimenpidettä ei kannatta tehdä kuitenkaan silloin, jos sinulla on jostain elokuvasta katseluaikaa jäljellä, sillä tilatun elokuvan vuokraus voi hävitä toimenpiteestä johtuen.

Toimenpiteen jälkeen äänien toimintaa voi testata katsomalla jonkin HD-elokuvan trailerin.

  • July 22, 2011
Ei auttanut resetointi. Syötin optista ääntä useammalle laadukkalle da-muuntimelle ja tulos oli aina sama. Kokeilin noita trailereita ja vuokraelokuvissa HD-kuvilla ääntä en saanut tulemaan ollenkaan. Normaaliversioilla tilanne vaihteli, useimmista tuli ääni, mutta kaikista kuvista (esim. Mechanic) ei tullut ääntä edes normaaliversiolla. TV-puolella ääni tulee.
------------------------


Sami kirjoitti:
Millainen laitekokoonpano käytössäsi on TV- ja äänentoistolaitteiden osalta ja miten olet yhdistänyt eri laitteet toisiinsa?

Yhtenä ongelmanratkaisukeinona voit koittaa ensin Motorola IPTV-digiboksin resetointia tehdasasetuksille. Tämän toimenpiteen voi tehdä Koti TV:n ongelmatilanteet -artikkelissa olevalla Digiboksin resetoiminen -ohjeella. Toimenpidettä ei kannatta tehdä kuitenkaan silloin, jos sinulla on jostain elokuvasta katseluaikaa jäljellä, sillä tilatun elokuvan vuokraus voi hävitä toimenpiteestä johtuen.

Toimenpiteen jälkeen äänien toimintaa voi testata katsomalla jonkin HD-elokuvan trailerin.

  • July 27, 2011
jari++: Varmistin asiaa ja Koti TV:n vuokratuissa HD-elokuvissa äänten pitäisi kuulua normaalisti myös optisten liitäntöjen kautta.

Voit tehdä tästä asiasta vikailmoituksen vikapalveluumme. Vikailmoituksen jättäminen on tässä tilanteessa helpointa tehdä vikailmoituslomakkeella, jolloin voit laittaa lomakkeen lisätietokenttään kuvauksen ongelmasta ja esimerkiksi liittää linkin tähän keskusteluun. Vikailmoitus on mahdollista tehdä myös 0206 90101 (mpm/pvm) numerostamme.

  • December 13, 2011
varmistappa että ääniasetuksissa on digitaalinen. itsellä ainakin meni ihan ulapalle tuo loota kun laitoin analoogiselle.