Tiedustelisin, onko asiakkaan osoitteen päivittäminen oikeaksi teknisesti mahdotonta Soneran nykyisellä tietojärjestelmällä.
Tulin Soneran asiakkaaksi joitakin kuukausia sitten, kun paikallinen kaapelitelevisioyritys yhdistyi Soneraan ja kaapelimodeemiliittymäni vaihtui Soneran valokuituun. Tällöin laskutusosoitteeni oli Soneran mielestä osoite, jossa en ole asunut sitten vuoden 2006. Jo tällöin ilmoitin oikeasta ja uudesta osoitteestani.
Vaihdoin sittemmin Soneran viihdepakettiin, ja tällöinkin tilauspuhelun yhteydessä ilmoitin ajantasaisen osoitteen pariinkin otteeseen. Tämän jälkeen olen ilmoittanut ajantasaisen osoitteeni Soneralle ainakin kahdessa eri puhelussa.
Kuitenkin on päässyt tapahtumaan kaikenlaista hauskaa:
- uusi liittymäni on kytketty väärään osoitteeseen
- uusi päätelaitteeni on toimitettu väärään osoitteeseen
- uudet tunnukseni on toimitettu väärään osoitteeseen
- postille on ilmoitettu väärä puhelinnumero
Näiden asioiden selvittämiseen olen käyttänyt jo monen monta euroa rahaa roikkuessani Soneran asiakaspalvelun jonossa. Mielestäni vika ei ole omani.
Ja nyt kuitenkin, kun katson "omat sivut" -alueelta kohtaa asiakastiedot, näkyy osoitteenani vieläkin tuo sama, kuuden vuoden takainen osoitteeni.
Mistähän tämä mahtaisi johtua?
Onko niin, ettei Soneran tietojärjestelmään ole mahdollista päivittää oikeaa osoitetta? Vai onko kyse siitä, että Sonerasta on hauskaa:
a) kiusata asiakasta
b) aiheuttaa asiakkaalle ylimääräisiä kustannuksia
?
Osoitteen muuttaminen mahdotonta?
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.