Onkohan verkossa jotain ongelmaa kun on niin tahmaista verkon käyttö.
Mittasin nopudet Soneran mittarilla ja viivettä oli peräti 362ms ja toisella kerralla jopa 3781 ms nopeudet 10Mbits/sek ja 0,17 Mbits/sek-
Modeemin Telewell 510v3 oli kätellyt seuraavasti vastaanotto 21919 kbps lähetys 1023kbps SNR: läh 7,5db vas 5,9db ja vaimennus läh. 5,6db ja vastaanotto 10 db
eikös tämä tarkoita että tilaajalinja on OK mutta siitä eteenpäin on ongelmaa ?
Sivu 1 / 1
Liittymäsi ADSL-yhteys näyttää hyvältä myös verkon puolelta katsottuna eli nopeudet kohdallaan ja virheitä ei esiinny.
Liittymäsi alueella ei ole tiedossa olevaa verkkovikaa. Takkuileko yhteys edelleen?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Liittymäsi alueella ei ole tiedossa olevaa verkkovikaa. Takkuileko yhteys edelleen?
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Täälä kans oulun alueella toimii miten toimii ja on tehty vikailmoja, modeemeita sun muut taikatemput tehty. Rajotettu 8 megaanki ja pätkytti samanlailla. Nyt on suhtkoht hyvin pysyny päälä mutta toimaa vaan 12 megasena.
Ensimmäisen asentajan mukaan oli jotaki virheilyä ja rajotettiin 15 megaan. Ongelmat jatku ja rajotettiin väliaikasesti 8 megaan. En tiedä miksi nyt vaan toimaa 12 megasena ku asentaja toisella kerralla sano että soita aspaan jne. Kupariverkko elää tokasi asentaja ja sano että voi toimia ja joskus ei voi toimia.
Nyt alueella laitetaan valokuitua ja tämä taloyhtiö kuuluu laajennuksen piiriin luki roskakatokseen laitetussa ilmoituksessa Ei ollu laitettu ees postilaatikkoon saati sen enempää infoa miten vaikuttaa. Sivuilta koitttanut etsiä tietoa mutta tuloksetta, auttaneekohan lie soittaminen ku ei laajennuksista sanottu viimeksikään että siitä voisi pätkiminen johtua.
Jospa se nyt kesän aikana niinku lapussa luki tulee paremmat piuhat
Ensimmäisen asentajan mukaan oli jotaki virheilyä ja rajotettiin 15 megaan. Ongelmat jatku ja rajotettiin väliaikasesti 8 megaan. En tiedä miksi nyt vaan toimaa 12 megasena ku asentaja toisella kerralla sano että soita aspaan jne. Kupariverkko elää tokasi asentaja ja sano että voi toimia ja joskus ei voi toimia.
Nyt alueella laitetaan valokuitua ja tämä taloyhtiö kuuluu laajennuksen piiriin luki roskakatokseen laitetussa ilmoituksessa Ei ollu laitettu ees postilaatikkoon saati sen enempää infoa miten vaikuttaa. Sivuilta koitttanut etsiä tietoa mutta tuloksetta, auttaneekohan lie soittaminen ku ei laajennuksista sanottu viimeksikään että siitä voisi pätkiminen johtua.
Jospa se nyt kesän aikana niinku lapussa luki tulee paremmat piuhat
Miki08: Jos taloon on tulossa valokuitu, niin sen kautta laajakaista tulee toimimaan varmemmin kuin puhelinverkon kaapelointia käyttävä ADSL-yhteys.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jooh..tuota mietinkin. Ei olis tietoa sen kummemin milloin bitti alkasi virtaamaan sitä kautta ? Niin alkaa soitella sitte ja kysellä jos ei toimi niinkuin pitää.
Roskakatoksen ilmoituksessa luki muistaakseni että valmistuu kaapelihommat tai kaivuutyöt ainaki viikolla 32 eli ensiviikolla. Muuttuukohan liittymän tyyppi ? meinaan että tuleekohan jotaki taloyhtiö tyylistä extraliittymää, eli nopeutuisi tai vastaavasti voisi laskia hinta ja pysyä samana.
Edit:
Kyllä se oli soneran kuitua, pitääpä käyä ottaa shotti siitä lapusta
Roskakatoksen ilmoituksessa luki muistaakseni että valmistuu kaapelihommat tai kaivuutyöt ainaki viikolla 32 eli ensiviikolla. Muuttuukohan liittymän tyyppi ? meinaan että tuleekohan jotaki taloyhtiö tyylistä extraliittymää, eli nopeutuisi tai vastaavasti voisi laskia hinta ja pysyä samana.
Edit:
Kyllä se oli soneran kuitua, pitääpä käyä ottaa shotti siitä lapusta
Miki08: Asiakaspalvelulla ei joitakin poikkeuksia lukuunottamatta ole mahdollisuuutta saada selville milloin tiettyyn osoitteeseen on tulossa Laajakaista Extran saatavuus. Tämä pätee myös osoitteesi kohdalla eli en osaa vastata milloin liittymäsi olisi mahdollisesti vaihtumassa Laajakaista Extraksi ja millä sisäverkon tekniikalla.
Jos taloon ollaan kytkemässä Soneran valokuitua, niin se on sen merkki että Laajakaista Extra on lähitulevaisuudessa tulossa. Pelkkä kuitu ei kuitenkaan vielä riitä, vaan myös sisäverkon tekniikka on asennettava käyttökuntoon. Talossa olevat Sonera ADSL-liittymät tullaan automaattisesti muuttamaan Laajakaista Extra - liittymiksi eli nopeusluokka tulee nousemaan ja todennäköisesti liittymän hinta laskemaan.
Korostan vielä että yllä oleva pitää paikkansa vain jos taloon tulee Soneran valokuitu.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos taloon ollaan kytkemässä Soneran valokuitua, niin se on sen merkki että Laajakaista Extra on lähitulevaisuudessa tulossa. Pelkkä kuitu ei kuitenkaan vielä riitä, vaan myös sisäverkon tekniikka on asennettava käyttökuntoon. Talossa olevat Sonera ADSL-liittymät tullaan automaattisesti muuttamaan Laajakaista Extra - liittymiksi eli nopeusluokka tulee nousemaan ja todennäköisesti liittymän hinta laskemaan.
Korostan vielä että yllä oleva pitää paikkansa vain jos taloon tulee Soneran valokuitu.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
http://www.aijaa.com/v.php?i=6513056.jpg <-- tuossapa tuo lappu on.
Kiinnostaisi vaan tietää millo parantusi tilanne, pätkii nimittäin vieläkin kivasti aina randomisti. Sopimuksen purkua jo mietin, mutta jos parannusta on tulossa niin kärjistellä vielä mutta mihin asti ?
Kiinnostaisi vaan tietää millo parantusi tilanne, pätkii nimittäin vieläkin kivasti aina randomisti. Sopimuksen purkua jo mietin, mutta jos parannusta on tulossa niin kärjistellä vielä mutta mihin asti ?
Täällä ongelma korjautui jo jokin aika sitten eli viive ja nopeudet niinkuin ennenkin.
Mistähän tuo ero modeemin ilmoittaman ja mitatun nopeuden välillä johtuu eli siis 21/1 vs. 11/0,8 ?
Mistähän tuo ero modeemin ilmoittaman ja mitatun nopeuden välillä johtuu eli siis 21/1 vs. 11/0,8 ?
kaapoA: Latausnopeuden mittaamista kannattaa tarvittaessa koittaa laatamalla joltain kotimaiselta nopealta palvelimelta suurikokokoinen tiedosto. Tämä testi antaa yleensä luotettavimman kuvan yhteyden latausnopeudesta. Ohjeet ja vinkit sivumme yhteysnopeuden mittaaminen -artikkelissa on neuvottu asiasta enemmän.
Miki08: Asiakaspalvelullamme ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa muutoksen ajankohdasta, joten en pysty antamaan tähän kysymykseesi tarkkaa tietoa.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Miki08: Asiakaspalvelullamme ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa muutoksen ajankohdasta, joten en pysty antamaan tähän kysymykseesi tarkkaa tietoa.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.