Skip to main content

Outlook 2010 meili ei lähde

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Dear Helpdesk,


Nyt on jo liian monta iltaa tuhraanunut.

Pystyn outlookkia käyttämään normaalisti (lähettämään ja vastaan ottamaan meilejä) hotelleissa, lentokentillä ym.. mutta en KOTONA soneran laajakaista verkossa.

huomasin keskustelupalstoilla samanlaisia ongelmia:

Eli mitkä portit / asetukset minun tulisi laittaa että saan tämän toimimaan.
Ipadista meilit lähtee kotona ihan normaalisti.
mut tarten tätä Outlookkia valitettavasti päivittäin.



_________________________________________________
Hei!

Enpä ihmettele, että tässäkin hommassa tuhrautui kaksi iltaa!!!

Katsokaa ystävällisesti näitä Soneraa ohjesivuja!

Eivät ole edes keskenään yhtä mieltä porteista!
Huhu!


http://www5.sonera.fi/ohjeet/Outlook/S% ... %28IMAP%29
Sivun alareunassa kerrotaan portit:
Palvelinten porttinumerot:
Saapuvan postin palvelin (IMAP): 143
Lähtevän postin palvelin (SMTP): 25


http://www5.sonera.fi/ohjeet/Outlook_2003

Saapuvan postin palvelin (POP3/IMAP4): mail.inet.fi

* Portti: 110 (POP3) / 143 (IMAP4)

Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi

* Portti: 25
* Portti: 465 (SSL-salaus)



Ja edellä Helpsonilla vielä kolmas vaihtoehto, joka sekään ei kokonaan toiminut.

Mutta noista kaikista edellä kirjoittamani 993 SSL ja 465 SSL toimii!

4 kommenttia

  • March 18, 2011
jopehkon kirjoitti:
Katsokaa ystävällisesti näitä Soneraa ohjesivuja!

Eivät ole edes keskenään yhtä mieltä porteista! Huhu!


Missä Ohjeet ja vinkit -sivulla kerrotaan sähköpostin portit väärin? Laittamasi linkki ei toimi.

Sähköpostin portit riippuvat siitä, käytetäänkö vastaanottamiseen POP3- vai IMAP-protokollaa, ja noudetaanko postit salaamattoman vai salatun yhteyden yli. Postin lähetyksessä portin numero on riippuvainen siitä, käytetäänkö lähetykseen salattua yhteyttä vai ei.

Sähköpostin portit / viestin lähettäminen:
SMTP = 25
SMTP (SSL-salaus käytössä) = 465

Sähköpostin portit / viestin vastaanottaminen:
POP3 = 110
POP3 (SSL-salaus käytössä) = 995
IMAP = 143
IMAP (SSL-salaus käytössä) = 993

  • March 20, 2011
Moi,

Ei kyllä onnistu millää kombinaatiolla.
yhteys on POP3.

Yritin myös Soneran nettitikulla -ei onnistu.

Mut sitten kun vien läppärin muuhun verkkoon esim hotelli -niin sitten toimii.

Onko muilla vastaavia ongelmia?

Helpottas kyllä duunin tekoa jos tän sais toimiin.


mulla oli aiemmin DNA kotiliittymä ja siinä ainakin outlook toimi.

aina
Meilaaja
  • Meilaaja
  • March 21, 2011
Ohikulkijan kommentti.

"Ei toimi" on kovin huono kuvaus siitä mitä tapahtuu. Saat varmaan joitain virheilmoituksia Outlookista lähettäessäsi ja vastaanottaessa viestejä? Useimmiten tuollaiset ongelmat selviävät laittamalla Googlelle haettavaksi ohjelman nimen ja virheilmoituksen koodin. Mutta voithan kertoa ongelmastasi täälläkin.

Triviaalein mieleen tuleva on, että inetin yhteydellä on käytettävä lähtevän postin palvelimena mail.inet.fi riippumatta lähettävien osoitteiden domaineista.

  • March 21, 2011
Ohikulkija on päälikkö!

Nyt toimii!!


huono homma täs oli se et nyt jäi Mac ostamtta:)
Olin menos jo hakeen uutta härkkiä et saa meilit toimiin..

sain tosiaan Ipadiin 3minuutissa sähköposti asetukset toimimaan, mut vähän hidasta kirjoittelu sillä.

Eli saapuva: on halutun palvelun SMTPCOM.... (täs mun päämiehen)
Lähtevä: mail.inet.fi