Skip to main content
Yrittäessäni lähettää sähköpostiviestejä Outlook -ohjelman kautta saan virhekoodin '550 relay not permitted'. Mistä johtuu? Käytössäni on nettitikku ja lähettämistä varten oma SMTP - miksi lähettäminen ei vieläkään onnistu?
Onhan lähtevän postin palvelimena käytössä Soneran mail.inet.fi? Viestistäsi ei myöskään käy ilmi onko käytössäsi Soneran oma @pp.inet.fi päätteinen sähköpostiosoite. Jos käytät Soneran sähköpostia voit tarkistaa tästä sähköposti asetukset.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu
Lähtevän postin palvelimena ei Soneralta saamieni tietojen mukaan voi käyttää mail.inet.fi -palvelinta - tämä on varattu kiinteän laajakaistan haltijoille eikä nettitikun käyttäjille kuulemma kuulu sähköpostiosoitetta eikä täten oikeutta käyttää Soneran lähtevän postin palvelinta. Tästä johtuen käytössämme ei myöskään ole Soneran sähköpostiosoitetta - samasta syystä johtuen olemme joutuneet ostamaan oman SMTP -osoitteen lähtevää postia varten, mutta jostain syystä Soneran nettiyhteys ei salli sen käyttöä.

Kuinka saan Outlookin toimimaan, kun käytössäni on nettitikku eli liikkuva laajakaista? Viestien vastaanotto onnistuu mutta lähettäminen ei sitten millään - mitä ehdottaisitte?
Aina kun lähetetään sähköpostia Soneran verkosta on lähtevän postin palvelin mail.inet.fi. Koska käytössäsi on Soneran nettitikku ei lähtevän postin palvelimena voi käyttää muuta.

Soneran nettitikku asiakkaalle on olemassa oma mobiilisähköposti. Tällöin sähköposti on muotoa @pp.sonera.net ja se käyttää samaa (mail.inet.fi) lähtevän postin palvelinta. Tältä osin tieto jota olet saanut on ollut virheellistä. Mobiilisähköpostin aktivoiminen onnistuu seuraavasti.

Kirjaudu Omat Sivut palveluun liittymänumerollasi ja salasanallasi. Valitse sähköposti. Täytä haluamasi tiedot sähköpostiosoitteelle (useimmiten etunimi.sukunimi@pp.sonera.net). Voit nimetä juuri luomasi sähköpostitilin (esim. oma, mobiili jne. ). Hyväksy luomasi laatikko painamalla ok.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa