Skip to main content

Outlook ei ota vastaan sähköpostia

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Hei, mitä tälläisen virheen kanssa tehdään...

Vastaanotto raportoi virheen (0x800CC0F) Palvelinyhteys keskeytettiin....

5 kommenttia

  • January 29, 2014
Hei kaitsu68,

Toimiiko nettiyhteys muuten normaalisti ja saat lähetettyä viestejä?

Oletko kokeillut poistaa Outlookista vanhoja viestejä ja sen jälkeen kokeillut vastaanottaa uudelleen? Jos käytössä on jotain palomuuriohjelmia, niin niitä voisi myös kokeilla kytkeä pois ja tarkistaa vaikuttaako se asiaan.

Onko sinulla sähköposti käytössä jossakin muussa laitteessa, esim. kännykässä? Jos on niin tuleeko viestit sinne?

Jos yllä mainitut toimenpiteet eivät auta ja nettiyhteys toimii muuten normaalisti, niin suosittelen ottamaan Helpson palveluun yhteyttä.

  • March 8, 2014
Entäpä tällainen:

"Ongelma kirjauduttaessa sähköpostipalvelimeen. Salasanaa ei hyväksytty. Tili: 'Kaarina', Palvelin: 'mail.inet.fi', Protokolla: POP3, Palvelimen vastaus: '-ERR [IN-USE] user mailbox locked', Portti: 110, SSL-suojattu: Ei, Palvelinvirhe: 0x800CCC90, Virhenumero: 0x800CCC92"

Eli Outlook Express ei ota vastaan uusia sähköposteja, mutta lähetys onnistuu. TOSIN: tyhjentelin nyt saapuneet ja lähetetyt -kansioita, ja toistaiseksi näyttää toimivan OK. Voisiko siis mahdollisesti johtua siitä, että uudet saapuneet ei mahtuneet? Mutta miksi se kysyi SALASANAA, kun kirjauduin sisään ja sitten ilmoittaa, että sitä ei ole hyväksytty?

  • March 10, 2014
Hei Kaarina,

Saamasi virheilmoitus: "Palvelimen vastaus: '-ERR [IN-USE] user mailbox locked" viittaisi siihen että tilisi on käytössä myös jossain toisessa laitteessa (toinen tietokone, matkapuhelin tms). Kannattaa kokeilla kirjautumista tunnuksillasi myös täältä.

Jos kirjautuminen toimii tuonne sivustolle oikein, on tunnuksesi kunnossa. Ongelma rajautuu silloin sähköpostiohjelmaasi jonka kanssa sinua auttaa juur tuo Helpson-Palvelu.

Ilmoitathan tänne jos salasanasi kanssa on yhä ongelmaa niin voidaan se tarvittaessa vaihtaa uuteen.

  • March 15, 2014
Hei. Olin laittanut saman kysymyksen myös Soneran sivujen kautta ja sieltä soitettiin minulle. Homma on nyt kunnossa. Ongelma loppui, kun muutin saamieni ohjeitten mukaan sähköpostitiliasetuksiin IMAP4 eikä POP3, kuten tähän asti oli.

Tämä virheilmoitus johtui tosiaankin siitä, että minulla oli loppuvuodesta käyttöön otettu älypuhelin, jossa oli myös sähköposti. Sähköpostiasetuksissa oli ristiriitaa. Mut nyt siis asia on kunnossa. Kiitos.

  • March 17, 2014
Hei Kaarina,

Hieno homma että asia selvisi :) Tuossa ylemmässä viestissä juuri hieman epäilinkin että tili olisi käytössä jossain toisessakin laitteessa ja tässä tapauksessa laite oli juuri älypuhelimesi.