Heippa jälleen...
Joulun pyhien aikana, ehkä 25.12 jälkeen meidän duuni serveri saa ilmoituksen että SONERA mailini ei olisi käytössä. Mitähän päivityksiä on tehty pyhinä? Joudun siis juoksemaan töihin jokapäivä lukemaan mailit koska ne ei enää käänny Outlookista @pp.inet.fi mailiini. Saiskos apuja, kiittää! Meri
Ps. Outlook 6 - en löydä miten sieltä voisi manuaalisesti laittaa kopion toiseen maili osoitteeseen, onko sellaista optioita?
Sivu 1 / 1
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa webmailin kautta, että oma @pp.inet.fi sähköpostilaatikkosi toimii normaalisti. Jos sähköpostilaatikko toimii, on vika siinä sähköpostilaatikossa / asetuksissa, josta viestit on ohjattu @pp.inet.fi laatikkoon.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
MeriMaaria kirjoitti: Ps. Outlook 6 - en löydä miten sieltä voisi manuaalisesti laittaa kopion toiseen maili osoitteeseen, onko sellaista optioita?
En tiedä auttaako tämä, mutta Soneran @pp.inet.fi - sähköpostiosoitteeseen voit kytkeä viestin edelleenlähetyksen Omien sivujen kautta. Se tapahtuu näin:
- Kirjaudu Omille sivuille sähköpostin käyttäjätunnuksella ja salasanalla
- Valitse otsikon 'Laajakaistan Viestit ja liittymänhallinta' alta linkki 'Liittymänhallinta'
- Valitse avautuvalta sivulta linkki 'Sähköpostilaatikot'
- Valitse oikean sähköpostiosoitteen jälkeen oleva linkki 'Asetukset'
- Valitse tekstin Sähköpostin edelleenlähetys jälkeen oleva linkki 'Asetukset'
- Tee tarvittavat muutokset ja paina 'Aseta' painiketta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei
Kotoa käsin toimii kannettavalta kaikkeen suuntaan, mutta työpalvelimelta ei vaan mene soneraan...
lost connection with mta.inet.fif195.156.147.12] while receiving the initial server greeting
???
Meri
Kotoa käsin toimii kannettavalta kaikkeen suuntaan, mutta työpalvelimelta ei vaan mene soneraan...
lost connection with mta.inet.fif195.156.147.12] while receiving the initial server greeting
???
Meri
Tarkstimme vielä kuinka ping toimii..
kun pingaa esimerkiksi
ping kolumbus.fi - niin toiii
ping sonera.fi - toimii myös
ping pp.inet.fi - ilmoittaa Ping request could not find host pp.inet.fi. Please check the name and try again
Eli apuja kaipailen ,
Meri
kun pingaa esimerkiksi
ping kolumbus.fi - niin toiii
ping sonera.fi - toimii myös
ping pp.inet.fi - ilmoittaa Ping request could not find host pp.inet.fi. Please check the name and try again
Eli apuja kaipailen ,
Meri
MeriMaaria kirjoitti: Tarkstimme vielä kuinka ping toimii..
kun pingaa esimerkiksi
ping kolumbus.fi - niin toiii
ping sonera.fi - toimii myös
ping pp.inet.fi - ilmoittaa Ping request could not find host pp.inet.fi. Please check the name and try again
Eli apuja kaipailen ,
Meri
Moips
En ole vielä koskaan yörmännyt sähköpostiosoitetta pingaavaan, kerta se on ensimmäinenkin.
No nii, jospa kokeilisit pingata Soneran sähköpostipalvelinta, niin voisi onnistua.
Eli anna komento: ping mail.inet.fi päätteessä.
Tämä pitäisi onnistua, jolloin yhteys Soneran postipalvelimeen on ok.
Soneran lähtevän postin palvelin on myös mail.inet.fi.
no se tuntuu toimivan, mutta ei taida auttaa ongelmaan että en saa töistä lähtemään maileja @pp.inet.fi osoitteeseen. Tiedoksi vielä että olen Tallinnan päässä töissä ja Elionin sopimuksella.
Hulluinta tässä on se että 23.12 kaikki toimi ok ja sitten huomasin joskus 26.12 että viestit ei enää siirrykään, ja kukaan ei ollut edes töissä "sotkemassa" mitään....
Hulluinta tässä on se että 23.12 kaikki toimi ok ja sitten huomasin joskus 26.12 että viestit ei enää siirrykään, ja kukaan ei ollut edes töissä "sotkemassa" mitään....
MeriMaaria kirjoitti: no se tuntuu toimivan, mutta ei taida auttaa ongelmaan että en saa töistä lähtemään maileja @pp.inet.fi osoitteeseen. Tiedoksi vielä että olen Tallinnan päässä töissä ja Elionin sopimuksella.
Hulluinta tässä on se että 23.12 kaikki toimi ok ja sitten huomasin joskus 26.12 että viestit ei enää siirrykään, ja kukaan ei ollut edes töissä "sotkemassa" mitään....
Moips
Tämä on tietysti hakuammuntaa, mutta voisit tarkistaa, että outlookissa on lähtevän postin asetuksissa sen palvelun tarjoajan lähtevänpostin palvelimen osoite, jonka verkkoa käytät.
ei auta.... muita ajatuksia...
...siis kaikille muille menee vistit perille, mutta pelkästään @pp.inet.fi loppuiset eivät mene....
Perustin ihan uuden samaloppuisen osoitteen ja sinnekään ei lähde viestit.
Perustin ihan uuden samaloppuisen osoitteen ja sinnekään ei lähde viestit.
Löysin täältä muiden viesteistü seuraavanlaisen vietiketjun.... oliskohan tässä sama asia kyseessaä??
OTSIKKO: Tallink Siljan sähköposti
athlonxp, 26 Marras 2009, 16:25
Kyseltyäni Tallink Siljalta "kadonneita" sähköposteja, sain vastaukseksi että heillä on vaikeuksia pp.inet.fi osoitteiden kanssa.
"Palveluntarjoaja ei jostain syystä suostu ottamaan postejamme vastaan. Voisitteko kenties ilmoittaa toisen osoitteen....".
Eipä siis ole TS:lta posteja n. vuoteen tullut, sitä ennen kyllä. Missäköhän ja miksiköhän tälläinen ongelma on olemassa?
OTSIKKO: Tallink Siljan sähköposti
athlonxp, 26 Marras 2009, 16:25
Kyseltyäni Tallink Siljalta "kadonneita" sähköposteja, sain vastaukseksi että heillä on vaikeuksia pp.inet.fi osoitteiden kanssa.
"Palveluntarjoaja ei jostain syystä suostu ottamaan postejamme vastaan. Voisitteko kenties ilmoittaa toisen osoitteen....".
Eipä siis ole TS:lta posteja n. vuoteen tullut, sitä ennen kyllä. Missäköhän ja miksiköhän tälläinen ongelma on olemassa?
Moips
Olisiko tästä apua?
Lähinnä, että sinulla on oikeat portit auki.
Olisiko tästä apua?
Lähinnä, että sinulla on oikeat portit auki.
Re: Relaying not allowed - Wtf!?!?
Sonera-asiantuntija, 07 Tammi 2010, 11:06
Oletin, että käytät yhteyttä tällä hetkellä Soneran liittymän kautta. Korjaa kuitenkin, jos näin ei olekaan.
Sähköpostiohjelma voi ottaa sähköpostin lähetetyksessä yhteyttä palvelimellemme, joko ilman SSL-salausta tai SSL-salatusti.
1. Lähetysasetukset, jos SSL-salaus ei ole käytössä:
- Lähtevän postin palvelimen: mail.inet.fi
- Portti: 25
- Lähtevän postin palvelin edellyttää kirjautumista: ei käytössä
- Lähtevän postin palvelimen SSL -salaus: ei käytössä
2. Lähetysasetukset, jos SSL-salaus on käytössä:
- Lähtevän postin palvelimen: mail.inet.fi
- Portti: 465
- Lähtevän postin palvelin edellyttää kirjautumista: käytössä
- Lähtevän postin palvelimen SSL -salaus: käytössä
Kannattaa varmistaa, että jompikumpi näistä asetuksista on käytössä. Voit tarkistaa asetukset myös tältä sivulta löytyvillä ohjeilla.
Jos ongelma jatkuu, voidaan asiaa selvittää tarkemmin vikapalvelumme kautta. Voit ilmottaa asiasta, esimerkiksi Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta. Ilmoitukseen kannattaa liittää mukaan saamasi virheilmoitus.
Hei
Kaikki on meillä kohdallaan ja kuten ehdotit, laitoin ilmoituksen vikailmoitukseenne.
Ongelmahan on se että kyseessä on meidän duunin palvelin ja meillä on ihan omat lähtevän postin asetukset. Jossakin välissä meiltä lähtevät viestit jotka menevät @pp.inet.fi osoitteisiin eivät mene perille. Kaikki muu toimii ihan normaalisti.
Elion hoitanee lähes koko Eestin liikenettä, eli voisko olla että @pp.inet.fi osoite olisi Elionilla jossakin "blacklistallla" tai vastaavassa???
Hulluintahan tässä on että 2 toimivan vuoden jälkeen, tulee joulu 2009 ja sitten ei toimikaan
Kaikki on meillä kohdallaan ja kuten ehdotit, laitoin ilmoituksen vikailmoitukseenne.
Ongelmahan on se että kyseessä on meidän duunin palvelin ja meillä on ihan omat lähtevän postin asetukset. Jossakin välissä meiltä lähtevät viestit jotka menevät @pp.inet.fi osoitteisiin eivät mene perille. Kaikki muu toimii ihan normaalisti.
Elion hoitanee lähes koko Eestin liikenettä, eli voisko olla että @pp.inet.fi osoite olisi Elionilla jossakin "blacklistallla" tai vastaavassa???
Hulluintahan tässä on että 2 toimivan vuoden jälkeen, tulee joulu 2009 ja sitten ei toimikaan
Jos ongelma on jossain blacklistauksessa, on ongelma todennäköisesti toisin päin, eli jokin musta lista, mikä postipalvelimillamme on käytössä, on listannut töissä käyttämäsi sähköpostipalvelimen roskapostin tai vastaavan lähettäjäksi ja sen kautta lähetetyt viestit estetään. Tämä asia kuitenkin selvinnee vikapalvelumme tutkinnassa, joten kannattaa vielä odotella heidän vastaustaan.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.