Sain teiltä uuden reitittimen noin kuukausi sitten, aikaisemman ongelmaisen reitittimen tilalle. Reititin toimi aluksi erittäin hyvin, mutta alkoi katkomaan yhteyttä sen jälkeen, kun sain teiltä ilmoituksen kirjeitse, että 24.4 taloyhtiöön asennetaan valokuituyhteys.
Nettiyhteys katkeaa aina tasatunnein, vaihtelevasti, esimerkiksi viime yönä tasan klo 0.00. Logista löytyy seuraavanlainen tieto:
223 Apr 29 23:46:56 INFO entering kernel listen mode
224 Apr 29 23:46:56 INFO Entering renew state
225 Apr 29 23:46:56 DEBUG Sending renew...
226 Apr 29 23:46:56 INFO Waiting on select...
227 Apr 29 23:46:56 INFO Lease of 84.249.124.248 obtained, lease time 43200
228 Apr 29 23:46:57 INFO entering none listen mode
229 Apr 29 23:46:57 INFO Waiting on select...
En tiedä tuleeko tuo lease time teidän puoleltanne, mutta se tuntuu olevan ongelmana. Tuota päivitystä näkyy myös useamman kerran päivässä. Reitittimestä en löydä asetusta tuolle, ainoa vaihtoehto on DHCP:n lease:
DHCP Server Lease Time
Lease Time : 259200 seconds
Eli voiko ongelma olla teidän päässä, vai löydänkö reitittimestä jostain piilosta asetuksen mistä tuota lease timeä voi säätää? Ongelmat kuitenkin alkoivat juurikin samaisena päivänä jolloin tekniikka taloyhtiöön vaihdettiin.
Sivu 1 / 1
Hei Jagueris,
Oliko nettiyhteys katkennut siis tasan klo 0.00 vai 23:46 jolloin laite on uudistanut IP-osoitteensä palvelimelta?
DHCP-lease aika tulee palvelimelta, eli sitä et pääse itse muokkaamaan. Osoitteen vuokra uudistuu muutaman kerran vuorokaudessa, tässä tapauksessa 6 tunnin välein.
Tein liittymäsi asetuksiin nyt hieman muutoksia, niin voisit hieman seurailla vieläkö tuota katkomista tapahtuu. Modeemia voisi myös koittaa resetoida.
Valokuitua ei ilmeisesti ole vielä kytketty siellä käyttöön, vaan yhteys tulee vanhoja reittejä pitkin. Tuo 24.4. on ollut ilmeisesti alustava muutospäivä, mutta se on ilmeisesti syystä tai toisesta viivästynyt.
Oliko sinulla myös vanha modeemi vielä tallessa? Jos tuo pätkiminen jatkuu edelleen, niin voisit vanhalla modeemilla myös kokeilla että miten sen kanssa yhteys toimii.
Jos yhteydessä esiintyy vielä jotain ongelmaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.
Oliko nettiyhteys katkennut siis tasan klo 0.00 vai 23:46 jolloin laite on uudistanut IP-osoitteensä palvelimelta?
DHCP-lease aika tulee palvelimelta, eli sitä et pääse itse muokkaamaan. Osoitteen vuokra uudistuu muutaman kerran vuorokaudessa, tässä tapauksessa 6 tunnin välein.
Tein liittymäsi asetuksiin nyt hieman muutoksia, niin voisit hieman seurailla vieläkö tuota katkomista tapahtuu. Modeemia voisi myös koittaa resetoida.
Valokuitua ei ilmeisesti ole vielä kytketty siellä käyttöön, vaan yhteys tulee vanhoja reittejä pitkin. Tuo 24.4. on ollut ilmeisesti alustava muutospäivä, mutta se on ilmeisesti syystä tai toisesta viivästynyt.
Oliko sinulla myös vanha modeemi vielä tallessa? Jos tuo pätkiminen jatkuu edelleen, niin voisit vanhalla modeemilla myös kokeilla että miten sen kanssa yhteys toimii.
Jos yhteydessä esiintyy vielä jotain ongelmaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.
Nettiyhteys katkeili tasatunnein, aina minuutin vaille ja palasi käyttöön noin minuutin yli. Muistaakseni logissa oli aina niille tunneille tullut IP-osoitteen uudistus. Eilen illalla ei ainakaan ongelmia ollut, joten toivottavasti katkeilu loppui muutosten avulla.
Hei Jagueris,
Toivotaan että tilanne ratkesi näin! Ilmoitathan kuitenkin jos ongelma toistuu.
Toivotaan että tilanne ratkesi näin! Ilmoitathan kuitenkin jos ongelma toistuu.
Muutaman viikon nettiyhteys toimi moitteettomasti, ja muutama päivä sitten ongelma palasi. Neljänä iltana nyt joka kerta tasan 23.59 katkeaa nettiyhteys minuutiksi, ja palaa takaisin käyttöön sen jälkeen. Reitittimen logissa ei näy mitään merkintöjä, joten ne aikaisemmatkaan merkinnät eivät varmaan tosiaan liittynyt mitenkään asiaan. Mitään ideoita miksi ongelma olisi saattanut palata?
Hei Jagueris,
Jos tuo ongelma edelleen jatkuu, niin kannattaa tosiaan testailla toisella modeemilla, ellet vielä ole. Saat lainamodeemin tarvittaessa Sonera kaupasta.
Jos ongelma toistuu toisellakin modeemilla, niin voisi yhteyttä testata vielä toisella koneella, tabletilla tai puhelimella. Jos sama toistuu silloinkin, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Jos tuo ongelma edelleen jatkuu, niin kannattaa tosiaan testailla toisella modeemilla, ellet vielä ole. Saat lainamodeemin tarvittaessa Sonera kaupasta.
Jos ongelma toistuu toisellakin modeemilla, niin voisi yhteyttä testata vielä toisella koneella, tabletilla tai puhelimella. Jos sama toistuu silloinkin, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.