Skip to main content
Lähetitte mulle liittymän mukana Zyxel P-870HN-51b modeemin, jota joutuu joka ikinen päivä buuttaamaan koska yhteys katkeaa ja tätä se on tehnyt alusta asti. Joten lähjettäkääpä mulle modeemi joka oikeasti TOIMII, niin saatte ton paskan matolaatikkonne takaisin.
Hei ziizus

Yhteys näyttää tosiaan pätkivän ajoittain. Vika ei välttämättä ole modeemissa. Onko sinulla käytössä puhelinjohto, joka tuli modeemin mukana? Löytyykö huoneistosta useampi puhelinpistokkeita?
No eiköhän se modeemissa ole kun sen buuttaamalla yhteys taas toimii. Entisellä zte modeemilla ei ollut mitään ongelmia
Hei ziizus

Modeemin vaihdot hoidetaan Vikapalvelumme kautta. Ennen modeemin vaihtoa asiasta kannattaa tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksen kautta linja voidaan tutkia tarkemmin. Jos vika jää modeemiin, vaihdetaan se tietenkin uuteen eikä sinulle tule siitä mitään kuluja.

Sonera Vikapalvelu 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30. Asiasta voi tehdä myös palvelupyynnön.
Minulla on ihan sama vika modeemin kanssa. Vikapalvelusta olivat sitä mieltä, että lähettävät tänne asentajan tutkimaan ongelmaa. Jos vian lähteeksi osoittautuu päätelaite (siis modeemi), kuten uskon, niin siinä tapauksessa minulta aiotaan veloittaa asentajan käynti. Mut kuulemma kannattaa kuitenkin rajata verkosta johtuvat ongelmat pois.
Vaikka siis muilla on ollut tämän samaisen modeemin kanssa samat ongelmat: Yhteys katkeaa, mutta merkkivalot palavat normaalisti ja modeemin buuttaus auttaa.

Näitä viestiketjuja P-870HN-51b modeemista on jo useampia tälläkin foorumilla. Mitäpä jos Sonera toimiskin vastuullisesti liittyen myymäänsä palveluun ja laitteeseen? Sonera voisi selvittää mikä näissä modeemeissa on vikana ja voisiko Zyxel toimittaa HotFixin seuraavaan firmikseen. Tämän jälkeen ongelman kohdanneille asiakkaille voisi ilmoittaa korjausohjeet.

Samalla Sonera säätäisi rahaa kun ei asentajia tarvitsi lähetellä sinne sun tänne ja tekniset asiakaspalvelijat voisi keskittyä asiakkaisiin joita he voivat auttaa.
Niin joo ja asiakkaat tykkäisi... jos sillä nyt mitään merkitystä on.
Itsellä sama vika zyxelin kanssa, vaihdoin soneralle ja sain uuden boxin tällä viikolla. Käytössäni on vielä elisan liittymä, joka ei ole viimeisen vuoden aikana pätkässyt kertaakaan, nyt soneralta saamani boxin kytkettyä pätkimistä on esiintynyt joka päivä, muutaman kerran tunnissa. Kummasti toimii ilman boxia ihan loistavasti.
Toi minun modeemi on kyllä ihan mystinen. Ensin toimii 4-5 päivää ihan ok. Sitten yhteys katkeaa niin wlanin kuin piuhan kautta. Edes 192.168.1.1 osoite ei vastaa eikä admin valikkoon siten pääse.
Silti kaikki valot palaa kuin modeemi olisi kunnossa.
Kun laitteen buuttaa niin yhteys alkaa jälleen toimia.
Laiskuuttani si jatkan tähän ketjuun.

Soneralta ostettu modeemi:

Modeemissa on ruvennut ilmenemään ongelmaa: modeemin hallintaa ei pääsee vasta ku virrat katkaisemalla ja käynnistämällä uusiksi,
välistä myöskää netti ei toimi eikä pääse hallintaan käsiksi, toimii vasta kun katkaisee virran ja käynnistää uusiksi.

Joten jäin tässä miettimään kuuluuko tä purki ollaki tällänen vai mikä tässä on?
ei taida uudempaa firmistäkään olla jolla voisi koettaa korjaa ongelmia.

Rupeanko kyselemään uutta purkkia vai lepyttelenkö modeemia pyhällä hengellä?
Hei dividead

Ei taida pyhällä hengellä lepyttely korjata tätä ongelmaa. Modeemissa näyttää olevan takuuta jäljellä. Takuuvaihdot onnistuu meidän kautta. Vika voi tosiaan jäädä modeemiin. Mikäli tämä on tilanne, vaihdamme modeemin tietenkin uuteen. Sinääsä ongelma kuulostaisi jäävän modeemiin, koska et pääse edes modeemin hallintaohjelmaan välillä.

Ota yhteyttä Vikapalveluumme, niin tutkitaan asiaa tarkemmin ja tehdään tarvittavat toimenpiteet.
Moi.

Uusi modeemi tuli mutta ei vielkää sitä palautus osoitetta vaikka se luvattiin txt.nä laittaa kun vikapalveluun soitin.

Uhraanko to pyhille hengille to vanhan laatikon vai postitanko sen teille jonnekin?
Hei Dividead,

Voit palauttaa laitteen asiakaspalautuksena osoitteeseen:

Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Toijala
Ei lie ole tullut tähän ongelmaan ratkaisua ? uudella laitteellahan ei ongelma poistu, itselläni myös samaa vikaa, laitteessa firmware: 1.12 TUN 0 ja zyxelin sivuilta löytyi yksi Fimware: 1.10 BKKO C0 18.3 2011 joka käsittääkseni vanhempi kuin omassa laitteessa oleva...?, eihän kinkkien Zyxel mikään laatupeli ole hintaansa nähden, itsellä nyt ei niin nuukaa ole kun satunnainen käyttö mutta viikottain tulee noita ongelmia: ei kytke vaikka modeemissa kaikki linkit ok..tosiaan kun buuttaa zyxelin niin sitten taas pelittää, no onneksi ei kuitenkaan jatkuvasti ja kun yhteys on päällä niin se sitten pysyy ettei vielä ainakaan silloin katko yhteyttä
Hei,

en aloittanut uutta ketjua, koska ongelmani lienee sama. Kun vaihdoin nettiliittymän Soneran valokuituun, pyysin modeemia mukaan. Ilmaiseksi sitä en saanut, mutta myyjä kertoi, että heillä on modeemi alennuksessa. Hän ei osannut sanoa mallinumeroa sitä kysyttäessä (ihmettelen) mutta kehui laitetta kuitenkin, joten päätin ottaa sen pakettiin mukaan.

Postista noudettaessa huomasin kyseessä olevan tämä surullisen kuuluisa ZyXEL:in malli. Valitettavasti liittymän aukaisuun oli sen verran aikaa, että 14 päivän palautusoikeus ehti jo umpeutua. Joka tapauksessa, tänään pätkäisi netti. Samalla tavalla kuin muillakin, modeemin valot paloivat normaalisti, yhteyttä vain ei ollut. Laatikon sammuttaminen auttoi, mutta minulle herää kysymys;

Jos tämä kappale osoittaa jatkossa yhtä loistavaa menestystä, kuin mallitoverinsa (eli pätkintää koko ajan), niin onko minulla oikeus vaatia Soneralta toista modeemimallia käyttöön? Vetoan tässä siihen, etten tiennyt mikä modeemimalli sieltä tulisi, kun tilaukseni tein. Jos olisin saanut tietää mallinumeron, olisin tietenkin googletellut sitä (tilausta tehtiin aluksi Soneran chatissa, joka btw ei ole nyt toiminnassa) jo siksikin, että näkisin onko luvattu alennus oikeasti sen mukainen : P Ensimmäisenä vastaan kuitenkin tulee valituksia mallin toimimattomuudesta, ja näihin nojaten olisi tämä yksilö minun osalta jäänyt Soneran hyllylle.
Hei jukkamasa ja Japero,

Kannattaa varmistaa että laitteessa on viimeisin ohjelmistoversio. Ohjelmistonpäivitys onnistuu sivujemme kautta soitteessa: http://sonera.fi/zyxel

Ohjelmiston voi ladata myös suoraan verkosta (HUOM! Tietokone täytyy olla kaapelilla yhdistettynä, kun modeemia päivitetään.):
P-870HN-51b IPv6, 1.00(AANH.0)
P-870HN-51b IPv4, 1.00(AANG.0)

Ohjelmistonpäivitykseen ja siihen liittyviin ongelmiin saa tarvittaessa apua Zyxelin tuen kautta.
ZyXEL-asiakastuki palvelee numerossa 09 4780 8411 (mpm/pvm), arkisin klo 10–16.

Mikäli yhteydessä esiintyy ongelmaa ja ohjelmisto on päivitetty, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Moi,

Mulla on ollut myös kyseisen mallin kanssa sama ongelma monta kuukautta, mutta sain aikaiseksi vasta nyt kysyä asiasta. Eli modeemin joutuu käynnistämään uudelleen monta kertaa viikossa, kun yhteys katkeaa.

Olen palauttanut modeemin tehdasasetuksiin ja asentanut uusimman firmwaren ohjeiden mukaisesti: ei vaikutusta. Vika on modeemissa, ei muualla. Susi mikä susi.

Modeemi on hankittu Soneralta ja takuuta on vielä jäljellä. Haluan uuden modeemin (eri merkin tai mallin tilalle).


Mihin otan yhteyttä, että saan uuden modeemin tilalle: Soneraan vai Zyxeliin - mitkä ovat yhteystiedot. En halua vikapalvelun yhteystietoja, koska asia on jo selvitetty, vika on modeemissa.
Hei jake2011,

Mikäli laite on yli vuoden vanha, niin suosittelen olemaan Zyxeliin yhteydessä.

Mikäli laite on alle vuoden vanha, niin takuuvaihto onnistuu vikapalvelumme kautta.
Takuuvaihdon yhteydessä tilalle tulee todennäköisimmin samaa mallia oleva laite. Meillä ei tällä hetkellä ole valikoimassa muita VDSL modeemeita.

Mikäli siis haluat ehdottomasti erimerkkisen tai mallisen laitteen, niin silloin se on hankittava erikseen.
Marko- kirjoitti:
Hei jake2011,

Mikäli laite on yli vuoden vanha, niin suosittelen olemaan Zyxeliin yhteydessä.

Mikäli siis haluat ehdottomasti erimerkkisen tai mallisen laitteen, niin silloin se on hankittava erikseen.


Jos oikein ymmärsin vastauksen, niin jos laite rikkoutuu ja se on yli vuoden vanha, joutuu itse ostamaan uuden laitteen - vai vaihtaako Zyxel automaattisesti laitteen uuteen ilmaiseksi?

Onko suomessa myytävissä VDSL-laitteissa sopivia soneran verkkoon ?

Toimiiko nämä? Ovat aika hintavia laitteita.
Telewell TW-EAV510 AC - langaton reititin, 4-porttinen kytkin, ADSL2/VDSL2 -modeemi
Asus DSL-N66U ADSL2+/VDSL2-modeemi
ZyXEL P-2812HNU-F1 Wireless-N300 ADSL2+/VDSL2-modeemi
Zyxel VMG8324-B10A ADSL2+/VDSL-modeemi
TW-EV901 VDSL2-modeemi
FRITZ!Box 3370

Onko väliä ADSL2+/VDSL2 - ADSL2+/VDSL : siis tuolla kakkosella (VDSL2)
Hei E-T-P,

Zyxelin tukisivuilla on seuraava teksti:
"Kaikilla ZyXEL-tuotteilla on vähintään kahden vuoden korjaamotakuu. Epäillessänne ZyXEL-laitetta vialliseksi ottakaa yhteyttä yllä oleviin tukinumeroihin tai sähköpostilla takuu@zyxel.fi."

Yllä olevan linkin kautta näet nuo muut yhteysnumerot jotka sivuilla on ilmoitettu.

Pääsääntöisesti VDSL yhteyksissä toimivat kaikki Suomen markkinoilla olevat VDSL2 modeemit.

Onko väliä ADSL2+/VDSL2 - ADSL2+/VDSL : siis tuolla kakkosella (VDSL2)

Epäilisin että tuon yhden modeemin kohdalla on 2 jäänyt vain pois. VDSL2 laitteita taitavat olla kaikki.
Hei,

tuote on alunperin jo päivitetty, eli ajantasalla se on, ja pätkäisee nettiä silti. Tuotteen ostin erikseen, eli se ei tullut nettiliittymän mukana. Ja pätkii, haluan tosiaan vaihtaa tämän mallin toiseen. Se kai onnistuu, kun tuote tosiaan hankittiin erikseen eikä paketin mukana. Samanlaista en halua ottaa.
Hei Japero,

Oletko ollut asiasta yhteydessä vielä vikapalvelun kanssa? Mahdollisesti ongelmat voivat johtua myös verkon puolelta eikä välttämättä itse laitteesta. Jos laitteessa on jokin vika, voidaan se vaihtaa takuuna uuteen. Kaupan purku enää 14vrk perumisajan jälkeen ole mahdollista laitteeseen joten suosittelen selvittämään asian vikapalvelun kanssa mistä pätkiminen oikein johtuu.

Vastaa