Skip to main content

Pää-ja lisäpostilaatikon salasanat

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Olen käynyt tekemässä uuden salasanan laajakaista liittymän sivuilla. Sanotaan että muita salasanoja eitarvita. Kun menen sähköpostiin kysyy salasanaa tehtyä sanaa se ei kuitenkaan hyväksy. Mihinä mulla mättää ????

Jussiiiiiit

5 kommenttia

  • October 14, 2013
Hei Jussit,

Sähköpostiin kirjaudutaan laajakaistaliittymän tunnuksella, tai jos kyseessä on lisäpostilaatikko, niin lisäpostilaatikon tunnuksella. Sonera tunnuksella et siis pääse sähköpostiin kirjautumaan.

  • October 15, 2013
Hei
Olenko noloo?? kun en löydä löydä kohtaa missä voi tehdä uuden salasanan sähköpostille. Ongelma tuli kun jokin virus täytti koko sähköpostin ja sieltä tuli uusi salasana jonka laitoin salasanaksi. Nyt en tiedä kuin pääposti- ja lisäpostilaatikon käyttäjä tunnukset . Kun menen laatikolle siellä kysytään salasanoja olen kokeillut montaa eri salasanaa Postiohjelma on Thunderbird

aina
Meilaaja
  • Meilaaja
  • October 15, 2013
Ohikulkijan kommentti

Joo, on sekavaa
Sivulla https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/ voi kirjautua
- Sonera Tunnuksella jolla pääsee käyttäjän omistamiin liittymiin
- Puhelinnumerolla matkapuhelin- ja nettitikkuliittymiin
- Laajakaista-asiakkaan/TV-asiakkaan tunnuksella sopimukseensa
Laajakaistaliittymän omistajalle voi olla useita sähköpostiosoitteita
Lisäpostilaatikon käyttäjä kirjautuu omalla tunnuksellaan ja salasanallaan

Kokaisin kirjautua omille sivuille lisäosoitteen käyttäjätunnuksella (ja salasanalla, joka siis on sen sähköpostiosoitteen salasana). Huomioita
- toisin kuin webbimailissa käyttäjätunnuksen paikalla ei sähköpostiosoite toimi
- tarjolla on mm. valinnat

  • Vaihda salasana
    Kirjoitetaan salasana ja kaksi kertaa uusi salasana
    Tätä salasanaa tulee tämän jälkeen käyttää postia luettaessa
  • Salasana matkapuhelimeesi
    Voit kirjata matkapuhelinnumeron johon voi pyytää salasanan tekstiviestillä
  • Laskuarkisto
    Ei toimi lisäosoitteelle, kehottaa käyttämään Sonera Tunnusta
  • Maksuaikaa laskullesi
    Ei toimi lisäosoitteelle, kehottaa käyttämään Sonera Tunnusta

  • Uudistuneet toimitusehdot
    Ei toimi


Sonera-tunnuksen salasana ei ole sähköpostin salasana eikä Sonera-tunnus liittymien käyttäjätunnus, vaikka Sonera-tunnuksella tunnuksen henkilön omistamia eri liittymiä pääseekin käsittelemään.(siinä määrin kuin käsittely Omilla Sivuilla toimii, ainakaan ymmärrettävästi)

aina
Meilaaja
  • Meilaaja
  • October 15, 2013
Ohikulkija jatkaa pohtimista

Siiskö että joku ehdotti sähköpostissa että muuttaisit sähköpostin salasanasi tietyksi ja niin teit.
Nyt tuo asettamasi uusi salasana ei toimi, eikä entinen. Ehkä se joku on puolestaan saanut salasanan vaihdetuksi sellaiseksi jota et tunne.

Nyt sinun pitäisi saada Sonera vakuutetuksi, että olet liittymän laillinen omistaja (etkä esim hänen riitautunut puolisonsa tai se joku kiusantekijä) jolle tunnistautumistietoja voi antaa

  • October 15, 2013
Hei Jussit,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin saadaan nuo sähköpostilaatikoiden salasanat lähetettyä sinulle uudelleen.