Skip to main content

Pätkii

  • December 11, 2014
  • 9 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Voiko teknisessä asiakaspalvelussa joku tarkastaa onko laajakaistani pätkinyt?

Silloin tällöin nettipelissä liittymä katkeaa siten että modeemista häviää internet-valo ja adsl-valo alkaa vilkkumaan. Netti löytyy vasta kun modeemin käyttää pois päältä....(Onkohan tuo liittymänne mukana tullut modeemi susi?)

9 kommenttia

  • November 1, 2012
Hei juusotaavi,

miten usein näitä mainitsemiasi katkoksia on? Katsoin liittymääsi ja siellä ei ole verkon puolelta mitään hälyyttävää pätkimistä havaittavissa. Kaksi pätkäisyä parin päivän ajalta. Meillepäin näkyy katkoksena myös se, kun itse katkaiset modeemista virran tai irroitat puhelinjohdon seinästä. Voin halutessasi säätää liittymääsi hieman ja voimme sitten katsoa vaikuttaako se asiaan.

  • November 8, 2012
No jätin asian sikseen ja vaihdoin modeemin. Toimi hyvin ja netti pätki kerran viikon aikana. Tänään laitteet riemastuivat ja ensin ei kytkenyt millään laitteella ja kun alkoi yhdistämään niin kättelee enää 4500/1000. Alkuun netti toimi kuin unelma ja yhtäkkiä alkoi satunnainen pätkiminen. Välillä saa takaisin kun sammuttaa modeemin ja välillä pätkii pidempään.

Onkohan verkossa jotain töitä jotka vaikuttavat tähän? Alkuun kun netti toimi täydellä nopeudella kuin ajatus.

  • November 8, 2012
Hei juusotaavi

En usko, että verkon puolella tehdään toistuvasti huoltotöitä. Tarkistin liittymäsi tilan. Linja-arvot näyttävät hieman huonoilta. Yhteys näyttää myös katkeilleen tänään.

Vaihdoitko samalla puhelinjohdon, kun vaihdoit modeemia? Onko puhelinjohto alle 2m?

Jos olet testannut puhelinjohdon, tee pätkimisestä/hidastelusta vikailmoitus. En usko että vika jää modeemiin, koska olet vaihtanut sen jo kerran. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla Vikapalveluumme 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemällä asiasta palvelupyynnön, niin me ottamme yhteyttä sinuun.

Jotain häikkää yhteydessä tuntuu olevan. Vikailmoituksen kautta asia saadaan ratkaistua!

  • December 14, 2012
Nopeutta seurailtu taas korjauksen jäljiltä... Modeemi kättelee 5120/637. Nopeustesti heittele: viive 20-80ms, latausnopeus 1-4,3mbit/s lähetys 0,2-0,5mbit/s.

Ymmärrän kyllä että vähintään 1/3 max nopeudesta, mutta pitäisikö modeemin edes kätellä 8/1?

Kämppään muuttaessa homma toimi kuin junan vessa, mutta syksyn edetessä alkoi yhteys tökkimään...joku kaappi veden vallassa?

  • December 17, 2012
Hei juusotaavi

Harmi, että ongelmat ovat jatkuneet.

Nopeutta on rajattu, koska linja on todettu huonokuntoiseksi. Nopeutta rajataan, jotta yhteys pysyisi vakaana ja tasaisena. 1/3 on tosiaan miniminopeus. Tietenkin pyrimme tarjoamaan asiakkaille parhaan mahdollisen yhteyden. Mikäli nopeus heittelee edelleen, tee asiasta uusi vikailmoitus.

juusotaavi kirjoitti:

Kämppään muuttaessa homma toimi kuin junan vessa, mutta syksyn edetessä alkoi yhteys tökkimään...joku kaappi veden vallassa?


En usko, että kyse on mistään tällaisesta. Linja on kohtuu pitkä ja huonossa kunnossa. Vikailmoituksen kautta asiaa voidaan tutkia vielä. Toivotaan, että nopeus saadaan palautettua ja ongelma saadaan korjattua.

  • December 17, 2012
Eli ongelma on ollut alusta lähtien jo teillä tiedossa. Tätä ei tietty asiakkaille kerrottu saati korjattu. Onko tässä nyt mitään millä voi asiaa parantaa/edistää? Mitä hyötyä vikailmoituksesta on jos linjan kunto on jo tiedossa, vai vedättekö uudet piuhat?

  • December 17, 2012
Ongelma tuli meidän tietoisuuteen vasta siinä vaiheessa, kun asentaja kävi mittaamassa linjaa jättämälläsi vikailmoituksella. Mikäli vika jää esim. maakaapeliin, näin talvella niitä on vaikea uusia. Voi olla mahdollista, että tämän hetkinen nopeus on maksimi mitä voimme tarjota. Vikailmoitus kannattaa jättää, jotta nopeus saadaan pysymään tasaisempana. Vikahan ei ole suoranaisesti korjaantunut. Pätkiminen on loppunut, mutta nopeus heittelee edelleen. Mittaamasi 1M jää melko alhaiseksi.

  • April 10, 2013
Olenpa tässä nyt tuota nettiä seuraillut ja välistä tuntuu pätkivän yhteyttä, mutta en osaa sanoa mistä johtuu. Liekö nyt se huonohko kaapeli kiinteistöön? Välistä pysyy viikonkin netti päällä ja vasta sitten pätkii yhtenä päivänä.

Onko parannuksia verkkoon tulossa alueellamme? Lisäksi hieman kiinnostaisi mitä vaihtoehtoja olisi taloyhtiölaajakaistaksi vai onko mitään? (Taloyhtiön hallituksen kokoukset lähestyy.)

  • April 11, 2013
Hei juusotaavi

Todennäköisesti ongelma johtuu huonosta verkosta. Asentaja on todennut verkon huonokuntoiseksi edellisellä vikailmoituksella.

Taloyhtiö voi pyytää meiltä tarjouksen esim. valokuituun liittymisestä. Tarkempaa tietoa löydät täältä: http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/talo ... oyhtioille