Soneran netti pätkii nykyään jatkuvasti. Toisille sivuille netti yhdistyy normaalisti, mutta toisille ei pääse 2-10 minuuttiin. Äsken katkesi yhteys Soneran Omat Sivut -palveluun ja muutenkin koko päivän ovat jotkut sivustot olleet päällä ja pois ihan muutaman minuutin välein.
20 megaisella yhteydellä Turussa ei luulisi olevan tällaisia ongelmia. Joskus muinoin kun asustelin saaristossa, niin liittymäni oli luotettavampi, vaikka asian pitäisi melkein olla päinvastoin. Onko jotain parannusta luvassa?
Sivu 1 / 1
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on aiheeseen ohjeita otsikoilla ADSL-yhteys pätkii ja ADSL-yhteys hidastelee.
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata tarkemmin. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hups, unohtuipa tämän ketjun seuraaminen, mutta tänään pätki niin kovasti taas, että teki mieli tulla tänne. Elikkä onko tuo asiakasnumero sama kuin palvelusopimuksessa oleva Liittymänumero? Vaiko se numerosarja kyseisen lappusen vasemmassa yläreunassa?
Asiakaskasnumero näkyy Soneralta tulleessa laajakaista- tai matkapuhelinlaskussa. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 333123456.
Asiakasnumero päivitetty tietoihin!
Mazena kirjoitti: Soneran netti pätkii nykyään jatkuvasti. Toisille sivuille netti yhdistyy normaalisti, mutta toisille ei pääse 2-10 minuuttiin. Äsken katkesi yhteys Soneran Omat Sivut -palveluun ja muutenkin koko päivän ovat jotkut sivustot olleet päällä ja pois ihan muutaman minuutin välein.
20 megaisella yhteydellä Turussa ei luulisi olevan tällaisia ongelmia. Joskus muinoin kun asustelin saaristossa, niin liittymäni oli luotettavampi, vaikka asian pitäisi melkein olla päinvastoin. Onko jotain parannusta luvassa?
samoin meillä, tilasimme myös sonera nettiTV;n ja sen jälkeen kaikki sekaisin. Pääset nettiin pariksi minuutiksi kerrallaan ja taas poikki. asiakasnumerolla. 1012xxxxxx voisi joku siellä Sonerassa korjata. Olemme jo ajatelleet lopettaa ja vaihtaa vaikkapa saunalahteen jos tämä ei ala toimia. Kurjaa kun työt katkeaa minuuttien välein!!!!
Mazena: ADSL-modeemisi on tällä hetkellä muodostanut kohtuullisen hyvän yhteyden. Yhteyden kaistanleveyden perusteella maksiminopeudet ovat noin 17/1 Mbit/s. Liikenteestä on hyvin pieni osa virheellistä, mikä viittaa siihen ettei yhteys ole ainakaan lyhyehkön tarkkailujakson aikana katkonut.
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on artikkeli otsikolla ADSL-yhteys pätkii. Siinä neuvotaan mitä on kotikonstein tehtävissä katkovalle yhteydelle. Jos katkomisen syy jää verkon puolelle, sitä eivät tietenkään liittymän käyttäjän toimet korjaa, vaan korjaus suoritetaan Soneran toimesta. Ennen vikailmoituksen tekemistä yhteyttä tulisi kuitenkin testata toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, jotta varmistuu ettei vika jää niihin.
Ohjeet ja vinkit - sivuilla on artikkeli otsikolla ADSL-yhteys pätkii. Siinä neuvotaan mitä on kotikonstein tehtävissä katkovalle yhteydelle. Jos katkomisen syy jää verkon puolelle, sitä eivät tietenkään liittymän käyttäjän toimet korjaa, vaan korjaus suoritetaan Soneran toimesta. Ennen vikailmoituksen tekemistä yhteyttä tulisi kuitenkin testata toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla, jotta varmistuu ettei vika jää niihin.
aviti: ADSL-liittymässäsi on tällä hetkellä modeemi verkossa, mutta modeemi käyttää yhteyteen ADSL-standardia ANSI T1.413. Tästä syystä yhteyden nopeus jää noin 8/1 Mbit/s tasolle. Kun Koti TV on käytössä, saattaa se viedä käytössä olevan kaistan lähes kokonaan, ja toisaalta yhteyden käyttäminen tietokoneella aiheuttaa hyvin herkästi katkoksen Koti TV:n toimintaan.
Jotta Koti TV:llä olisi mahdollisuus toimia ja muutenkin yhteyden kapasiteetti olisi kokonaan käytössä, tulee modeemin käyttää ADSL 2+ yhteyttä. Modeemin käyttämä ADSL-standardi on määriteltävissä modeemin hallinnan kautta. Ohjeet modeemin käyttöohjesta tai esimerkiksi laitteen maahantuojan tuen kautta. Myös modeemin resetointi (Reset-painike) saattaa auttaa, mutta resetoinnin yhteydessä nollaantuvat yleensä myös kaikki modeemille itse tallennetut asetukset, kuten esimerkiksi mahdollinen wlan-verkon salaus, sillä resetointi palauttaa laitteen tehdasasetuksille.
Jotta Koti TV:llä olisi mahdollisuus toimia ja muutenkin yhteyden kapasiteetti olisi kokonaan käytössä, tulee modeemin käyttää ADSL 2+ yhteyttä. Modeemin käyttämä ADSL-standardi on määriteltävissä modeemin hallinnan kautta. Ohjeet modeemin käyttöohjesta tai esimerkiksi laitteen maahantuojan tuen kautta. Myös modeemin resetointi (Reset-painike) saattaa auttaa, mutta resetoinnin yhteydessä nollaantuvat yleensä myös kaikki modeemille itse tallennetut asetukset, kuten esimerkiksi mahdollinen wlan-verkon salaus, sillä resetointi palauttaa laitteen tehdasasetuksille.
Tapio kirjoitti: aviti: ADSL-liittymässäsi on tällä hetkellä modeemi verkossa, mutta modeemi käyttää yhteyteen ADSL-standardia ANSI T1.413. Tästä syystä yhteyden nopeus jää noin 8/1 Mbit/s tasolle. Kun Koti TV on käytössä, saattaa se viedä käytössä olevan kaistan lähes kokonaan, ja toisaalta yhteyden käyttäminen tietokoneella aiheuttaa hyvin herkästi katkoksen Koti TV:n toimintaan.
Jotta Koti TV:llä olisi mahdollisuus toimia ja muutenkin yhteyden kapasiteetti olisi kokonaan käytössä, tulee modeemin käyttää ADSL 2+ yhteyttä. Modeemin käyttämä ADSL-standardi on määriteltävissä modeemin hallinnan kautta. Ohjeet modeemin käyttöohjesta tai esimerkiksi laitteen maahantuojan tuen kautta. Myös modeemin resetointi (Reset-painike) saattaa auttaa, mutta resetoinnin yhteydessä nollaantuvat yleensä myös kaikki modeemille itse tallennetut asetukset, kuten esimerkiksi mahdollinen wlan-verkon salaus, sillä resetointi palauttaa laitteen tehdasasetuksille.
Olemme koittaneet kaikkea tätä sekä ostaneet uuden modeemin, pätkiminen jatkuu kaikilla koneilla, myös kannettavilla. Pyydetään ottamaan yhteyttä verkonvalvojaan ja tulee ilmoitus ettei vikaa voi itse korjata?????? Kuinkas jatketaan?
aviti kirjoitti: Olemme koittaneet kaikkea tätä sekä ostaneet uuden modeemin, pätkiminen jatkuu kaikilla koneilla, myös kannettavilla. Pyydetään ottamaan yhteyttä verkonvalvojaan ja tulee ilmoitus ettei vikaa voi itse korjata?????? Kuinkas jatketaan? =)
Tee liittymästä vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Kirjautuminen lomakkeelle laajakaistaliittymän tunnuksilla. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voit kirjoittaa lyhyesti miten vika ilmenee ja miten yhteyttä on testattu. Se ainakin kannattaa mainita että liittymässä on testattu kahta eri ADSL-modeemia ja että katkominen vaikuttaa kaikkiin käytössä olevin tietokoneisiin.
Lomake menee Vikapalvelun käsittelyyn ja sitä kautta ADSL-yhteyden ongelma pääsee tutkittavaksi.
Tapio kirjoitti: [quote="aviti":756jtqav]Olemme koittaneet kaikkea tätä sekä ostaneet uuden modeemin, pätkiminen jatkuu kaikilla koneilla, myös kannettavilla. Pyydetään ottamaan yhteyttä verkonvalvojaan ja tulee ilmoitus ettei vikaa voi itse korjata?????? Kuinkas jatketaan? =)
Tee liittymästä vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Kirjautuminen lomakkeelle laajakaistaliittymän tunnuksilla. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voit kirjoittaa lyhyesti miten vika ilmenee ja miten yhteyttä on testattu. Se ainakin kannattaa mainita että liittymässä on testattu kahta eri ADSL-modeemia ja että katkominen vaikuttaa kaikkiin käytössä olevin tietokoneisiin.
Lomake menee Vikapalvelun käsittelyyn ja sitä kautta ADSL-yhteyden ongelma pääsee tutkittavaksi.[/quote:756jtqav]
Kiitos! Kokeillaan josko joku tulee auttamaan.
Tapio kirjoitti: [quote="aviti":ge7vs4zi]Olemme koittaneet kaikkea tätä sekä ostaneet uuden modeemin, pätkiminen jatkuu kaikilla koneilla, myös kannettavilla. Pyydetään ottamaan yhteyttä verkonvalvojaan ja tulee ilmoitus ettei vikaa voi itse korjata?????? Kuinkas jatketaan? =)
Tee liittymästä vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Kirjautuminen lomakkeelle laajakaistaliittymän tunnuksilla. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voit kirjoittaa lyhyesti miten vika ilmenee ja miten yhteyttä on testattu. Se ainakin kannattaa mainita että liittymässä on testattu kahta eri ADSL-modeemia ja että katkominen vaikuttaa kaikkiin käytössä olevin tietokoneisiin.
Lomake menee Vikapalvelun käsittelyyn ja sitä kautta ADSL-yhteyden ongelma pääsee tutkittavaksi.[/quote:ge7vs4zi]
Ei tunnu auttavan Soneran palvelu tälläkään tavoin! Koneemme ilmoitetaan toimivan "ainakin tällä hetkellä'" mutta ei huomioida sitä että sammuilee ja pätkii koko ajan. Soitimme Elisaan ja he lupasivat auttaa ja asentaa meille heidän laajakaistansa ja koti-tv;n kuinka nyt siis pääsemme irti Soneran tekemästä sopimuksesta koska se ei ole toiminut alkujaankaan?
juu sonera koti tv palvelu 24m/1M ollut kuukauden päivät käytössä ja voi laskea yhden käden sormilla päivät jolloin yhteys ei olisi katkennut ollenkaan!!! Pätkii koko ajan ja välillä saa yhteyttää nettiin ollenkaan. Vikapalveluun ollaan oltu yhteydessä ja asiakastukeen monta monta kertaa mutta mikään ei tunnu auttavan....ovat vaihtaneet kuparia ym..........sapettaa moinen touhu...sonera myy jotain mitä ei voi toimittaaa!!!!!!!!! ja sitten kompensaatioksi tarjotaan 10€ ja jos se kelpaa niin pitää kirjoittaa kirje reklamaatiosta isoille pomoille joita tuskin vähät kiinnostaa nämä tavallisten pulliaisten ongelmat.... ja on sekin vielä kumma kun asutaan soneran verkko alueella ja verkko tökkiii koko ajan, ja kun kilpailijan yhteys toimi moitteettomasti....
aviti: ADSL-liittymästäsi ei ole tehty vikailmoitusta. Voit tehdä sen Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Sinuun otetaan lomakkeen perusteella Vikapalvelusta yhteyttä.
Minullakin oli pätkimistä nopeuden noston ja kotiTVn hankkimisen jälkeen. Aina iltaisin alkoi pätkiminen noin minuutiksi. Käytti yhteyttä mikä laite tahansa. Meinasi jo hermo mennä modeemin asetusten kanssa kun en saanut edes vci -parametriä oikeaski ilman yhteyden häviämistä.
Kunnes älysin katsoa modeemin valmistajan, tp-linkin, sivuilta päivityksiä ja asensin ne. Ja kas, arvot sai kohdilleen ja pätkiminen loppui. Päivityksissä luvattiin parannusta mm. dhcp (mikä sitten onkaan) asioihin ja iltaan keskittynyt pätkiminen varmaan johtui siitä että käytin nettiä vain iltaisin...
Kunnes älysin katsoa modeemin valmistajan, tp-linkin, sivuilta päivityksiä ja asensin ne. Ja kas, arvot sai kohdilleen ja pätkiminen loppui. Päivityksissä luvattiin parannusta mm. dhcp (mikä sitten onkaan) asioihin ja iltaan keskittynyt pätkiminen varmaan johtui siitä että käytin nettiä vain iltaisin...
Hei!
Lainaan tätä ketjua kun näyttää olevan samanmoiset ongelmat monella muulla. Eli itellä pätkii laajakaista tosi tiheään. Ongelma on vain pahentunut tässä viimeisten parin viikon aikana. Alkoi silleen, että pätki silloin tällöin(muutaman kerran viikossa), ja pahentunut nyt silleen että pätkii jopa muutaman minsan välein siitä kun yhteys on taas pystyssä. Modeemina Telewell ea501 ja siinä sammuu ainakin Internet valo kun pätkäisee(ja selaimella kun katsoo pätkimisen aikana niin lukee ADSL-tilana tyyliin Linja kadonnut tjsp). Olisi kiva kuulla missä on vika?
edit. Ja vika siis ilmenee yhtäaikaa niin läppärillä, pöytäkoneella kuin pleikkarillakin.
Lainaan tätä ketjua kun näyttää olevan samanmoiset ongelmat monella muulla. Eli itellä pätkii laajakaista tosi tiheään. Ongelma on vain pahentunut tässä viimeisten parin viikon aikana. Alkoi silleen, että pätki silloin tällöin(muutaman kerran viikossa), ja pahentunut nyt silleen että pätkii jopa muutaman minsan välein siitä kun yhteys on taas pystyssä. Modeemina Telewell ea501 ja siinä sammuu ainakin Internet valo kun pätkäisee(ja selaimella kun katsoo pätkimisen aikana niin lukee ADSL-tilana tyyliin Linja kadonnut tjsp). Olisi kiva kuulla missä on vika?
edit. Ja vika siis ilmenee yhtäaikaa niin läppärillä, pöytäkoneella kuin pleikkarillakin.
Ajsarja: ADSL-modeemisi ja -keskittimen välinen yhteys on muosostunut melko vaatimattomilla nopeuksilla (noin 4000/500 kbit/s) ja laitteiden välisessä liikenteessä on virheitä. Kun ongelma on ADSL-modeemin ja -keskittimen välisessä yhteydessä, olisi seuraavista toimenpiteistä huomattava apu vian syyn rajaamiseen:
1. Jos ADSL-modeemin ja puhelinpistokkeen välissä on jatkojohto, poista se käytöstä. Modeemin kuuluu olla kytketty yhdellä kaapelilla suoraan puhelinpistokkeeseen.
2. Testaa toisella ADSL-kaapelilla. Huono kontakti johdon ja liittimen välillä voi hidastaa yhteyttä ja lisätä virhetä liikenteeseen.
3. Testaa toisesesta puhelinpistokkeesta, jos asunnossa pistokkeita useampi kuin yksi. Näin paljastuu mahdollinen huono kytkentä puhelinkaapeleiden haaroituksessa asunnon sisällä.
4. Jos käytössä lankapuhelin, ota lankapuhelin/puhelimet ja mahdolliset muut puhelinlinjaa käyttävät laitteet pois linjoilta (eli kaapeli irti seinästä) ja testaa ADSL-yhteyden nopeus. Muut laitteet kuin ADSL-modeemi tulee olla kytketynä puhelinlinjaan häiriösuodattimen kautta.
5. Testaa toisella ADSL-modeemilla. Modeemi on yhteyden kannalta erittäin tärkeä tekjiä. Vaikka modeemi olisi ennen toiminut moitteetta ja vaikka modeemi olisi uudehko, toisella modeemilla testaaminen on silti tarpeen.
Kun syy hidasteluun tai katkomiseen on ADSL-yhteydessä - eikä esimerkiksi tietokoneen hidastelua - ovat kotikonstit testattu yllä olevan listan läpi käynnin jälkeen. Ellei vikaa löytynyt, on Soneran vuoro etsiä vikaa verkon puolelta eli liittymästä pitäisi tehdä vikailmoitus.
1. Jos ADSL-modeemin ja puhelinpistokkeen välissä on jatkojohto, poista se käytöstä. Modeemin kuuluu olla kytketty yhdellä kaapelilla suoraan puhelinpistokkeeseen.
2. Testaa toisella ADSL-kaapelilla. Huono kontakti johdon ja liittimen välillä voi hidastaa yhteyttä ja lisätä virhetä liikenteeseen.
3. Testaa toisesesta puhelinpistokkeesta, jos asunnossa pistokkeita useampi kuin yksi. Näin paljastuu mahdollinen huono kytkentä puhelinkaapeleiden haaroituksessa asunnon sisällä.
4. Jos käytössä lankapuhelin, ota lankapuhelin/puhelimet ja mahdolliset muut puhelinlinjaa käyttävät laitteet pois linjoilta (eli kaapeli irti seinästä) ja testaa ADSL-yhteyden nopeus. Muut laitteet kuin ADSL-modeemi tulee olla kytketynä puhelinlinjaan häiriösuodattimen kautta.
5. Testaa toisella ADSL-modeemilla. Modeemi on yhteyden kannalta erittäin tärkeä tekjiä. Vaikka modeemi olisi ennen toiminut moitteetta ja vaikka modeemi olisi uudehko, toisella modeemilla testaaminen on silti tarpeen.
Kun syy hidasteluun tai katkomiseen on ADSL-yhteydessä - eikä esimerkiksi tietokoneen hidastelua - ovat kotikonstit testattu yllä olevan listan läpi käynnin jälkeen. Ellei vikaa löytynyt, on Soneran vuoro etsiä vikaa verkon puolelta eli liittymästä pitäisi tehdä vikailmoitus.
moro,
meillä tämä ongelma on ollut päällä jo vuosia täällä Kemin kulmilla. Soneran porukat eivät jotenkin älyä ollenkaan näitä 30 sek---3 tunnin katkoja. Kun perjantaina illalla soitat, kun olet painanut koulutusmatskua pari tuntia ja kaiki häipyy, että onglema on, niin vastataan jotakin älytöntä että tarkista johdot yms. täysin tarpeetonta, jonka jokainen joka vähänkin aikaa netin ääressä viettäny tietää. Ja sitten sanotaan että maanantaina mies käy tsekkaan tilanteen ja jos kaikki on kunnossa niin tulee satasen lasku. Miksi h..vetissa! Siihen mennessä yhteys on palannut monta kertaa ja katkennut myös. Vastikään kävin paikallisessa Soneran toimistossa ja antoivat viikonlopuksi 10 kertaa nopeamman modeemin (100Mb). Ja samalla tavalla pätki ja samalla tavalla hidasteli. Pyysin yhteystietoa jollekin myyntihemmolle jotta olisin vaatinut alennusta maksuun mutta eipä sitä saanut. Jos joku tietää kelle vaateet alemmasta hinnasta voi lähettää, kun ei tätä soneran porukat saa kuntoon, niin pistäkää ihmeessä viestiä. Kuluttaja-asiamieshän tässä mielessä jo pyörii. Suurin ongelmahan meidän ympyröissä on se, että vaimo opettaa osan ajasta netissä ja näiden kotinettiongelmien vuoksi hän joutuu istumaan aika useita iltoja työpaikallaan vaikka periaatteessa työ voisi hoitaa kotoa. Olisiko jopa soneralaisilla kannanottoa?
meillä tämä ongelma on ollut päällä jo vuosia täällä Kemin kulmilla. Soneran porukat eivät jotenkin älyä ollenkaan näitä 30 sek---3 tunnin katkoja. Kun perjantaina illalla soitat, kun olet painanut koulutusmatskua pari tuntia ja kaiki häipyy, että onglema on, niin vastataan jotakin älytöntä että tarkista johdot yms. täysin tarpeetonta, jonka jokainen joka vähänkin aikaa netin ääressä viettäny tietää. Ja sitten sanotaan että maanantaina mies käy tsekkaan tilanteen ja jos kaikki on kunnossa niin tulee satasen lasku. Miksi h..vetissa! Siihen mennessä yhteys on palannut monta kertaa ja katkennut myös. Vastikään kävin paikallisessa Soneran toimistossa ja antoivat viikonlopuksi 10 kertaa nopeamman modeemin (100Mb). Ja samalla tavalla pätki ja samalla tavalla hidasteli. Pyysin yhteystietoa jollekin myyntihemmolle jotta olisin vaatinut alennusta maksuun mutta eipä sitä saanut. Jos joku tietää kelle vaateet alemmasta hinnasta voi lähettää, kun ei tätä soneran porukat saa kuntoon, niin pistäkää ihmeessä viestiä. Kuluttaja-asiamieshän tässä mielessä jo pyörii. Suurin ongelmahan meidän ympyröissä on se, että vaimo opettaa osan ajasta netissä ja näiden kotinettiongelmien vuoksi hän joutuu istumaan aika useita iltoja työpaikallaan vaikka periaatteessa työ voisi hoitaa kotoa. Olisiko jopa soneralaisilla kannanottoa?
lamser kirjoitti: Olisiko jopa soneralaisilla kannanottoa?
Verkon puolesta yhteyden pitäisi toimia koko ajan. Verkkoihin pätee kuitenkin sama totuus kuin muuhunkin ihmisen rakentamaan tekniikkaan, eli se että täysin 100% varmaa toimintaa aina ja koko ajan ei voi täydellä varmuudella luvata. Tähän kuitenkin pyritään.
Soneran verkosta johtuvien laajakaistayhteyden ongelmien suhteen ohje käyttäjälle on että tee liittymästä vikailmoitus. Kaapeleiden tarkistaminen ja modeemin ym. verkkolaitteiden buuttaus mainitaan aina, jotta asentajan ei tarvitse tulla asikkaan luokse toteamaan että modeemi oli jumissa tai että jatkojohto vaimensi signaalia.
Tapio kirjoitti: Ajsarja: ADSL-modeemisi ja -keskittimen välinen yhteys on muosostunut melko vaatimattomilla nopeuksilla (noin 4000/500 kbit/s) ja laitteiden välisessä liikenteessä on virheitä. Kun ongelma on ADSL-modeemin ja -keskittimen välisessä yhteydessä, olisi seuraavista toimenpiteistä huomattava apu vian syyn rajaamiseen:
1. Jos ADSL-modeemin ja puhelinpistokkeen välissä on jatkojohto, poista se käytöstä. Modeemin kuuluu olla kytketty yhdellä kaapelilla suoraan puhelinpistokkeeseen.
2. Testaa toisella ADSL-kaapelilla. Huono kontakti johdon ja liittimen välillä voi hidastaa yhteyttä ja lisätä virhetä liikenteeseen.
3. Testaa toisesesta puhelinpistokkeesta, jos asunnossa pistokkeita useampi kuin yksi. Näin paljastuu mahdollinen huono kytkentä puhelinkaapeleiden haaroituksessa asunnon sisällä.
4. Jos käytössä lankapuhelin, ota lankapuhelin/puhelimet ja mahdolliset muut puhelinlinjaa käyttävät laitteet pois linjoilta (eli kaapeli irti seinästä) ja testaa ADSL-yhteyden nopeus. Muut laitteet kuin ADSL-modeemi tulee olla kytketynä puhelinlinjaan häiriösuodattimen kautta.
5. Testaa toisella ADSL-modeemilla. Modeemi on yhteyden kannalta erittäin tärkeä tekjiä. Vaikka modeemi olisi ennen toiminut moitteetta ja vaikka modeemi olisi uudehko, toisella modeemilla testaaminen on silti tarpeen.
Kun syy hidasteluun tai katkomiseen on ADSL-yhteydessä - eikä esimerkiksi tietokoneen hidastelua - ovat kotikonstit testattu yllä olevan listan läpi käynnin jälkeen. Ellei vikaa löytynyt, on Soneran vuoro etsiä vikaa verkon puolelta eli liittymästä pitäisi tehdä vikailmoitus.
Voisitko tarkistaa nyt yhteyden sieltäpäin, kun vaihdoin johdon + laitoin modeemin talossa ns. juuripaikalle. Seuraavaksi kokeilen toisella motukalla, jos ei vieläkään pelaa oikein.
Ajsarja kirjoitti: Voisitko tarkistaa nyt yhteyden sieltäpäin, kun vaihdoin johdon + laitoin modeemin talossa ns. juuripaikalle. Seuraavaksi kokeilen toisella motukalla, jos ei vieläkään pelaa oikein.
Tällä hetkellä ADSL-modeemin ja -keskittimen välinen kättelynopeus on 4704/448. Saattaa olla hieman parantunut edellisestä mittauksesta.
Tekee mieli vähän heittää Tapiolle tuosta ihmisten valmistamasta tekniikasta...Jos mulla auto toimisi samalla tavalla kuin tää soneran netti, huoltomiehiä pitäisi olla työpaikamatkan varrella muutaman kilometrin välein eikä perille pääsy olisi sittekään varma. Eli toiset osaa toiset ei. Ilmoitelkaa soneralaiset mistä voi vaatia korvausta toimimattomasta tekniikasta.
lamser kirjoitti: Tekee mieli vähän heittää Tapiolle tuosta ihmisten valmistamasta tekniikasta...Jos mulla auto toimisi samalla tavalla kuin tää soneran netti, huoltomiehiä pitäisi olla työpaikamatkan varrella muutaman kilometrin välein eikä perille pääsy olisi sittekään varma. Eli toiset osaa toiset ei. Ilmoitelkaa soneralaiset mistä voi vaatia korvausta toimimattomasta tekniikasta.
Valituksia voi tehdä kuluttajavirastolle: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/pu ... _internet/
lamser kirjoitti: Ilmoitelkaa soneralaiset mistä voi vaatia korvausta toimimattomasta tekniikasta.
Jos laajakaistaliittymääsi ei siitä tehdyistä vikailmoituksista huolimatta ole saatu toimivaksi, voit reklamoida kirjallisesti Asiakaspalveluun Omilta sivuilta löytyvällä palvelupyyntölomakkeella. Lomakkeella ei ole omaa valintaa reklamaatioille, mutta valinta Laskutus osuu lähelle. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voi vapaamuotoisesti kirjoittaa mistä on kyse.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.