Skip to main content

Pätkiminen alkoi taas (Rovaniemi)

  • December 11, 2014
  • 17 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Pari kuukautta tätä "rauhaa" taas kesti ja jälleen alkoi tämä lakkaamaton pätkiminen. Noin 15-20min välein netti tipahtaa alas n. 2min ajaksi ja nousee taas hetkeksi. Jatkunut nyt kolmatta päivää, joten lienee aika tehdä jälleen vikailmoa. Uusi firmaware on modeemiin ajettu jokunen kuukausi sitten, mutta nyt ollaan taas samassa tilanteessa.

Tämä siis Rovaniemen alueella, 100Mbit extra-liittymä. Liekkö muilla Rovaniemellä samaa ongelmaa?

17 kommenttia

  • July 22, 2013
Hei Widiar,

Mikäli yhteydessä on vielä ongelmaa niin kannattaa tuo vikailmoitus tehdä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • July 27, 2013
Täällä päin Rovaniemeä on myöskin alkanut nyt tällä viikolla 100 Mb/s kaapelinetti pätkimään. Netti katkeaa muutaman kerran tuntia kohti ja palaa sitten takaisin muutaman minuutin jälkeen.

  • July 30, 2013
Hei Perala

Rovaniemen Vennivaaran alueella on ollut yleistä vikaa kaapelinetissä mutta se on nyt korjattu! Jos vika jatkuu niin kannattaa modeemilaite käynnistää uudestaan ja tarvittaessa palauttaa tehdas-asetukset. Olettaen että asut Vennivaaran alueella :)

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.

  • August 19, 2013
Vaikka en Vennivaarassa asukkaan, niin netti alkoi toimimaan taas jonkin aikaa. Nyt se on taas tosin alkanut pätkimään, joka haittaa aika pahasti sen käyttöä.

  • August 19, 2013
Hei Perala,

Lisäätkö asiakasnumerosi tietoihisi, kuten Antti- ohjeisti, niin voimme tarkistaa liittymäsi tilannetta.

  • November 5, 2013
Terve,

Tein eilen vikailmoituksen koskien 100/5 kaapelilaajakaistaani.Vikailmoitusta jättäessäni sain lisäinformaation alueellisesta viasta.

Onko teillä aikahaarukkaa asian hoitumiselle?

Saamani tekstiviesti "Vika korjataan kahden työpäivän aikana" ei kerro totuutta.

  • November 5, 2013
Hei pelikaa10

Vilkaisin vikailmoitustasi ja viankorjaus on siirtynyt asentajalle. Tarkkaa viankorjausaikaa en valitettavasti osaa sanoa mutta saamasi tekstiviesti kertoo aikahaarukan korjauksen suhteen. Ilmoitamme sinulle kyllä tekstiviestillä miten viankorjaus etenee ja milloin ongelma on korjattu!

  • December 12, 2013
Hei,

Sain tänään 12.12.2013 09:28 tekstiviestin nrosta 16319 sisällöllä: "Vikailmoituksenne on käsitelty. Käynnistäkää tarvittaessa laitteet uudelleen. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteyttä Soneran vikapalveluun". T. Sonera"

Onko edellä kerrottu vastaus 4.11.2013 jättämääni vika-ilmoitukseeni? Jos on, niin seuraavaksi haen liittymän kuukausimaksun poistoa.

  • December 16, 2013
Hei Pelikaa10,

Vastaus liittyi vikailmoitukseesi. Alueella on ollut verkkovikaa jota on korjattu ja verkkoa on seurattu tarkemmin ennen kuin verkkovika on kuitattu valmiiksi. Vika oli 12.12. kuitattu valmiiksi ja siksi olit saanut vikailmoitukseesi liittyen kuittauksen.

Olit 25.11. ilmoitellut että yhteyden ongelmat olivat jo tuolloin poistuneet? Oliko yhteydessä kuitenkin ollut tuon jälkeen ongelmaa?

Hyvityksiä voit tarvittaessa tiedustella vikapalvelumme kautta.

  • December 17, 2013
Kiitän vastauksesta.

Kerroin tosiaankin 25.11. viestissäni vian poistuneen, koska kaikki näytti jo useamman päivän ajan normaalilta. Valitettavasti viestini oli ennenaikainen eli pätkimiset tulivat takaisin, mikä ilmenee noin minuutin kahden katkona ts. kaapelimodeemin valot kertovat yhteyden käyvän alhaalla. Toki sama nähtävissä lokista.

12.12. saapuneen tekstiviestin jälkeen tilanne on ollut rauhallinen kunnes tänä aamuna eli 17.12. kaapelimodeemi kävi alhaalla noin 2 minuutin ajan. Muita katkoja päivän aikana ei ole ollut. Seuraan tilannetta.

Marraskuu oli sen verrran laaduton yhteyden toiminnassa, jotta otan asian esille vikapalvelunne suuntaan.

  • April 20, 2014
Hei,

Viittaan 15.4.2014, 15:03 Soneran suunnalta tulleeseen tekstiviestiin eli onko teillä mitään suunnitelmia saada otetta tästä alueellisesta viasta?

Vakiovastauksenne "Vikailmoituksenne on käsitelty. Käynnistäkää tarvittaessa laitteet uudelleen. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteyttä Sonera vikapalveluu. T. Sonera" ei korjaa kertomaani vikaa ns. verkon kohinan suhteen.

Liittymän irtisanomisella asia ainakin ratkeaa jollakin tavalla.

  • April 23, 2014
Hei pelikaa10,

Ongelma on edelleen selvityksessä. Toivotaan että korjausta saadaan mahdollisimman pian.

  • May 5, 2014
Hei, sain 18100 numerosta tekstiviestin "Vikailmoituksenne on käsitelty. Käynnistäkää..". Näettekö Soneran alihankkijan kommenttia oheisesta eli tuliko keksityksi mitään uutta?

  • May 6, 2014
Hei pelikaa10,

Asentajan kuittauksista käy ilmi että verkon vahvistimia on säädetty ja tilannetta on seurattu kohinan suhteen. Nyt kohina on asentajan mittausten mukaan poistunut säätöjen jälkeen.

  • May 18, 2014
Hei,

olen tehnyt pari..kolme vikailmoitusta Omien Sivujen kautta. Katsotteko sen, että ainakin yksi niistä aktivoituu ilmoitukseksi, jota alihankkijanne voisi tutkia kuntoon.Tämä siksi, että en ole saanut kuittausta vian kirjaamisesta. Liekö Omien Sivujen weblomakkeessakin ongelmaa...

Niin ja vikahan on tässä viestiketjussa mainittu eli verkon kohina tappaa modeemin toiminnan.

  • May 19, 2014
Hei, vikailmoitus kirjautui lopulta saamani tekstiviestin muotoon, mikä hyvä. Sain juuri toisen tekstiviestin, minkä sanoma oli "Hei, liittymänne vika on korjattu. Käynn.."

Katsotko asentajan toimet eli mitä löytyi ja kenties sen, että mistä löytyi?

  • May 21, 2014
Hei pelikaa10,

Siellä näytti vikailmoitusta olevan tällä hetkellä vielä avoimena. Eli ongelma siis jatkuu edelleen. Toivotaan että saadaan tuo ongelma pikkuhiljaa kuntoon.