Skip to main content
Terve,

Kuinkakohan pitkää kestää tämän vian korjaaminen, tämä alkoi tiistaina 22.10. ja on jatkunut tähän päivään asti. Aamuisin ja iltaisin pätkiminen vähentyy ja eilen 30.10.2013 oli onnenpäivät nimittäin pätkintää esiintyi vain noin kerran kolmessa tunnissa.

Vikatiedotteet on tehty ja minulle sanottiin että tämä kestäisi enintään viisi päivää mutta kyllä tää näyttäs nyt jatkuneen jo aika pitkään.

Olenkohan ainut ongelman kanssa, asun pääkaupunkiseudulla.
Hei Oma,

Vikailmoituksesi oli jo käsitelty. yhteydessä ei oltu havaittu pätkimistä. yhteys on ollut ylhäällä melkein 5 vuorokauden ajan.

Olisiko mahdollista että tuo pätkiminen johtuisi langattomasta verkosta? Jos ongelma koskee pelkästään langattomassa verkossa olevia laitteita, niin kannattaa kokeilla vaihtaa modeemin langattoman verkon kanavaa.
Terve,

Jännä asia nimittäin asiakaspalvelija vikapalvelussa huomasi itsekin että kovasti näyttää uusivan IP:tä ja ei tosiaan ole yhtäjaksoisesti ollut auki viittä vuorokautta, kyseinen ongelma on langattomasti ja langallisesti sekä eri puhelinpistokkeesta kokeiltuna.

Huomasinkin että tekstiviestinä oli tullut ohjeistus käynnistää boxi uudestaan, joten kokeillaan auttisiko tuo toimenpide tuohon nettiin nyt.
Hei Oma,

Yhteys oli ollut tänään aamulla katsottaessa ylhäällä 4 päivää 17 tuntia. Yhteys ei ollut siis tuona aikana käynyt fyysisesti alhaalla. Oletko kuitenkin tuona aikana käynnistänyt modeemia uudelleen?

Mikäli yhteys kuitenkin tuntuu pätkivän, niin vastaa sinulle tulleeseen viestiin mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti. Vikailmoitus tulee tuolloin uudelleen käsittelyyn. On mahdollista myös että kyseessä on jokin modeemista johtuva ongelma. Mikäli näin on, niin tuolloin käytössäsi oleva Thomson palvelureititin voidaan vaihtaa.
Terve,

Taas se alko ja vaikka edellisen vikailmoituksen perusteella yhteydelleni ei oltu tehty mitään niin on se kumma että kuitenkin vika oli kadonnut. Nyt sama vika on jälleen täällä ja kyseinen vika alkoi tälläkin kertaa identtisesti, televisio katkeaa ja punainen valo syttyy thomsoniin.

Tämän jälkeen alkoi yhteyksien katkeileminen t15:03:34] katkesi ja 15:04:25] palasi yhteys, välillä yhteys on pidempään katki ja välillä lyhyemmin. Ongelma oli aikaisemmin myös toisella boksilla ja kahdella koneella, läppärillä ja pöytäkoneella.
Hei oma

Vilkaisin liittymääsi ja mitään pätkimistä ei verkon ja modeemin väliltä löydy. Myös liittymäsi linja-arvot on kunnossa. Olitkin ollut jo asiasta yhteydessä meillepäin ja vikailmoituksen olit asiasta aktivoinut. Myös tuo modeemin punaisen valon vilkkumisen lisäsin vikailmoitukselle lisätietona! Saat meiltä tekstiviestinä lisää tietoa sitä mukaa kun asia etenee!
Terve,

Vaikka kovasti väitätte että linjat on kunnossa, saanen olla erimieltä. Kyseistä ongelmaa nimittäin liikkuu tällä seudulla useammallakin, ja kyseessä näyttäisi olevan taloyhtiöt joilla on soneran kanssa integroitu verkko. Pätkimisongelmaa löytyyy siis näiltä ihmisiltä joilla on joko ilmainen soneran netti (joka siis sisältyy vuokraan) ja/tai on ottanut kotiviihde paketin taloyhtiöön jossa on soneran verkko asennettuna.

Kyselin nimittäin ympäriltäni ja vain yhdellä ystävälläni joka asustelee tällä seudulla ei ole taloyhtiössä Soneraa vaan on sen erikseen tilannut, niin hänellä verkko pelaa normaalisti kun taas meillä muilla ei.

Näyttäs muutenkin olevan verkon ruuhkautumisesta johtuvaa pätkimistä, koska se helpottaa tiettyinä kellonaikoina ja pahenee tiettyinä. Ystävä lisäksi kertoi että surffaaminen onnistuu mikäli käyttää Googlen DNSsää.. tiedä sitten onko tässä vika.


T.
Jukka K.
Hei oma

Googlen DNS osoitteen käyttöä voit kokeilla mutta se ei estä linjan katkeilua. Tuota ei kuitenkaan tosiaan meillepäin ole ollut havaittavissa mutta vikailmoituksesi on yhä käsittelyssä, joten pyydänkin nyt yhä malttia asian selvitykselle.

Vastaa