Skip to main content

Pätkivä valokuitu yhteys?

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Jouduin siirtymään Soneran asiakkaaksi jälleen kerran koska taloyhtiö otti käyttöön Soneran valokuidun. Aikaisempi Saunalahden kaapeliyhteys ei enää toimisi ja sen takia jouduin luopumaan tästä. Sain tilalle Soneran 10/10 valokuidun jollakin ZyXEL:n romulla varustettuna. Vaikka en yhteydestä mitään maksakkaan niin hieman harmittaa että en saa enää takaisin toimivaa Saunalahden kaapelimodeemia.

Soneran huonon yhteyden huomaa etenkin verkkopeleissä sekä AppleTV:tä käytettäessä. Vaikka yhteys pitäisi olla nopeampi kuin aikaisempi niin käytännössä tätä ei huomaa. Päinvastoin verkkopelit heittää minut ulos verkosta koska yhteys häviää, Ping on paljon korkeampi kuin aiemmin sekä välillä tulee ns. piikkejä viiveeseen, AppleTV lataa Netflixiä ja muita hitaammin jne. Lisäksi iPhone on alkanut tippuilee WLAN:sta.

Onko oikein että Sonera rajoittaa kuluttajan valintoja valita yhteyden tarjoaja?

1 kommentti

  • July 23, 2013
Hei Kooler84,

Mikäli yhteydessä esiintyy ongelmaa, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.