Skip to main content
Yhteydet ovat viime aikoina pätkineet joskus vähemmän, joskus enemmän. Eilen ilmeisesti asialle yritettiin jotain tehdä kun ongelma lopulta korjaantui, mutta tänään jälleen tuli takaisin.

Pikaisesti katsatettuna näyttää siltä että pakettia hukkuu vähän tavanomaista runsaammin matkan varrelle, eli Soneran verkkoon asti päästään kiitettävästi, sitten Soneran verkon sisällä bitit lentävät välillä taivaaseen:

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. gateway 0.0% 876 1.0 0.6 0.3 8.3 0.5
2. sonera.gateway 0.0% 876 6.2 7.2 5.4 56.5 5.1
3. 141.208.151.113 0.0% 876 6.2 8.0 5.0 56.4 7.4
4. 141.208.8.161 10.6% 876 6.8 6.5 5.6 29.1 1.6
5. hkicore1-e-1-0-0.datanet.tele.fi 11.8% 876 11.2 11.2 10.3 39.4 2.2
6. hkiasbr1-s0-0-0.datanet.tele.fi 11.1% 876 24.2 19.9 9.8 146.0 20.8
7. elisa.ficix1-ge.ficix.fi 12.0% 876 19.2 12.6 10.1 176.6 9.1
...

Samaa hukkaa saa myös soneran web palvelimelle:

--- http://www.sonera.fi ping statistics ---
143 packets transmitted, 128 received, 10% packet loss
rtt min/avg/max/mdev = 10.744/11.358/12.532/0.327

Hommasta selviää useimmiten RELOAD napilla, mutta tokihan se tökkiminen harmittaa..

PS. Juuri kun sain tämän raapustettua testasin uudelleen ja paketteja ei enää huku. Näinköhän vika uusii taas kohta vai saatiinko pysyvämmin korjattua...
Adsl-liittymän pätkimisongelmaan löydät ohjeita Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme. Jos toimenpiteistä ei ole apua, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Täällä loppunut kaapeli 100/5 + EPC3000 yhteyden jatkuva katkominen kuten Sonera mainitsikin (ongelma korjattu), mutta tilalle tullut jatkuva "pakettien katoilu". Packet loss koko ajan yli 5% mm. google.com ja sonera.fi pingattuna (ihan sama mitä pingaa)... Ei vaan toimi ei. Jos jokin ongelma saadaan pois päiväjärjestyksestä, leviää samalla jotain muuta. Ja näitä prkeleen vikailmoituksiakaan jaksaisi koko aikaa tehdä.
No, ongelmaa ei tänään ole näkynyt, mutta pakko lisätä tähän vielä kommentti.

Adsl-liittymän pätkimisongelmaan löydät ohjeita Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme. Jos toimenpiteistä ei ole apua, kannattaa liittymästä tehdä vikailmoitus.


Kyseeessä olevalla ongelmalla ei ole mitään tekemistä ADSL:n toimivuuden kanssa. Kaikki data saapuu pätkimättä Soneran verkkoon, mutta katoaa soneran verkon SISÄLLÄ liikkuessaan.

Tuo 0.0% (Loss 😵 tarkoittaa, että lähetetyistä 876 paketista ei yksikään hävinnyt. Hävikkiä alkaa tapahtumaan vasta Soneran verkon sisällä.

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev

1. gateway 0.0% 876 1.0 0.6 0.3 8.3 0.5
<- tämä kertoo ettei yhtäkään pakettia ole hävinnyt työaseman ja ADSL purkin välillä

2. sonera.gateway 0.0% 876 6.2 7.2 5.4 56.5 5.1
<- tämä rivi kertoo että yhtään pakettia ei myöskään häviä sen jälkeen kun data on kulkenut työasemalta ADSL modeemille ja siitä SONERAN pään ADSL modeemille ja sen gatewaylle


3. 141.208.151.113 0.0% 876 6.2 8.0 5.0 56.4 7.4

<- tässä ollaan myös jo soneran sisäisessä verkossa siitä seuraavissa vekottimissa, tässäkään ei hävikkiä tapahdu.

<-> ELI TÄHÄN ASTI KAIKKI DATA KULKEE NORMAALISTI

4. 141.208.8.161 10.6% 876 6.8 6.5 5.6 29.1 1.6
<- tässä kohtaa alkaa paketteja katoilemaan, 10.6% paketeista häviää bittien taivaaseen. ja toki hävikki jatkuu tästä eteenpäin..


5. hkicore1-e-1-0-0.datanet.tele.fi 11.8% 876 11.2 11.2 10.3 39.4 2.2
... jne


Tämä tarkennukseksi - seuraavalla kerralla esitän asian selkeämmin niin ei jää epäselväksi missä se vika luuraa.

Tällä hetkellä toimii taas, pidetään peukkuja.

Vastaa