palautetta myyntiin

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei!
Viime viikolla jouduin soittamaan veljeni puolesta teille sinne Soneran myyntitykeille. Kysymys oli laajakaistasta, jossa on 1 Megan yhteys ja laskun hinta on yli 50 e.
Kysymys koski nopeuden mahdollisesta nostosta ja onko hinnassa mitään muutettavaa. Nopeuden nosto ei ollut mahdollista, mutta suostuttiin hieman pudottamaan kuukausihintaa. Missään vaiheessa ei ollut puhetta määräaikaisesta sopimuksesta.
Tänään oli tullut kirje, joka sisälsi sopimuksen ja hintakin oli kuten oli sovittu. Onneksi hänen puolisonsa olikin tarkempi ja luki sopimuksen tekstin. Sinne oli tullut sisältöä lisää "24 kk:n määräaikaissopimus".
Paheksun tuollaista kaupankäyntitapaa jota vielä arvostamassani yhtiössä harrastetaan.
Reijo

1 kommentti

Hei Reijo!

Hinnan alentaminen ei onnistu ilman määräaikaisen sopimuksen tekemistä, mutta myyjän olisi tottakai pitänyt kertoa määräaikaisuudesta. Tilausvahvistuksesta käy ilmi tilatut tuotteet, hinnat ja sopimuksen pituus, joten siitä kannattaa aina tosiaan tarkistaa, että kohdat täsmäävät siihen, mistä ollaan puhelimessa sovittu. Etämyynnissähän on käytössä myös 14 vuorokauden perumisoikeus eli tuon ajan sisällä voitte vielä perua tilauksen.

Pahoittelut vielä, että tuo olennainen asia on jäänyt myyntitilanteessa kertomatta. Toivottavasti olette kuitenkin muuten tyytyväisiä tuotteeseen ja palveluun. Hyvää keväänjatkoa!

Vastaa